Wij gaan straks 3 weken Vietnam verkennen en willen onze reis graag afsluiten met een korte strandvakantie.
Ik had gehoord dat Phu Quoc Island hiervoor een goede optie zou zijn.
Aangezien we graag ook de Mekong Delta willen verkennen, dachten we van deze 2 te combineren door vanuit HCMC over land door de Mekong Delta te trekken en dan de ferry naar naar Phu Quoc te nemen.
Wanneer we dan aan het einde van onze reis gekomen zijn, hoeven we enkel 1u het vliegtuig te nemen van Phu Quoc terug naar HCMC om daar op onze vlucht terug naar huis te stappen.
Paar praktische vraagjes hierbij:
-Kan je gemakkelijk een tour boeken die vertrekt vanuit HCMC en eindigt in Ha Tien om daar dan de ferry te nemen?
-zijn er bepaalde tour organisators hiervoor aan te raden? En kan je deze vooraf via internet boeken of doe je dit beter ter plekke in HCMC?
-Hoeveel dagen zouden jullie uittrekken voor dit stuk van de reis? Dus hoeveel dagen Mekong en hoeveel dagen Phu Quoc?
Ik zal eerst reageren op het feit dat je mijn stappenplan voor VOA hebt gebruikt en het erg handig vond.
Ik weet zeker dat je in Saigon zo binnen 30 minuten je visum hebt.
Zoals geschreven, deze tijd ben je ook kwijt om op je koffer te wachten.
Nu de vragen.
-Kan je gemakkelijk een tour boeken die vertrekt vanuit HCMC en eindigt in Ha Tien om daar dan de ferry te nemen?
Ja, maar dan wordt het al snel een prive tour en dus duur.
Goedkoper is dan om een trip richting Can Tho te regelen en dan zelf te gaan reizen vanaf Can Tho naar ha Tien en daar de ferry te boeken.
Dat kan je ook in Saigon regelen ( vervoer Can Tho - Ha Tien en de ferry naar PQ ).
Dit kan je via honderden operators doen in alle prijsklassen en comfort.
Zoals jij je voorgesteld hebt, dan zou ik komen op.
Minimaal 2 nachten Mekong Delta + 3 nachten PQ.
Idee
Vergeet reizen naar Ha Tien en ferry naar PQ.
Steek deze uren in de omgeving van Can Tho, Sa dec.
Wanneer je reist ( van Ct naar Ht ) gaat de omgeving via een raampje aan je voorbij, en stoppen kan niet omdat je de vertrektijden moet halen.
Die tijd kan je wel een mooie interessante stad bezoeken, en varen desnoods.
Bedankt voor de info, daar kunnen we iets mee.
Inderdaad al wat tours gezien die naar Can Tho gaan, zal dus een betere optie zijn om dit als eindpunt van onze tour te nemen en dan zelf van daar transport te regelen.
“Idee
Vergeet reizen naar Ha Tien en ferry naar PQ.”
dus jij vindt PQ geen aanrader dan? Waarom juist, niet veel te doen? Geen mooi eiland?
Geen organisaties die je kan aanraden om Mekong Delta tour bij te boeken, of spreek je je daar liever niet over uit?
Ik bedoel met vergeet reizen naar ha Tien en de ferry naar PQ, niet dat je niet moet gaan naar PQ.
Bedoel er mee te zeggen dat het misschien beter is de reisuren naar Ha Tien en varen met de ferry misschien ook beter besteed zijn in de Delta.
Dan vliegen naar PQ.
Wanneer je reist naar Ha Tien kan je verder niets en zie je alles door het raampje van bus os auto.
Die tijd kan je ook besteden aan een stad of dorpje in de delta, dat bedoel ik er eigenlijk mee.
PQ is een mooie en fijne bestemming en zeker aan te raden.
Misschien even bij het topic van “Aroundj” kijken voor ideeën?
Zoals geschreven zijn er vele bureaus in allerlei prijsklassen , allerlei comfort, allerlei verschillende trips enz. te vinden op internet.
Maar mekong Delta is eigenlijk prima zelf te doen.
Ook het regelen van vervoer op PQ is geen probleem.
Maar zou wel een plan vooraf hebben in welke regio op het eiland je ergens wilt verblijven.
Wil je diverse zaken georganiseerd doen of laten organiseren, dan mag iedereen de organisatie vermelden waar zij goede ervaringen mee hebben gehad.
Ik dus ook, maar zeg er meteen bij dat mijn keuze wel , wat de prijs betreft, wat hoger dan gemiddeld is ivm accommodatie.
Ik maak al jaren gebruik van de service van Bufallo Tours ( Dao Nguyen Le Quynh <dao.nguyen@buffalotours.com>).
Misschien dat er ook mensen zijn die hun goede ervaringen willen delen met hun reisbureau?
Ok bedankt voor de verduidelijking, nu kan ik je terug volgen
alweer nuttige info die we zeker meenemen. Alleen de tip om langer in de delta te blijven en dan te vliegen op PQ wordt moeilijk gezien ons budget, zijn geen erg goedkope vluchten dit.
Een geschikte cruise vinden blijkt wel een moeilijke opgave. Wij hoeven geen luxe boot, maar willen wel graag goede service, blijkt een moeilijk evenwicht te zijn in Vietnam gezien je in de budget klasse nogal vaak negatieve reviews voorgeschoteld krijgt…
Als er nog mensen persoonlijke ervaringen hebben met reisbureau’s, laat inderdaad maar horen!
Ik heb niet veel tijd om de namen op te zoeken op internet.
maar komt erop neer dat ik verblijf op "Chen Sea resort ", dus aan de linker kant van van de hoofdstad.
Aan de rechterkant heb je veel resorts met voornamelijk russische gasten en dus ook aan die kant van de stad vele russische reclame uitingen .
Aan de kant van Chen Sea minderr russische reclame en je kan ook snel naar een dorpje , waar je geen tourist tegen komt met 15 minuten rijden met de taxi.
Ook daar kan je verblijf vinden in allerlei prijsklasses.
Wil overigens wel even vermelden dat ik geen problemen heb met russische touristen,maar met een hotelbezetting van 90 % of meer gaat mij gewoon te ver!