Hallo,
Mijn vriend en ik gaan in november voor bijna 4 weken naar Vietnam en Cambodja. We hebben de afgelopen weken al veel informatie op het forum gevonden maar zitten nog met een aantal vragen. Zo twijfelen we nog een beetje over het reisschema, is het te krap? Hoe denken jullie daarover? We willen graag zo veel mogelijk zien, maar het moet wel haalbaar zijn.
Het eerste hotel willen we vooraf boeken, de rest van de hotels en excursies willen we graag ter plaatse regelen. Is dit allemaal haalbaar in de maand november, of is het aan te raden in bepaalde (drukke) plaatsen vooraf een hotel/excursie te reserveren?
Reisschema:
Dag 1 Aankomst in hotel eind vd middag. De rest van de dag in Hanoi. = zon 4/11
Dag 2 Hanoi
Dag 3 Halong Bay
Dag 4 Halong Bay/ Hanoi (terug om 15.00/16.00). In de avond richting Sapa.
Dag 5 Aankomst vroeg in de ochtend in Sapa
Dag 6 Sapa
Dag 7 Sapa. In de avond trein naar Hanoi.
Dag 8 Aankomst in Hanoi. Smiddags in Hanoi het vliegtuig nemen naar Danang. Dan door naar Hoi An.
Dag 9 Hoi An
Dag 10 Hoi An. In de avond in Danang de trein naar Nha Trang
Dag 11 Aankomst vroeg in de ochtend Nha Trang
Dag 12 Nha Trang (of start easyriders?)
Dag 13 In de ochtend naar Mui Ne vertrekken (5 uur reizen) In de namiddag in Mui Ne.
Dag 14 Mui Ne/ Phan Tiet
Dag 15 In de ochtend Phan Tiet de trein naar HCM nemen. Eind van de middag in HCM.
Dag 16 HCM (aankomst easyriders?)
Dag 17 HCM
Dag 18 HCM
Dag 19 In de ochtend naar PP, via de Mekong
Dag 20 PP (Tuol Sleng en killing fields)
Dag 21 PP–> SR
Dag 22 SR/ Angkor Wat
Dag 23 Angkor Wat
Dag 24 Angkor Wat
Dag 25 Battambang/ bambootrain (de moeite waard?)
Dag 26 Battambang
Dag 27 9.50 SR–> AMS = vr 30/11
Zoals in het schema benoemd, denken we erover om misschien een Easyriders-tocht te maken. Wat zijn jullie ervaringen? Moeten we dit vooraf boeken (en bij wie), of kunnen we dat beter daar ter plekke doen? Hetzelfde vragen we ons af mbt de excursies naar Halong Bay en Sapa.
We hebben inmiddels de vliegtickets binnen. We moeten alleen nog de binnenlandse vlucht boeken. Dit willen we graag van te voren boeken bij (waarschijnlijk) www.vietnamairlines.com
Graag hoor ik jullie reacties!
Groetjes Evelien