Maar ik zou zelf deze route nemen wanneer ik in jullie schoenen zou staan en weet wat ik nu weet.
dag 1 Saigon - Cai Be
Gewoon met de bus en dan in de middag wat varen, fietsen enz. , slapen bij een home stay op een eiland
dag 2 Cai Be naar Chau Doc
In de ochtend naar Chau Doc en dan in de middag de omgeving verkennen; Sam Mountain, varen, vogelreservaat
dag 3 Chau doc naar Ha Tien.
Is een makkelijke verbinding
Ik zou graag wat meer advies willen over de Mekong Delta. Ik heb het idee dat het daar heel onoverzichtelijk is. Wij gaan backpacken en regelen alles daar zelf. We zouden graag de mekong delta willen combineren met de cu chi tunnels. Ik vroeg mij af of je dan daadwerkelijk het echte leven in de mekong delta te zien krijgt. Eventueel zouden wij ook 1 dag mekong delta willen doen door zelf de bus te nemen richting mekong delta, alleen twijfel ik wat dan het beste is om te doen, wanneer je daar bent. Kun je mij advies geven?
Je hebt gelijk, met een dagtrip naar de delta zie niet het echte leven in de delta.
Daarvoor heb je wel minimaal 1 dag meer nodig.
Maar toch is een dagtocht een aanrader, omdat je ontsnapt aan het drukke Saigon; je komt dan in een oase van rust.
Lekker varen en aan de oever bij een homestay lunchen, een ( touristisch) fabriekje bezoeken ( niets kopen want is in Saigon veel goedkoper ) enz.
Zou het niet combineren met de tunnels ( als dagexcursie ), maar de tunnels combineren met Saigon.
Je bent anders redelijk veel aan het reizen.
Cu Chi is makkelijk zelf te doen, maar met een groep is het ook best goedkoop.
1 dag mekong is het makkelijkst om via een reisbureau te doen anders ben je veel tijd kwijt met reizen en je moet je toch aansluiten bij een groep voor het varen.
Of je moet een boot alleen huren en dat maakt het allemaal duurder.
Zou voor de dagtrip naar Cai Be gaan.
Wil je de combinatie met Cu Chi en 1 dag mekong delta met overnachting in de delta en de drijvende markt in Can Tho.
Dit kan je makkelijk zelf, dus zonder bureau doen.
Zou dan vroeg in de ochtend naar de tunnels gaan en dan na de lunch de bus nemen naar Can Tho; daar overnachten en trip naar de markt regelen.
De volgende dag vroeg naar de markt van Cai Rang ( rond 6 a 7 uur ), vervolgens naar Cai Be en in de middag naar Saigon.
Hoop dat ik wat onduidelijkheden heb kunnen wegnemen?
Zo niet, laat het aub even weten, doe ik een nieuwe poging