Een paar vragen m.b.t de planning in aantal dagen

Hallo ervaren Vietnamgangers,

Wij gaan in de zomervakantie naar Hong Kong, Vietnam en Cambodja. We reizen met onze drie kinderen. Daarom gaan we niet hardcore reizen (elke dag naar een andere plaats), maar proberen we wel genoeg leuke dingen te zien, met af en toe en dag zwembad/zee tussendoor.
Natuurlijk slaan we Hanoi niet over.
Hoeveel dagen moeten we uittrekken voor Hanoi? En kan je vanuit Hanoi naar Ninh Binh in een dag, of moet je daar verschillende nachten/dagen voor uit trekken? Natuurlijk hebben we al wel het een en ander geprobeerd op te zoeken, alleen sommige sites zeggen dat Ninh Binh een halfuurtje rijden is, anderen zeggen vier uur heen en dan dus ook nog terug. We weten uit ervaring wel dat rijden in Azië vrij lang duurt, maar ik dacht ik vraag het toch maar even.
We gaan ook naar Hué. Ons plan is dat we er aankomen, we blijven er een dag en gaan weer weg. 2 nachten dus. Is dat genoeg?
Ook gaan we naar Saigon/Ho Chi Minh City. Kan je vanuit daar een tripje maken door de Mekong Delta? Kan dat op een dag, en zoniet, hoeveel dagen moet je er voor uittrekken?

Andere Vietnamtips zijn zeker welkom! Alvast bedankt!
Leonie, Niels (Guus -16-, Loes -14- en Zus -10- )

Hallo Leonie,

Lijkt me een heel mooie reis te worden zo te lezen.

Voor Hanoi stad zou ik een dag of 2 uittrekken; bedoel dan 2 hele dagen.
Vanaf Hanoi rij je in 2.5 a 3 uur naar ninh Binh stad.

E.a is natuurlijk afhankelijk van de drukte op de weg.
in Ninh Binh provincie is de weg naar Hanoi en omgekeerd een drukke 2 baans weg, maar hoe dichter je bij Hanoi komt hoe beter, 4 baans snelweg, ie wordt.
Dan is ie te vergelijken met onze snelwegen.

Ik hoop dat je niet in Ninh Binh stad blijft, maar de ninh Binh provincie in want die is heel mooi.
zou daar ook 2 hele dagen voor uittrekken of anders zeker 1 nacht.

Je hebt 1 dags trips naar de Mekong Delta en die gaan voornamelijk naar Cai Be en sommige naar Ben Tre.
Je kan daar ook overnachten, wat ik je zou aanraden.

Wanneer de touristen rond een uur of 2 weg zijn kan je daar dan heerlijk fietsen en wandelen.

Hue
Ik denk dat 2 hele dagen wel de max is voor Hue.
Wanneer je vroeg aankomt in Hue kan je die middag besteden aan de citadel en de dag erop aan enkele mausoleums, of omgekeerd.

Vind overigens wel dat je een bezoek aan Hoi An ook moet overwegen, als je dat al niet gedaan hebt, wanneer je toch in de buurt bent.

Tips

Sapa, Mai Chau, Halong Bay, Sam Vat, Phong Nha park, Dalat, My Lai, enz.

Hoop dat dit je vragen een beetje beantwoord?

Gr.
Ton.

1 like

Hallo Ton,

Bedankt voor je reactie. Ik was even vergeten te reageren, stom, maar we hebben er zeker wat aan gehad!

Nu heb ik nog een vraagje; is er nabij HCMC ook strand? Echt op een vrij korte afstand, dus niet iets als Mui Nee, maar echt iets wat opmaar een uurtje afstand is of zo?

Groetjes Leonie.

Hallo Leonie,

Er zijn 2 stranden vlakbij Saigon.

Dichts bij is het strand van Can Gio; beetje afhankelijk van de drukte in Saigon is dit in 1 a 1 uur 15 te halen.
Wat verder weg, maar binnen 1.5 uur met de ferry is Vung Tau.
Over land nu met de nieuwe verbinding ook zo rond de 2 uur.

Vung Tau is wat internationaler wat betreft touristischen en Can Gio voornamelijk voor de bewoners van Saigon.

Gr.
Ton.

Hallo Ton,

Wat een snelle reactie weer, super fijn! Dankuwel!
We gaan zeker even kijken naar de stranden.

Gr. Leonie en aanhang :wink:

Hallo Ton,

Momenteel hebben we ongeveer deze planning (er kan nog van alles aan veranderd worden);

Dusseldorf - HK
vijf hele dagen HK
HK - Hanoi (komen om 9.00 uur aan in Hanoi, lokale tijd)
Hanoi
Hanoi - Halong Bay
Halong Bay
Halong Bay - Hanoi
Hanoi –> nachttrein naar Hué
Aankomst Hué
Hué - Hoi An
Hoi An
Hoi An
Hoi An - Danang - Phnom Penh (cambodja)
Tijdje in Cambodja
Phnom Penh - HCMC
HCMC
HCMC
HCMC
HCMC
HCMC
HCMC - Dusseldorf

Zoals je ziet hebben we best wat dagen HCMC, dus niet kunnen we ook ergens anders plaatsen. Heb alleen geen idee hoelang je daar ‘moet’ blijven.

Groetjes Leonie en aanhang

Beste leonie

Ik ben geen ton maar zit laatste dag in vietnam. HCMC zoveel dagen heeft zeker niet mijn voorkeur.
Wat betreft uitstapjes mekong delta kun je doen en de tunnels. Persoonlijk vind ik het echt te lang .
Mooie reis alvast

• Updated - - -

Beste leonie

Ik ben geen ton maar zit laatste dag in vietnam. HCMC zoveel dagen heeft zeker niet mijn voorkeur.
Wat betreft uitstapjes mekong delta kun je doen en de tunnels. Persoonlijk vind ik het echt te lang .
Mooie reis alvast