Hallo Rilana / Hosea,
5.5 week is voor Viet Nam en Cambodja voldoende, met laos kan ook maar dan wordt het gewoon wat krapper allemaal.
Je schrijft dat je wil eindigen met een strandvakantie.
Dan wordt die waarschijnlijk in Viet Nam en ook zuidelijk of centraal van het land.
Deze wens is eigenlijk heel bepalend voor je route, daarom ook slim om Sapa en de Bay al helemaal in het begin te plaatsen.
Strandvakantieplaatsen in Viet Nam zijn Phu Quoc, Mui Nee, Nha Trang en Hoi An.
Ekle plaats heeft zijn eigen charme en zijn daarom ook heel verschillend.
Ik denk dat dat je eerste keuze moet worden en daar de route op moet afstellen, anders heb je de kans dat je een trajekt 2x aflegt en dat is zonde van de tijd.
ook bestaat de kans dat je een leuk gedeelte van Viet Nam mist.
Ook de wens van aan het einde is belangrijk, zal het verderop duidelijk maken.
Stel je wilt naar Phu Quoc als strandlokatie.
De route zou dan kunnen zijn
Hanoi, Halong Bay, Hanoi
Hanoi, Sapa, Luang Prabang, door naar PP, mekong delta, Saigon , PQ, saigon Hanoi.
Mis je Hoi An, omdat je strand op het einde wilt.
oplossing zou dan kunnen zijn vliegen naar Danang, bus Hoi An, Qui Nonh, Nha Trang, Dalat, saigon, vliegen naar Hanoi.
andere met PQ
Hanoi, Halong Bay, Hanoi, Sapa, Hanoi, Hue, Hoi An, Nha Trang, Dalat, Saigon, Mekong Delta, Cambodja, Rach Gia, PQ, Saigon, Hanoi, België.
Mis je Laos, of je moet weer enkele dagen noordelijk van Laos verblijven en ter hoogte van de Danang Viet Nam binnenkomen. Kost je wel dagen in je schema.
Voor Hoi An
Hanoi, Halong Bay, Sapa, Hanoi, LP, Cambodja, Mekong, Saigon, Dalat, Nha Trang, Qui Nonh, Hoi An, Hue, Hoi An, Hanoi, Belgie
strand niet op het eind bijv
Hanoi, Halong Bay, Sapa, Vinh, Dong Hoi, Hue, Hoi An ( strand ), Qui Nonh, Nha Trang, Dalat, Saigon, Mekong Delta, Cambodja, LP, Hanoi, Belgie.
Nha Trang / Mui Nee
Bijv.
Hanoi, Halong Bay, Sapa, Vinh, Dong Hoi, Hue, Danang, Hoi An, Pleiku, Cambodja, Mekong Delta, Saigon, Dalat, Mui Nee of Nha Trang, vliegen Hanoi, België
Strand niet op het eind
Hanoi, Halong Bay, Sapa, Vinh, Dong Hoi, Hue, Danang, Hoi An, Nha Trang of mui Nee, Dalat, Saigon, Mekong delta, Cambodja, LP, Hanoi, Belgie.
Ik hoop dat je een begrijpt wat ik bedoel aan de hand van de bovenstaande voorbeelden.
Ik zou wel even op de forums van Cambodja en Laos kijken hoe je het beste kan reizen in die landen. Zij zijn meer op de hoogte van de huidige situatie en kunnen je ook tips geven in die landen.
Houd er ook even rekening mee dat jullie een "multi entry visum "voor Viet Nam nodig hebben.
Mijn ideale route route zou zijn, wanneer ik in jullie schoenen zou staan is.
Hanoi, Sapa, Halong Bay, Ninh Bin provincie + nationale parken, via de HCM route naar naar Cambodja, Mekong Delta, Saigon, Dalat, Nha Trang, qui Nonh, Hoi An, hue , Hoi An, Hanoi, naar huis.
succes verder.
Ton.