Ik ga samen met mijn vriend 18 aug tot 7 september naar Vietnam. Nu zitten we te twijfelen of we in Hanoi of juist in HCMC beginnen.
De dingen die we iig willen doen zijn Sapa voor een trekking (2-4 dg?), Halong Bay(2dg), HCMC/ChuChitunnels en strand. We gaan reizen met trein/bus en waarschijnlijk binnenlandse vlucht.
Vooral vanwege het regenseizoen en het strand zitten we te dubben waar te beginnen, afsluiten met strand is natuurlijk ideaal, maar een optie zou ook kunnen zijn halverwege strand en eindigen in de Halong Bay.
Wat zijn jullie ideeen, mede gezien de tijd van het jaar en regenseizoen?
Tips voor de indeling van onze vakantie (wat is haalbaar ivm reistijden?) zijn zeker ook welkom.
Bedankt!
Hallo Lotte,
Ik denk dat je je keuze niet van het aantal millimeters neerslag moet laten afhangen.
Dat geschreven te hebben zou ik van Hanoi naar Saigon gaan en ook ticktes kopen op Hanoi en vetrek vanaf Saigon.
De reden hiervoor is dat je in het zuiden meer mogelijkheden hebt voor strand.
Ben je flexibel kan je bijv. ook nog bij zon en geen regen stranddagen nemen bij Hoi An, wanneer je daar bent?
Zou gewoon regelmatig de weersverwachtingen checken, maar die zitten er eigenlijk toch vaak naast.
Gewoon je route uitstippelen en maar kijken wat het brengt.
Nu een schema voorzet
18-19 aug.
Hanoi
20 aug
nachttrein Sapa
21 aug
Sapa
22 aug
Sapa
23-8
Sapa + nachttrein naar Hanoi
24-8
Hanoi ( aankomst van Sapa en door) - Halong Bay
25
Halong Bay - Hanoi
26-8
Hanoi naar Hue ( vliegen )
27-8
Hue
28-8
DMZ
29-9
DMZ
30-8
Hoi An
31-8
Hoi An
1-9
vliegen naar Saigon
2-9
Tunnels + Saigon
3-9
Mekong Delta
4-9
strand
5-9
strand
6-9
strand
7-9
Saigon
BTW
DMZ is ook een dagtour vanuit Hue en scheelt je 1 dag.
Dit kan een optie zijn Lotte.
Trein en vliegtuigprijzen liggen niet echt veel uit elkaar.
Bus is het goedkoopste.
Ik hoop dat je een idee hebt en er op verder kan borduren?
gr
Ton.
Hoi Ton,
Dit klinkt als een goed idee. Noord nr zuid lijkt ook meer mijn voorkeur te gaan hebben, meer ruimte voor aanpassing a.h.v. weer aldaar en inderdaad lekker relaxen op het eind. We gaan eerst eens op vliegticketjacht (tja hoogseizoen, maar mag de pret niet drukken) en als we die hebben kan ik niet wachten verder naar de invulling te gaan kijken!