rondreis tips

hoi,
mijn naam is Dennis en wij willen volgend jaar graag naar Vietnam. Dit jaar zijn we niet naar Azie geweest omdat we andere uitgaven hadden, het grote voordeel is dat we nu langer de tijd hebben om ons voor te bereiden op volgend jaar. We willen in juli/augustus 2016 voor 4 weken naar Vietnam en mijn vraag is: wat is de beste route om te volgen?
Ik heb al veel op het forum gelezen en best wel een bepaald idee gekregen voor een route maar moeten we echt van noord naar zuid of andersom, of is het misschien beter om ons te richten op een kleiner gebied en zo meer te ervaren?
We zijn een gezin met 3 kinderen van 19, 16, 11.
Ik hoop dat iemand een voorstel heeft met de beste must-sees voor onze eerste keer Vietnam.

Hallo Dennis,

Route is persoonlijk, maar wanneer met strand wil afsluiten ga je van noord naar zuid.
In het zuiden is er meer keuze uit strandlokaties.

Om wat mooie plekken te noemen.

Halong Bay, Sapa, Mai Chau, Hanoi, Phong Nha park, Hue, Hoi An, Saigon, Mekong Delta, Cu Chi.
Misschien ook Dalat?

EA is afhankelijk van jullie interesses, maar met bovenstaande heb je een mooie mix van natuur, cultuur en geschiedenis.
Met wat passen en meten zou je alle genoemde plaatsten kunnen bezoeken.

Zou wel rekening mee houden dat de noordelijke excursies best wel aan de prijs zijn, zeker Halong met 5 personen.
Je hebt heel veel kans dat je 3 cabins moet huren.

maar een idee voor een route

Hanoi 2 dagen
Halong Bay 2 dagen
Sapa 3 dagen
Mai Chau 3 dagen
Hanoi 1 dag
Phong Nha 2 dagen
Hue 2 dagen
hoi An 4 dagen
Saigon 3 dagen
Mekong Delta 3 dagen

Dit is 25 dagen, de overige 3 zijn dan de reisdagen.
Strand heb je dan in Hoi An en bij goed weer kan je nog 2 dagen strand hebben bij Saigon; dan 1 dag minder Saigon en Mekong Delta.

Hoop dat dit een ruwe voorzet is Dennis?

Gr.
Ton.

Ton,
dank je voor de ruwe opzet, ik ga de komende tijd aan de slag en wanneer ik meer vragen heb zal ik ze hier stellen.
Ik heb nog wel 1 vraag waar ik jou mening over wil hebben.
Cambodja (eigenlijk meer de Angkor Wat) trekt mij ook heel erg, vind jij dat dat goed te combineren is of zeg je “richt je alleen op Vietnam”?

Hallo dennis,

Fijn dat ik je een idee heb kunnen geven.

Natuurlijk is Cambodja en Siem Reap te combineren, maar dqan wel het schema aanpassen.

Ik zou dan of Sapa of Mai Chau schrappen
Ook Phong Nha schrappen.

Met hier en daar een dagje korter prima te doen.

Mijn idee zou zijn om van Hoi An ( vliegveld Danang ) naar Siem Reap te vliegen.
Dan met auto naar Phnom Penh en met de boot naar Chau Doc verder via de Mekong Delta naar Saigon.

Andere weg

Van Hoi An naar Saigon en via de delta naar PP ( dus wel met de boot vanaf Chau Doc naar PP ) en verder naar SR.
Internationale vliegtickets dan op Hanoi en vanaf SR naar huis.
Scheelt je een visumkosten.

Heb je nog meer vragen, zit er klaar voor.

Gr.
Ton.

Ton,
wederom bedankt.
Ik begrijp de mogelijkheid hoe te reizen, alleen wil ik graag weten wat JIJ zou doen voor de eerste keer Vietnam wetende wat je nu allemaal weet? Wel of niet combineren met Cambodja? En ik begrijp dat t allemaal heel persoonlijk is…
Wat bedoel je met “scheelt visumkosten”? Als je 2 keer Vietnam ingaat moet je dan ook 2 keer betalen?

Wij hebben in vijf weken Laos/Vietnam en Cambodja gedaan. Als je het schema wil hebben, dan kan ik je het mailen.
Veel plezier in ieder geval!

1 like

Hallo Dennis,

Misschien wat onduidelijk geschreven.

je bespaard vsumkosten omdat je vliegt op Hanoi en dan terug vanuit Siem reap, dus geen multy visum nodig en dus bespaar je kosten.

Wat ik zou doen met de kennis van nu?

Ik zou kiezen voor de Cambodja combinatie.
Misschien maakt het ea. wat moeilijker omdat je wat moet schrappen, maar zeker gezien je fascinatie voor Angkor krijg je er heel wat voor terug.

Gr.
Ton.

Ok Ton,
thx en ik ga aan de slag, je hoort nog wel van me.
Bjorn,
ik hoop dat je dat schema door wilt sturen, zou ik blij mee zijn.
gr. Dennis

Ik ga je het schema sturen zodra ik weer thuis ben. Zit ‘helaas’ in Indonesië

Hi Bjørn, waar in Indonesie? Ik ga volgende week, maar ben benieuwd naar de huidige situatie van de Raung uitbarsting…

geniet er lekker van, ik zie het wel als je terug bent!

@Naomi74, nu nog (ma 20-7) in Kuala Lumpur. We vliegen vanavond (plaatselijke tijd) naar Medan. Wij gaan daarna pas richting Java en dan eigenlijk alleen het zuiden. Voor zover ik de berichten ken, heeft alleen Noord-Java last van de vulkaan.