Augustus 2016 ga ik samen met mijn zus 3 weken naar Vietnam. We hebben een retour geboekt Rotterdam - Hanoi.
Nu vragen we ons af wat mensen ons aanraden: alleen door Vietnam reizen, dus bijvoorbeeld van Hanoi naar Ho Chi Minh Stad en weer terug naar Hanoi of alleen door Noord-Vietnam reizen en dat combineren met Noord-Laos.
Mensen die ervaringen/advies hebben alles is welkom
We kunnen je van alles aanbevelen.
Maar wat willen jullie zien en doen in Viet Nam.
In 3 weken kan je de bekende highlights bezoeken.
Kijk maar naar de gidsen van de bekende reisorganisaties.
Maar willen jullie en weekje strand erbij, , dan word het keuzes maken.
Hou je van geschiedenis, cultuur , natuur enz dan wordt het een ander schema en per voorkeur natuurlijk een andere prijs.
Ik hoop dat je wat meer wilt bekend maken van je voorkeuren, dan wordt het voor ons ook wat makkelijker om je te helpen met je vragen.
We kijken uit naar antwoord en we helpen je heel graag verder.
We willen af en toe wel een dagje op het strand liggen maar vooral veel zien. We zijn geïnteresseerd in de geschiedenis en willen ook graag mooie plekken van Vietnam zien. Het liefst de plekken die echt bij Vietnam horen. Steden vinden we ook leuk, we zijn benieuwd wat mensen ons echt kunnen aanraden om te doen omdat het heel leuk of mooi was. Ik denk dat we qua strand gewoon kijken wanneer het weer goed is maar dat is niet het belangrijkste.
Je hebt een zeer realistische kijk op de periode voor wat betreft strand.
Ik denk dat dit misschien een route is.
Hanoi - mai Chau - Hoa Lu ( voormalige hoofdstad ) Tam Coc ( of Trang Anh ) - Ninh Binh.
Via het NP Phong Nha - Vin Moc - Hue - Hoi An - My Lai - Nha Trang - Dalat - Mui Nee - Saigon - Mekong Delta.
Is wel een beetje een alternatieve touristische route, maar is wel de snelste route van noord naar zuid via de A1.
Per stop kan je overal wat afwijken van de geijkte touristische atraktisch.
Kan je daar wel tips over geven en dan zie je de Vietnamese touristen en geen westerse touristen ( bijna geen ).
Wat denk je van de route; is makkelijk zelf te doen en de goedkoopste.
Ben ook wel benieuwd welke tips je hebt oer het afwijken van de geijkte toeristische route op het traject dat je voorstelt. Wil je die posten bij dit onderwerp? Bedankt alvast. En bedoel je met ‘zelf goed te doen’ dat het dan met ov goed te doen is?
Zal beginnen met “goed te doen”.
Daar bedoel ik mee dat je in Viet nam alles prima zelf kan regelen.
Dus voor kleinere afstanden is OV een optie ( bus ) en voor de langere afstanden de trein en de touristen bussen.
De alternatieve route waar ik aan denk is de HCM route.
Dan van Quang Nhai via Kontum en Pleiku , Dalat en dan verder naar de plaats van keuze.
Vergt wel ietsje meer dagen, maar is een mooie route.
wat denk je van hcmc naar Vung Tau ff 2 dgn heerlijk strand groot relax alles en nog goedkooper
dan jij denkt ik ga woensdag weer daar heen nix is beter voor mijn i love Vung Tau
ik heb alles wel gezien in de stad hanoi sappa vinh dalat m nehrt fff alles