Reisschema Vietnam-Cambodja-Thailand

Hallo allemaal,

Op 3 augustus vertrekken mijn vriend en ik voor (een kleine) 3 weken naar Vietnam, Cambodja en Thailand. Hieronder staat het reisschema dat we in gedachten hebben. In die 3 weken willen we uiteraard zoveel mogelijk zien en we beseffen ons dat het erg veel is in een korte tijd. Wat we ons af vragen, is het mogelijk? Zouden jullie je mening willen geven?

Dag 1/03 aug - vertrek Dusseldorf - Ho Chi Minh
Dag 2/04 aug - aankomst Ho Chi Minh
Dag 3/05 aug - Ho Chi Minh

Dag 4/06 aug - ochtend Ho Chi Minh - Hanoi (vliegtuig) (tour sapa regelen, treinkaartje Lao Chai kopen plus tour halong bay)
Dag 4/06 aug - Hanoi - Lao Chai nachttrein

Dag 5/07 aug - Sapa trektocht dag 1

Dag 6/08 aug - Sapa trektocht dag 2
Dag 6/08 aug - Lao Chai nachttrein - Hanoi

Dag 7/09 aug - Halong Bay dag 1

Dag 8/10 aug - Halong Bay dag 2
Dag 8/10 aug - Hanoi

Dag 9/11 aug - Hanoi - Ho Chi Minh ochtend (boottocht mekong delta regelen)
Dag 10/12 aug - Ho Chi Minh - Phnom Penh met boot Mekong Delta (vertrek zondag mogelijk?)
Dag 11/13 aug - Mekong Delta
Dag 12/14 aug - Mekong Delta - aankomst Phnom Penh (weet iemand hoe laat je dan aankomt in Phnom Penh?)
Dag 13/15 aug - Phnom Penh - Siem Reap (hoe kom je daar en hoe lang doe je er over?)
Dag 14/16 aug - Ankor Wat

Dag 15/17 aug - Ankor Wat (of is 1 dag Ankor Wat genoeg?)
Dag 15/17 aug - Ankor Wat - Koh Samet (moet je dan via Bangkok? Hoe lang duurt de reis daar naar toe?)

Dag 16/18 aug - Koh Samet
tot
Dag 20/22 aug - Koh Samet - Bangkok
Dag 21/23 aug - Bangkok - Dusseldorf

Wie kan mij helpen?!

Vorige week thuisgekomen van ongeveer dezelfde reis.

*7 juni vertrek AMS

8 juni aankomst, Ho Chi Minh City (vrijdag)
9 juni Stad verkennen
10 juni Foodie Tour
11 juni City tour
12 juni Cu chi tunnels

13 juni vertrek HCMC, aankomst Phnom Pehn (woensdag)
14 juni Blazing Trails quad tocht + Killing Fields
15 juni Tuol Sleng

16 juni vertrek PP, aankomst Siem Reap (zaterdag)
17 juni Angkor Wat – Angkor Thom – Ta Prohm
18 juni Angkor Wat – Angkor Thom – Ta Prohm

19 juni vertrek SR, aankomst BKK (dinsdag)
20 juni Stad in
21 juni Wat Bang Phra + Wat Khun Chan
22 juni Vrij
23 juni Chatuchak Markt

24 juni 18:40 vertrek BKK (zondag)

25 juni aankomst AMS
*

Dit was achteraf toch al een redelijk druk programma omdat wij alles wel leuk en interessant vinden, en dus alles op een redelijk rustig tempo hebben gedaan.

HCMC zou wel 1 of 2 dagen korter kunnen
Van HCMC naar PP is met de Mekong Exress bus zo’n 6 uur, en dan rijdt deze echt door! Dramatisch hard met veel getoeter…

Van PP naar SR kun je ook met de boot doen (6-8uur varen) als er geen laag water is, deze pech hadden wij dus weer met de Mekong Express bus, ook 6 uur. Zelfde ervaring…

Voor Angkor Wat hadden wij, met de grote tour eigenlijk te kort aan 2 dagen.
Ik zou je zeker 3 dagen adviseren

Must see/do’s;

-de Foodie tour van XO-tours in HCMC
-de Cu Chi tunnels (evt. met schietbaan) in HCMC
-de quad tour van Blazing Trails in PP
-ga je naar de Killing Fields, zou ik je adviseren eerst naar Tuol Sleng te gaan.
Dit maakt het nog indrukwekkender…

3 dagen Angor is zeer zeker aan te raden al had ik het na 2,5 dag wel een beetje gezien maar twee is vaak net te kort.

