Is de Mekong Delta in 1 dag te doen vanaf Saigon? Of is het aan te raden om 2 dagen te gaan?
Kunnen we ter plaatse een tour boeken of is het beter om dit vooraf vast te leggen? Heeft iemand enig idee wat de kosten van een tour zijn? Op internet kom ik erg hoge bedragen tegen.
Je kunt in HCMC zelf een tour boeken en ik denk dat dat een stuk goedkoper is. In het backpackers district zitten een aantal bureau’s die het voor een redelijke prijs aanbieden.
Zelf heb ik het leuk gevonden om de tour voor drie dagen te doen. Je ‘duikt’ dan steeds dieper in de Mekong Delta en komt meer in contact met locals. Als je één dag doet, zie je ook wel leuke dingen, zoals een drijvende markt, maar het doet wat toeristischer aan. Kortom: mijn ervaring is, hoe meer dagen je boekt, hoe minder toeristisch de tour aandoet en hoe meer je de cultuur van de Mekong Delta kunt ‘opsnuiven’. Maar het ligt er maar net aan waar je interesse ligt.
Daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik weet wel dat als je vier dagen gaat, je de laatste nacht bij een local gaat logeren. Maar je kunt dit altijd vragen bij de touroperators. Wie weet? Misschien heeft iemand anders er ervaring mee. Lijkt me wel heel leuk om te doen!
Ik ben ook wel benieuwd of het mogelijk is om via Saigion, over de Mekong delta naar Phu Quoc te reizen. Heeft iemand hier ervaring mee…dit lijkt me erg leuk!
Je kan vanaf Saigon over de Mekongdelta naar Phu Quoc.
Je gaat dan via Vinh long, Can Tho naar Rach Gia om daar de veerboot te nemen naar Phu Qouc.
Reken al snel op een reisduur van zeker 12 uur enkele reis inclusief de veerboot.
Zo goed als alle touroperators bieden Phu Qouc met vliegreis, dus het wordt al snel een prive reisje voor jullie alleen. Je kunt ook met de bus deze route doen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Wij zijn gegaan met een gids en chauffeur naar Vinh Long/Ca Be, daar de drijvende markt en wat gevaren, overnacht in Can Tho, daar 's morgens de drijvende markt bekeken. Vandaar uit naar Rach Gia. Terug met het vliegtuig.
Ben gisteren thuisgekomen vanaf Vietnam en de snelweg van Saigon naar My Tho wordt over enkele maanden geopend. Dit wordt een 120 km, 4 baans weg zonder motorbikes, wat ongeveer een uur scheelt naar de Mekong delta.