Van Phu Quock naar Cambodja?

hallo allemaal,

Vertrekken twee oktober naar vietnam. Gaan van noord naar zuid. Ook willen we naar Phu Quock. Van hieruit willen we naar Cambodja. Wie heeft hier ervaring mee hoe we t beste kunnen reizen? Over land of over water ?
Als we over water gaan is het dan niet overbodig om vanuit Saigon een dagtour mekong delta te doen? Is het in een dag haalbaar om van Phu Quock naar Phnom Penh te komen of ergens overnachten?
Hoor graag jullie reacties

Hallo M,

jammer dat je niet meer gegevens over je reis in het zuiden hebt gegeven.

Je vragen
PQ naar Cambodja en dagtour ekong

Even met je gegevens.
Neem aan dat je wilt gaan vliegen vanaf Saigon op PQ?
Dan wel een dag trip in de Mekong.

Zou zelf dan, over de weg naar Can Tho gaan en met misschien een trip in Cai be.
Na bezoek aan de markt in Cai Rang, vliegen op PQ.

Vanaf PQ naar Cambodja
Kan in 1 dag, maar dan wel goed plannen.
Niet varen op Rach Gia maar op Ha Tien en daar de grens over naar PP of een andere bestemming.

Wil je varen naar Cambodja
dan moet dit over Chau Doc en dat kan niet in 1 dag omdat de boten heen naar Cambodja in de ochtend vertrekken.
betekend dus een overnachting in Chau Doc.

Wat is het beste
Dat is natuurlijk weer persoonlijk en afhankelijk van budget.

ga je voor de goedkoopste optie, dan is varen vanaf PQ op Ha Tien en dan meteen door naar Cambodja.
Je ziet dan bijna niets van de Mekong en is een dagtrip een aanrader wanneer je vliegt vanaf Saigon op PQ.

Anders

Van Saigon over de weg naar Can Tho ( daar overnachten ) met een trip in Cai be, dag erop naar Cai rang en dan vliegen op PQ.
Terug vliegen op Can Tho en dan meteen door naar Chau Doc en daar overnachten.
Dan in de ochtend met de boot naar PP.

Of
Dagtrip Mekong, overnachten Saigon.
Retourvliegen op en van PQ naar Saigon ( overnachten Saigon ? ) en dan de bus naar PP vanaf Saigon.

Ik hoop M dat deze opties je wat helpen.
Zijn er nog wel een paar meer, maar komen wel in grote lijnen neer op deze genoemde opties.

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Bedankt voor je reactie.
Hier in t kort onze planning.
Hanoi -Halong bay- Hanoi- Hue -Danang- Hoi An- Dalat- Saigon- Phu Quock - Chau Doc- Phnonm Penh- Siem Reap-Hanoi
We willen idd vliegen vanuit Saigon naar Phu Quock. De planning in eerste instantie is via Chau Doc naar Cambodja te gaan. Daarom mijn vraag of het dan nodig is om vanuit Saigon nog een dagtrip naar de Mekong Delta te doen.
Als je nog suggesties hebt hoor ik ze graag.

Groetjes Marielle

Hallo marielle,
Even zonder naar het budget het kijken.
Maar k zou het dan zo doen.

Saigon naar PQ, vliegen, dagen PQ, vliegen op Can Tho en meteen door naar Chau Doc en dan daar te overnachten.
Met 2 overnachtingen . 1.5 dag, heb je ook een mini drijvende markt, kan je de kmer en de Cham gemeenschappen bezoeken.
ook Sam mountain, het nationale park is een aanrader.

Natuurlijk kan je ook een keuze maken omdat je in de middag aankomt en de dag erop in de ochtend gaat varen naar PP.

Maar denk dat je beter de dag in de Mekong kan inleveren en deze besteed in Chau Doc.

Budgettair zal het allemaal niet veel uitmaken en denk dat je dan moet denken aan 100 USD pp max meer ( over deze 3 dagen ) ; maar dan minder reisuren en deze zijn dan wel mooier wat het financieel ook wat aantrekkelijker maakt.

Gr.
Ton.

