Hallo
wij willen in oktober/november naar Vietnam gaan.
We willen als laatste de Mekong Delta tour gaan doen en daar eindigen op Phu Quoc. Als allerlaatste zouden we dan naar de Killing Fields in Cambodja willen de Phnom Phen. Maar ik heb echt geen idee of hier wel een combinatie van is? Ik lees wel combinaties met Mekong delta en phu quoc en mekong delta met phnom phen.
Of is het ook mogelijk om bijvoorbeeld van Phu Quoc dingen te regelen zoals naar Phnom Phen? Of moet je dan echt weer terug naar Ho chi min city?
Nou ik hoor graag als iemand hier ervaring mee heeft!
Zelf ben ik niet op Phu Quoc geweest, dus daar kan ik je geen informatie over geven. Wel zou je bijvoorbeeld van tevoren (dus als je in HCMC bent) het een en ander kunnen regelen. Dan moet je wel weten wanneer je van Phu Quoc vertrekt, maar het is een mogelijkheid.
De makkelijkste manier is inderdaad te vliegen naar Saigon en van daaruit vliegen naar PP.
Dit zou ik van te voren regelen, of in Saigon of vanuit Nederland.
Je kunt ook op 2 manier via water en weg naar PP gaan.
catamaran ferry, is de snelste in 1.5 uur kost 250000 dong pp naar Rach Gia dan met taxi/bus of busje met chauffeur naar chau doc en vandaar uit met speedboot naar PP; overnachten in Chau doc.
Ferry naar Ha Tien en vandaar uit met taxi/bus of busje met chauffeur naar PP.
Deze manier is niet echt betrouwbaar door het groot aantal annuleringen vanwege motorpech van de boot.