Hallo Marielle,
Ik had je post van 16.35 niet gezien want wou mijn reactie even aanvullen.
Wanneer ik je schema zie, heb je weinig strand ingecalculeerd.
Alleen PQ .
Zie nu ook Dalat en Danang erbij staan.
Danang meteen schrappen.
Ik zit een beetje met PQ, je kan daar veel regen treffen of helemaal geen; is een beetje de overgang van het regenseizoen naar het zonnige seizoen met een minimum aan regen.
Dit omdat Dalat in je wensen staat en ging ervan uit dat PQ een must was.
Maar zomaar een idee
3-10
aankomst hanoi , transfer naar hotel , inchecken, vrije tijd Hanoi en overnachten
4-10
hanoi stad
5-10
Halong + overnachten
6-10
aankomst Hanoi
7-10
naar Hue vliegen
8-10
naar Hoi An over de Hai Van pass
9-10
Hoi An
10-10
Hoi An en trein naar Nha Trang
11-10
aankomst en dan of blijven in Nha Trang of door naar mui Nee
12-10
HT of MN
13-10
NT of MN
14-10
Naar Dalat
15-10
Dalat
16-10
naar Saigon
17-10
Saigon
18-10
Saigon naar Chau doc ( bus )
19-10
Chau Doc
20-10
van Chau Doc naar PP
21-10
PP
22-10
PP
23-10
naar Siem Reap
24-10
SR
25-10
Was er heel enthousiast aan begonnen maar liep nu dus vast.
Word dan wel ineens heel moeilijk.
opties
geen Dalat en vliegen vanaf Hoi An ( dus danang ) op Saigon.
of
geen overnachting Halong Bai.
Of
1 dag minder MN of NT.
Wanneer je wel PQ erbij wilt, dan is Dalat geen optie ; is niet haalbaar.
Ook dan 1 dag minder Hoi An en waarschijnlijk nog ergens een dag proberen te besparen.
Je moet bedenken dat PQ je wat reisdagen kost.
je moet vliegen van Saigon op PQ en dan reizen op Chau Doc, daar overnachten of varen op Ha Tien en dan de dag reizen met de bus naar PP.
Ook ben je 1 dag kwijt om te komen naar Hanoi om vandaar weer naar Nederland te komen.
Je laatste plaats is Siem reap, misschien een idee om meteen door te vliegen op SR na aankomst?
Dan word je route een beetje zoals dit
A’dam - Hanoi / SR - SR - PP - Chau Doc - Saigon - Mui Nee of Nha Trang - Hoi An - Hue - Hanoi - Halong - Hanoi
Deze optie heeft enkele voordelen.
Dat kan je wel doen in je aantal dagen.
beetje slim zijn en goede keuze van maatschappij is een single entry visum voldoende ; scheelt je dus geld.
onder een internationale vlucht op Cambodja kom je niet onderuit, ook niet in je eerste idee maar dan kan je dit compenseren met het single visum.
Helaas PQ , Dalat, niet, maar strand dan in MN of NT en met een keuze voor Halong daar ook nog.
Natuurlijk ook in Hoi An, maar oktober kan het soms wel flink waaien daar.
Ik wou mijn eerste opzet verwijderen, maar dacht, laat het staan, misschien dat jij of andere mensen er andere ideeën over hebben en het zo een aanzet kan zijn?
Ik hoop dat mijn reaktie wat aan het denken heeft gezet?
Wat ik wel zou doen als ik jouw was is om even te kijken wat de kosten zijn van vliegen op Siem reap van Hanoi en dat vergelijken met de kosten van vliegen SR naar Hanoi.
Ook wat de vlucht kost van Saigon naar Hanoi.
gr.
Ton.