Hallo Ton,
Je hebt de korte beschrijving van onze route gekregen. Niks staat vast. Kunnen nog overal schuiven. We maken gebruik van trein, bus en vluchten.
Ik denk toch met deze route wij te veel hooi op onze vork nemen. We komen op 3 oktober in de ochtend in Hanoi aan en vliegen ook weer terug vanaf Hanoi op 26 oktober. Wat zou jij eventueel laten vervallen als je dit ziet? Misschien Dalat of Danang of toch Phu Quoc. Het moet niet zo zijn dat ik helemaal geen speling meer heb en ergens moet vertrekken omdat ik de route anders niet haal.
Fijn dat dit forum bestaat en hier met al je vragen terecht kunt.

Groetjes Marielle

Hallo Marielle,

Ik had je post van 16.35 niet gezien want wou mijn reactie even aanvullen.

Wanneer ik je schema zie, heb je weinig strand ingecalculeerd.
Alleen PQ .

Zie nu ook Dalat en Danang erbij staan.
Danang meteen schrappen.

Ik zit een beetje met PQ, je kan daar veel regen treffen of helemaal geen; is een beetje de overgang van het regenseizoen naar het zonnige seizoen met een minimum aan regen.
Dit omdat Dalat in je wensen staat en ging ervan uit dat PQ een must was.

Maar zomaar een idee

3-10
aankomst hanoi , transfer naar hotel , inchecken, vrije tijd Hanoi en overnachten
4-10
hanoi stad
5-10
Halong + overnachten
6-10
aankomst Hanoi
7-10
naar Hue vliegen
8-10
naar Hoi An over de Hai Van pass
9-10
Hoi An
10-10
Hoi An en trein naar Nha Trang
11-10
aankomst en dan of blijven in Nha Trang of door naar mui Nee
12-10
HT of MN
13-10
NT of MN
14-10
Naar Dalat
15-10
Dalat
16-10
naar Saigon
17-10
Saigon
18-10
Saigon naar Chau doc ( bus )
19-10
Chau Doc
20-10
van Chau Doc naar PP
21-10
PP
22-10
PP
23-10
naar Siem Reap
24-10
SR
25-10

Was er heel enthousiast aan begonnen maar liep nu dus vast.
Word dan wel ineens heel moeilijk.

opties
geen Dalat en vliegen vanaf Hoi An ( dus danang ) op Saigon.
of
geen overnachting Halong Bai.
Of
1 dag minder MN of NT.

Wanneer je wel PQ erbij wilt, dan is Dalat geen optie ; is niet haalbaar.
Ook dan 1 dag minder Hoi An en waarschijnlijk nog ergens een dag proberen te besparen.

Je moet bedenken dat PQ je wat reisdagen kost.
je moet vliegen van Saigon op PQ en dan reizen op Chau Doc, daar overnachten of varen op Ha Tien en dan de dag reizen met de bus naar PP.

Ook ben je 1 dag kwijt om te komen naar Hanoi om vandaar weer naar Nederland te komen.

Je laatste plaats is Siem reap, misschien een idee om meteen door te vliegen op SR na aankomst?
Dan word je route een beetje zoals dit

A’dam - Hanoi / SR - SR - PP - Chau Doc - Saigon - Mui Nee of Nha Trang - Hoi An - Hue - Hanoi - Halong - Hanoi

Deze optie heeft enkele voordelen.
Dat kan je wel doen in je aantal dagen.

beetje slim zijn en goede keuze van maatschappij is een single entry visum voldoende ; scheelt je dus geld.
onder een internationale vlucht op Cambodja kom je niet onderuit, ook niet in je eerste idee maar dan kan je dit compenseren met het single visum.

Helaas PQ , Dalat, niet, maar strand dan in MN of NT en met een keuze voor Halong daar ook nog.
Natuurlijk ook in Hoi An, maar oktober kan het soms wel flink waaien daar.

Ik wou mijn eerste opzet verwijderen, maar dacht, laat het staan, misschien dat jij of andere mensen er andere ideeën over hebben en het zo een aanzet kan zijn?

Ik hoop dat mijn reaktie wat aan het denken heeft gezet?

Wat ik wel zou doen als ik jouw was is om even te kijken wat de kosten zijn van vliegen op Siem reap van Hanoi en dat vergelijken met de kosten van vliegen SR naar Hanoi.
Ook wat de vlucht kost van Saigon naar Hanoi.

gr.
Ton.

Hallo Ton,
Weer bedankt. Hier heb ik wat aan. Zal mijn schema gaan aanpassen. Weet alleen nog niet helemaal op welke manier.

Gr Marielle