Mekong Delta reis route.

Hallo,

Inmiddels is onze reisroute naar Vietnam bijna af. We zitten alleen nog met wat knelpunten.
1 daarvan is de Mekong. We willen zoveel mogelijk zien en zo diep mogelijk (om het zo maar even te noemen)
Welke dropjes moeten we echt gedaan hebben en hoelang zijn we er mee bezig. Neem aan dat we niet in elk dorpje moeten overnachten voor we verder kunnen.
Vinden het niet erg om eventueel terug te vliegen van Rach Gia of Phu Quoc. Als we maar veel kunnen zien. Terug reizen kost denk ik erg veel dagen die besteden we liever elders. Wat is een leuke/logische route? Zelf doen of een tour boeken? Tips welke tourbureau’s.
Redden we het om in 3 dagen gezien te hebben (hebben wel meer dagen nog de tijd)

Nog een puntje was: Hoeveel dagen zijn er echt nodig om Hanoi en HCMC te bekijken?

Alvast bedankt

Hallo Chantal,

Ik zal met de makkelijkste vraag beginnen; het aantal dagen.
Ga er even vanuit dat je in de loop van de middag aankomt in steden

Ik zou voor Hanoi dan 2 overnachtingen uit trekken, dus.
aankomen in de middag, zelf wat verkennen en de dag erop een city tour, overnachten en dan weer verder.

voor Saigon een beetje hetzelfde.
Dus ook aankomen in de middag, stad wat verkennen, dag erop misschien naar de Cu CHi tunnels en aansluitend een citytrip, overnachten en dan weer verder.

Mekong

Er zijn eigenlijk legio mogelijkheden en deze kan ik echt niet allemaal noemen, dus beperk me even tot 3.

De makkelijkste route en je kan dan zo diep gaan als je wilt en makkelijk zelf doen of natuurlijk via een bureau.

Saigon-Ben tre- Cai Be - Sa Dec - Can Tho / Cai Rang.
Van Can Tho kan je vliegen op Phu Quoc eventueel of met de bus / auto naar Saigon in 4 a 5 uur afhankelijk van de drukte op de weg.

moeilijke route en niet helemaal via touristische plaatsen en dus dieper in de delta

Van Saigon - Ben Tre - Vinh Trang - en dan naar de rivier ( Cua Quang ) naar Can Tho

Met Chau Doc erbij

Kan wel, maar dan heb je wel ineens een reistijd van 6 a 7 uur erbij die je overdag zou moeten maken; weet niet of dit de bedoeling is?

Saigon - My Tho - Cai Be - Cao Lanh - Chau Doc - Saigon ( 7 uur bus ) of Can Tho ( 4 uur bus ) en dan naar Saigon ( 4 a 5 uur ) of vliegen op Phu Quoc voor strandvakantie.

Hier laat ikmhet even bij.
ik heb overigens wel de wat grotere plaatsen genoemd zodat je zo de route beter kan vinden.
Met een paar kilometer afwijken van de grote plaatsen zit in de dorpjes.

Hoop dat deze antwoorden je vragen wat hebben doen beantwoorden?

Gr.
Ton.