Hallo Eveline,
Ik ben het helemaal met de Duke eens en eigenlijk vind ik dit in diverse dagen in je schema.
Het is echt een actieve reisvakantie.
Het is echt super veel reizen en niet echt veel rustpunten; vooral de eerste 9 dagen.
Volgens mij zijn er dagen bij dat het bijna onmogelijk om te halen.
Zou daar even naar kijken en misschien moet je wat laten vallen ( dit zal zeker ten goede komen aan de eerste stappen in de huwelijkse staat en om dan de daar aanhangende verplichtingen te kunnen voldoen ).
Ik denk hierbij om toch de perfume pagode te laten vallen en deze dag lekker te acclimatiseren en niet te hoeven reizen.
kom ik bij dag 6 t/m 9
vind dit eigenlijk wel een moeilijk verhaal, daarom wat vraagjes.
Wil via Hanoi naar Ninh Binh of van Halong naar Ninh Binh?
Wat trekt je in Ninh Binh?
Waarom Vinh en niet Dong Hoi?
Vanaf Vinh + grotten naar Hue lijkt me niet te doen.
Tip
ik zou Ninh Binh schrappen , en na Halong Bay naar Hanoi en de nachttrein ( van 23 uur ) pakken naar Dong Hoi ( aankomst 7:45 ).
Daar de keuze maken van een stranddag of kiezen om meteen door te gaan naar het park.
Vergeet in het park ook niet de Paradise cave te proberen mee te nemen.
Daar heb je zo de tijd voor.
Kom ik op Hue
In je schema heb je 1 nacht en een halve dag Hue.
reken voor de citadel al een uur of 3 en met eventueel een mausoleum komt er 3 uur bij ( heb er ook even het lunchen bijgeteld ) , en dat is best wel snel wanneer je daar interesses in hebt .
de transfer van Hue naar hoi An is ook 3 a 4 uur door de tunnel.
Lijkt me een haastklus te worden?
Maar misschien met de eerdere tip kan je daar die dag dan voor gebruiken?
Kom ik op Dalat
Weer de vraag wat trekt je voor Dalat te kiezen?
Het is een mooie bestemming, maar wel een beetje een brekebeentje in schema.
Door dit te strepen kan je veel tijd besparen en deze besteden in cambodja en het wat rustiger aan te doen.
Misschien zou je ook kunnen overwegen, wanneer je Dalat streept om te vliegen vanaf Nha Trang naar Saigon en daar een dag te besteden icm de tunnels?
Voor Cambodja laat ik graag over aan Duke of andere mensen die er recent geweest zijn en er meer kijk op hebben dan ik.
Eveline,
ik hoop dat je mijn verhaaltje niet als kritiek ervaart.
Je hebt er , zo te lezen, veel tijd aan besteed.
Maar ik hoop dat mijn tips, cq opmerkingen iets kunnen bijdragen aan je schema.
gr.
Ton.