Reisschema 27 dagen Vietnam-Cambodja-Bangkok

Hallo Vietnam liefhebbers,

Met veel plezier lees ik dit Vietnam-forum en ik krijg ook heel veel informatie, maar toch heb ik een vraag over onze reis. Jullie hebben zo te lezen veel ervaring!!

Wij vertrekken 15 juli en komen 16 juli aan in Hanoi.
We willen door Cambodja (via Ankor Wat) naar Bangkok.
9 augustus vliegen we weer terug vanuit Bangkok.

Via Ton heb ik de 21-daagse rondreis (via de weg) bij Fox.nl al bekeken, erg leuk!

Nu is mijn vraag of dit haalbaar is om deze 21 dagen aan te houden, via Cambodja naar Bangkok.

Ik hoor heel graag jullie mening en eventuele ervaringen hierover!!

Groetjes Anne-Marije

Hallo Anne-Marije,

Gezien je nick name waar ik het woord " rich " uit kan halen en misschien AM staat voor
AMRO? :-).
Dan is het geen probleem, je kan alles met geld realiseren in Viet Nam.

Zit er helemaal naast en ga je voor een minder budget, dan is het wel te doen.
Bedenk wel dat er misschien gevlogen moet worden of sommige stukken met de nachtbus of nachttrein gedaan moeten worden.

Al met al wordt het echt passen en meten.

Bijv
Hanoi, Halong Bay, Tam Coc, Ninh Binh, dan met nachtbus naar Hue en die dag city tour, en dag erop naar Hoi An voor 2 overnachtingen.

Vandaar met de vliegyuig of nachtbus naar Nha Trang.
Daar blijven of stand pakken op Mui Ne voor 3 a4 dagen.

Dan door naar Saigon en de tunnels met City tour.
1 dag rust in een wereldstad en kijken voor een leuke tour naar de delta van 2 dagen.

Zo heb je nog een dag of 6 a 7 voor Cambodja en Bangkok.

Betekend dus overslaan Vinh ( niets aan verloren ), en Don Hoi ( stadje is niets , maar heeft mooie stranden ) en meteen van Tam Coc ( ninh binh ) naar Hue.

Misschien daar 1 dag DMZ + 1 dag citadel en mausoleums en door naar Hoi An.
omdat je daar bent in Hoi An en het weer is goed daar strand pakken en vandaar naar Saigon met bus , trein of vliegtuig.
Dus geen Nha Trang en Mui Nee ( alleen pakken voor strand ivm de tijd ).

Ik denk dat je zo wat dagen over hebt en Cambodja en Bangkok wat relaxte kan bereizen.
Even keuzes maken.

gr.
Ton.

Grappig dat je mijn nickname zo ontleed Ton, maar helaas moeten wij het met een low-budget doen. Rich staat namelijk voor Richard :wink:

Bedankt voor je tips over ons reisschema! We gaan het binnenkort eens allemaal naast elkaar leggen om te kijken wat de werkelijke route zal worden. We weten in ieder geval dat we veel met de (nacht)trein zullen reizen.

Bedankt!

Gr. Anne-Marije

hallo Anne- Marije,

Zat ik er toch naast.

Even een aanvulling.

Nachttrein en vliegen zitten qua prijs niet echt veel uit elkaar.

Denk eerder dat je ook moet kijken naar het verschil met nachtbus en trein en vliegen.

gr.
Ton.

Beste luitjes,

Ik wil ook nog even een tip geven voor jullie reis door Azie. Wij hebben in Vietnam zowel gereden met de trein als gevlogen met het vliegtuig. Voor de prijzen en vertrektijden van de treinen kan ik verwijzen naar de site seat61.com. Voor wat betreft het vliegen in Vietnam zelf is Vietnamair. com een aanrader. Wij vliegen in Azie tussen verschillende landen altijd met Airasia.com. Voor de vliegtuigen geldt vaak de regel hoe eerder je boekt hoe voordeliger de stoelen ( kunnen) zijn. Dit geldt zeker voor Airasia,

groeten corenwilna:wereld:>>>:zon02:

Bedankt voor jullie handige tips! We zullen er zeker gebruik van maken! Dank!

Gr. Anne-Marije