hallo allemaal,
we willen gaan backpacken in juli en hebben een schema gemaakt.
hebben jullie nog op-/en aanmerkingen, laat het ons weten.
tevens nog een vraag hoe je in het bezit kunt komen van vietnamese dong’s. kan dit via een GWK?
grt Maud
15 juli: vlucht naar Bangkok 17:50u vertrek Düsseldorf.
16 juli: 09:40u aankomst Bangkok, 13:00u vertrek naar Hanoi aankomst 14:50u (Qatar Airways)
17 juli: Hanoi
Nacht van 17 op 18 juli nachttrein naar Sapa
18 juli: Sapa
19 juli: Sapa
Nacht van 19 op 20 juli nachttrein naar Hanoi
20 juli: Hanoi naar Haiphong, 2,5u met trein. Haiphong met boot naar Cat Ba
21 juli: Cat Ba / Halong Bay
22 juli: Cat Ba / Halon Bay naar Hanoi
23 juli: Hanoi naar Hue vliegen, 14:25- 15:35u (Vietnamairlines).
24 juli: Hue
25 juli: Hue / Hoi An
26 juli: Hoi An
27 juli: Hoi An
28 juli: Hoi An reizen naar Da Nang, 45min bus / taxi. Da Nang vliegen naar Nha Trang, 10:20-11:45 (Vietnamairlines)
29 juli: Nha Trang
30 juli: Nha Trang
31 juli: Nha Trang
Nacht van 31 juli op 1 augustus nachttrein naar Ho Chi Min (Saigon)
1 augustus: Ho Chi Min
2 augustus: Ho Chi Min
3 augustus: Ho Chi Min reizen naar Phnom Penh (of via Chau Doc of Can Tho)
4 augustus: Phnom Penh aankomst in de middag
5 augustus: Phnom Penh
6 augustus: Phnom Penh naar Angkor Wat
7 augustus: Angkor Wat naar Phnom Penh
8 augustus: Phnom Penh vliegen naar Bangkok 17:20- 18:30u (Airasia)
9 augustus: Bangkok
10 augustus: Bangkok vliegen naar Dusseldorf 11:25- 18:15u (Airberlin)
Je schema ziet er goed uit en valt eigenlijk niets op aan te merken en ziet goed doordacht uit.
Wat de Dong betreft, deze kan je alleen in Viet Nam krijgen.
Dus gewoon pinnen; misschien wat dollars meenemen voor de eerste uren als je meteen wilt gaan eten voor op zoek te gaan naar een ATM. Op het vliegveld staan overigens ook ATM’s
Jullie verblijf in Seam reap lijkt wel héél kort …of vliegen jullie over en weer ?
en dan nog … wij verbleven er 3 volle dagen (2 dagen fietsen en 1dag tuktuk), en hadden nog niet alles gedaan . Wij reisden over rivier naar Battambang en dan van daaruit bus naar Phnom Penh …prachtige riviertocht !!! (en is ook afh van rivierpeil) …maar dat kost natuurlijk nog 1 dag extra …
misschien ten overvloede maar in angkor wat heb je 2pasfoto’s nodig…
Jouw schema is wel te doen en relaxt, Siem Riep kan ook te doen in je oorspronkelijk schema.
Wil wat extra tijd in Cambodja, dan zou ik dat van de duur Van Nha Trang aftrekken.
Andere optie is Hoi An.
Wil strand en stappen dan Nha Trang aanhouden en Hoi An minderen, keuze is aan jouw.
Geert heeft wel wat gelijk dat Siem Riep wat kort en krap was in je schema.
Alles is afhankelijk van keuzes en tijd.
Ik kan je op elke lokatie tips geven over trips en excursies en dan kom je ook tijd te kort per lokatie.
Geerts optie voor Siem Riep is een goede en zou deze volgen, maar dan wel even kijken waar je dagen laat vallen en hoeveel je voor Siem Riep wilt , dan alles even afwegen.
hey Maud ,
ik durfde het gisteren niet aanhalen omdat ik dacht dat al je vluchten al vastlagen , maar indien niet ,zou ik zeker niet twijfelen en is de meest logische
wijziging zoals Ton aanhaalt : uw stop in Nha Trang … ( niettegenstaande ik
er nog niet verbleef) Als ik zie dat je cambodia met Vietnam wil combineren ,zou ik zelfs overwegen om Nha Thrangh volledig te schrappen !
Natuurlijk is het zo dat je angkor wat niet per sé met de fiets moet doen …
met een tuktuk kan je misschien 2 van onze fiets-dagen in 1dag afwerken…
Toch zou ik het zelf terug op mijn manier overdoen …je geniet meer van de
mooie omgeving … of evt scooteren …vermoed echter dat daar niet mag …
(wij huurden wel bromfiets in omgeving Kep & sihanoukville …maar daar werd
het wel toegestaan)
In de veronderstelling dat jullie niet vliegen tussen Siem Riep en Phnom Pengh, en varen of bussen …da’s toch minstens een uur of zes dacht ik ???
dan is dat toch racen … niet echt mijn idee van backpacken …niettegenstaande ikzelf er toch ook telken het max wil uithalen
sorry …als ik jullie aan het twijfelen breng,
geert