Vietnam van noord naar zuid

hallo,
In augustus gaan we 18 dagen naar vietnam.
We landen op hanoi, willen vanuit daar naar halong bay, ninh binh en dan naar ho chi minh en phu quoc.
Misschien dat we hue, hoi an, my son of mekong delta er nog bij willen doen.
In eerste instantie wilde we alles op de bonnefooi doen. Nu toch maar besloten vooraf te regelen.
Iemand advies om dit vanuit nederland te doen (los via internet) of bijv de eerste dag in hanoi alles regelen via een lokale operator?
Wellicht heeft iemand ook nog advies voor aantal dagen verblijf per gebied? We denken nu aan 2 nachten per gebied? Is dat voldoende gezien de reistijden?
Ik hoor het graag. Alle advies is welkom.
Alvast bedankt!
Groet Karlijn

Hallo Karlijn,

Ik zou het hier al regelen, wanneer je hebt besloten om vooraf alles geregeld te hebben.
Via internet heb je ontelbare opties en bij een lokaal reisbureau zijn deze beperkt tot zijn aanbod of je bent meer tijd kwijt door diverse bureaus af te gaan.

Zou wel voor Phu Quoc een uitzondering maken, want in augustus kan het wel eens veel regenen en dan zit je op een eiland.

Voor het noorden ( Hanoi, Halong Ninh Binh ) zou ik 7 dagen reserveren.
Voor Hoi An en Hue 4 dagen en misschien wel 7 wanneer het weer in PQ slecht is en dan strand in Hoi An nemen,

Voor Saigon de overige dagen incl. de Mekong Delta; kan je altijd nog naar het strand in Vung Tau wanneer het mooi weer is.
Aantal dagen Saigon worden natuurlijk korter, wanneer je naar PQ gaat; dus daar dan 3 dagen voor reserveren.

Dus met PQ
7 dagen noord
4 dagen centraal
3 dagen Saigon
3 dagen PQ

Zonder PQ
de 3 dagen PQ verdelen tussen Centraal en Saigon.

Gr.
Ton.