Ik heb al veel op het forum gelezen over vietnam en cambodja. En nu onze reis samengesteld. Ik reis samen met mijn vriendin en we vertrekken volgend weekend. Graag zou ik willen weten of het reisschema te doen is en of het nog verder te optimaliseren is
Vooral de trip van Nha Trang naar Hoi An met de easyriders lijkt me mooi! (tenminste, ik denk dat jullie dat bedoelen). Wel wat prijzig, maar lijkt mij een super mooie ervaring!
En jullie gaan al snel! Alvast een hele fijne reis gewenst!
Je schema ziet er leuk uit en denk dat het goed te doen is.
Vind net als Anne wel jammer dat de Mekong Delta overgeslagen is; is ook moeilijk in te passen in het aantal dagen dat je hebt.
Ook ben ik het weer eens met Anne dat je Hue en de DMZ niet hebt ingeplant.
Is toch een mooie omgeving.
Ik weet niet of je helemaal op de bonnefooi gaat of niet, maar misschien een overdenking.
optie
Wanneer je op 18-5 de nachttrein zou kunnen nemen heb je je die dag voor Saigon; beperk je dan tot distict 1
Zo heb je op 17-5 de tijd om een dagtrip naar Cai Be te nemen en toch iets van de Delta te proeven.
Stukje van Nha Trang naar Hoi An is niet zover, rond de 400 km en misschien dat bekorten naar 2 dagen.
1 dag Hoi An eraf en je kan dan 3 dagen easy riders nemen naar Hue en de DMZ.
Optimalisatie
Wil vasthouden aan je schema, regel dan met de easy riders dat ze het stadje My Lai niet overslaan.
Daar zijn vreselijke dingen gebeurd tijdens de oorlog en hoewel het museum niet echt heel groot is , is het zeer indrukwekkend en eigenlijk een must wanneer je in de buurt bent.
Doe je best om het droog te houden als je er bent.
Voor het overige wens ik jullie een schitterende vakantie met veel zon en weinig regen.
We gaan nu vanuit saigon een dagtour naar Cai Be doen.
Over Nha Trang, Hoi an en Hue ben ik nog aan het twijfelen, maar ik denk dat het ongeveer zo zal worden:
Saigon - Hoi an(met nachttrein)
Hoi an
Hoi an
5 daagse tour easy rider(HOI AN - CENTRAL HIGHLAND – HCM TRAIL – DMZ – HUE) (zijn jullie bekend met deze tour of weten jullie of dit een mooie tour is?)
en dan vanuit Hue naar Hanoi.
Ik heb dit niet met ER gedaan, maar ben hoogst waarschijnlijk wel in al de plaatsen geweest die je gaat aandoen.
Misschien kan je een link plaatsen met je route en bezichtingen?
kunnen we daar onze ervaringen op geven wanneer je dat zou willen.
Maar zo klinkt het gewoon goed, en van de DMZ krijg je echt geen spijt.
De Mekong delta naar Cai Be is wel wat touristisch,maar is gewoon leuk en kneuterig.
Maar kijk naar de omgeving, geniet van het varen en de natuur.
Ik doe deze trip bijna elk jaar, dus 12 keer gedaan.
Het rijstpoppen doen we voortaan zelf.
Ja is wat vreemd , maar ik probeer daar wel achter te komen.
Bijv een tip is om wanneer je bij de Phong Nha Caves komt, zit er zeker bij.
meeste trips gaan naar de lage grotten, maar boven op de berg heb je ook grotten en zou dan daar ook om vragen.
Dit bij mijn foto’s foto 5 de top.
Is een avontuur om naar boven te komen, moeilijk en vermoeiend ( voor mij dan ).
De andere foto’s van de grot zijn foto’s van de lagere grot.