Eerst Tuol Sleng doen hoor net wat Zaan zegt dan begrijp je veel beter wat je gaat zien. Zelf had ik na het zien van al die ellende in Tuol Sleng geen zin meer in de Killing Fields… Wat een indruk heeft die gevangenis op mij gemaakt krijg er nog steeds de rillingen van brrr

Hallo Rik en Zaan,

Bedankt voor jullie reactie! Zijn jullie ook in Hanoi geweest? Lukt het om in 4 dagen zowel Sapa als Halong Bay te bezoeken? En kunnen wij als we aankomen op 6 aug in Hanoi direct een treinkaartje plus tourtocht boeken naar Sapa, of is het verstandig om het treinkaartje eerder te kopen?

Dag 4/06 aug - Hanoi - Lao Chai nachttrein

Dag 5/07 aug - Sapa trektocht dag 1

Dag 6/08 aug - Sapa trektocht dag 2
Dag 6/08 aug - Lao Chai nachttrein - Hanoi

Dag 7/09 aug - Halong Bay dag 1

Dag 8/10 aug - Halong Bay dag 2
Dag 8/10 aug - Hanoi

Ik ben alleen in bovengenoemde 4 plaatsen geweest.
Dit vond ik persoonlijk al erg veel gereis voor drie weken.

Jij wilt 10 plaatsen aandoen, dan zit je dus meer dan de helft van je tijd in een vervoersmiddel. Ik zou nog eens goed over dit schema nadenken want echt tijd om te genieten is er dan niet m.i.

Hoi,

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van kiezen is: wil je of veel zien, of wil je een plek wat meer verkennen, minder reizen en meer rusten? In principe kan je schema wel, maar is inderdaad heel druk. Al kun je op de boot door Halong Bay ook wel goed rusten :wink: Zelf zou ik de tour door Halong Bay voordat je Sapa aandoet, geregeld hebben, omdat er zo weinig tijd tussen zit.

Maar beide locaties zijn zeker heel mooi!

Groetjes, Anne

Hallo ,

Ben het met iedereen eens dat het veel reizen is, maar is goed mogelijk.

Ik zou alleen wat plaatsen omdraaien.
ik zou meteen bij aankomst in Saigon doorvliegen naar Hanoi; die 4 a 5 uur maken ook niet veel meer uit.

Scheelt je meteen al 2 luchthaven transfers a 5 uur.
met wat geluk vind je een binnenlandse vlucht vind je een vlucht waar je niet al te lange tijd tussen zit. Houd de tijden wel zeker minimaal 3 uit elkaar.

Wat betreft de treinkaartjes, die zou ik zeker op voorhand kopen.
Zeker gezien het feit dat je meteen door wilt van Sapa naar Halong Bay.

Kans is natuurlijk altijd aanwezig dat de beste cabins zijn volgeboekt en je met een wat mindere slaapplaats genoegen moet nemen. Is dus een keuze.

Voor het et boeken voor een tour op Halong Bay geld eigenlijk hetzelfde.

Daar heb je de keuze tussen de route.
Is eigenlijk voor 80% van de boten hetzelfde, maar misschien je niet de standaard route.

En de keuze tussen de boten en dus ook het luxe verschil per boot
Wil je een bepaalde boot kan vooraf boeken handig zijn.

Mekong delta,

Kan er helemaal naast zitten, maar je verhaal komt op mij over dat je ook een cruise wilt maken van Saigon, via de Delta naar PP.

Geld dan eigenlijk hetzelfde, welke boot en route wil je ; kan de voor jouw perfekte combinatie dus ook volgeboekt zijn.

Ik hoop dat dit een aanvulling is op de goede adviezen van de vorige reageerders.

gr.
Ton.