Mekong delta and tra su cajuput forest (3 days 2 night)

heeft iemand ervaring met deze 3 dagen en 2 nachten excursie in de Mekong Delta?

MEKONG DELTA AND TRA SU CAJUPUT FOREST (3 DAYS 2 NIGHT)

groet corenwilna:wereld:>>>:zon02:

Ik weet zo even niet of dit dezelfde is als ik heb gedaan, maar ik ben wel drie dagen op tour geweest door de delta. (Bijna letterlijk ‘op tour’, werd vaak onthaald als een popprinces met mijn lange blonde haren, hihi).

Zelf heb ik een driedaagse tour wel heel bijzonder gevonden. Hoe meer dagen je gaat, hoe minder toeristisch alles wordt en hoe intenser, vind ik. Ik raad dus sowieso een driedaagse tour aan!

Groetjes, Anne

Even een vraagje:
Waar hebben jullie die tour geregeld?
Groetjes Ester

Hoi,

Ik heb eind november een 3-daagse trip gedaan door de Mekong delta. Vond het super en idd je moet minstens 3 dagen doen! Wij hadden geboekt bij The Sinh Tourist (het voormalige Sinh Cafe) dat in de Lonely Planet genoemd werd. Wij haddn een tour dat eindigde in Cambodja. Het koste omgerekend 42€ PP totaal en daarbij kwam 1x zelf diner bij op.

Het Sinh tourist offices zit in verschillende plaatsen maar wij hebben geboekt in HCMC in de drukke straat in t backpackers gedeelte (ben ff de naam kwijt). Wij hadden een leuk gezelschap met voornamelijk mensen an onze leeftijd, eind 20.

Veel plezier!

Hallo Cor en Wilma,

Ik denk dat je de route bedoeld

Saigon - Vinh Long ( Cai Be drijvende markt ) - Chau Doc ( met het woud ) - Can Tho - Saigon?

Deze route heb ik ook al eens gedaan in geloof 2009.
Moet je wel schrijven dat ik deze niet voor 41 dollar had; had de victoria hotels erbij zitten en 1 dag langer, dus heel wat duurder.

Het woud en de kanalen bij Chau Doc zijn echt heel mooi en een aanrader.
De markt in Can Tho is de grootste maar niet de mooiste, die is Phong Dien ( vlakbij Can Tho ).

De markt en de omgeving van Vinh Long is erg touristisch, misschien overslaan?

Ik ken je budget niet, maar ik zou het volgende proberen te boeken; is gelijk aan je vraag, maar met Phong Dien markt + 1 dag langer in Can Tho.

Saigon - via Cai Be naar Chau Doc ( overnachten en via het Woud de dag ) naar Can Tho, overnachten, dag erop Cai Rang en Phong Dien en weer overnachten in Can Tho ( wanneer je victoria hebt geboekt, daar vanwege een relaxte middag aan het mooie zwembad - dag erop naar Saigon.

Verschil is eigenlijk de markt in Phong Dien; vind ik wel een beetje een aanrader wanneer je in de delta bent + 1 nacht meer in Can Tho.

Mijn optie met de Victoria hotel (s) is een dure.
Kosten voor 1 overnachting is rond de 200 dollar per kamer.
Maar dan heb je wel alle luxe en een prachtig zwembad en een shuttle boot naar Can Tho stad.

Iets minder lux in Can Tho is "Can Tho golf hotel ", of nog wat minder is het "Ninh Kieu hotel ".

Tip voor een restaurant in Can Tho is het restaurant aan de rivier in het winkelcentrum.

gr.
Ton.

bedankt voor jullie tips allemaal. Zit nu op mijn hotelkamer in Ho Chi Minh City. Hebben de afgelopen dagen een homestay gedaan in de Mekong Delta. Dus niet de tocht waarover ik een vraag had gesteld. Zo zo je maar weer als je in het land bent geen\ft voortschrijdend inzicht weleens andere ideeen In een woord geweldig. Gastvrij, vriendelijk en voor een behoorlijke prijs. Is iemand geinteresseerd, dan hoor ik het graag. Stuur mij dan een persoonlijk mailtje, zodat ik buiten dit forum om kan reageren.

Groetjes vanuit een warm en zonnig Ho Chi Minh City.:wereld:>>>:dag:

Leuk om te lezen! Een hele fijne reis nog en geniet ervan!

Groetjes, Anne