In januari 2016 zijn we 10 dagen in Vietnam met zijn 2en. De bedoeling is om vanuit Saigon door de Mekong Delta te reizen en vanaf Ha Tien de ferry naar Phu Quoc te pakken, daar een nacht of 3/4 te blijven en dan weer terug naar Saigon te reizen. (als het even kan zonder vliegen)
De 15e komen we aan in Saigon
De 25 vliegen we terug naar Singapore
Ik heb hierover een aantal vragen:
Is dit realistisch qua tijd, om het zonder vlucht te doen?
Wat is een handige route als we Chau Doc willen aandoen? (Can Tho vind ik minder interessant vanwege massatoerisme als ik het zo begrijp)
Welke dorpjes/stadjes MOET je gezien hebben?
Maakt de periode (januari) nog wat uit voor het reisschema?
Zijn er nog do’s and don’ts waar we rekening mee moeten houden?
Budget is niet superspannend, we hebben de mogelijkheid om wat meer uit te geven als dit om praktische (tijd) redenen handiger is.
Of het verstandig is om zonder te vliegen naar en van PQ.
De hee weg via de ferry is goed te doen vanaf Chau Doc.
Vind zelf de terug weg wat lastiger en een lange weg wanneer je naar Saigon terug wilt van PQ.
Zou dan overnachten in Can Tho en dan na een bezoek aan de drijvende markt naar Saigon gaan.
In Chau Doc zeker langs het vogelreservaat, is een must.
sam Vat national park en met bezoek aan Can Gio vismarkt ( daar eten kopen laten klaarmaken ) is ook een aanrader.
Het Cham dorp en Kmer dorp in de buurt van Chau Doc.
Hotel tip voor Chau Doc is het Victoria hotel Sam mountain.
Zou niet op de bonnefooi naar PQ gaan, want het is hoogseizoen en er zullen best aardig wat hotels / resorts vol zitten.
Voorkom dus dat je misschien diverse keren teleurgesteld word.
Wanneer je gewoon gedraagt als hier in Nederland komt het allemaal goed.
Natuurlijk de normale dingen doen wanneer je een tempel bezoekt zoals schoenen uit ed.
Laat het hier even bij en hoop dat dit je antwoorden heeft beantwoord?
Ik ben alleen nog wat zoekende naar een goede route om de Delta een beetje te verkennen.
Is het handig om Chau Doc in 1 keer te doen, of is dat zonde en missen we dan nog een leuk stadje eerder? Wat zijn de mogelijkheden als we bijvoorbeeld nog een dagje willen pakken om te fietsen?
Wat bedoel je precies met een lastige terugweg? We hebben de mogelijkheid om dit ook in 2 dagen te doen als ik even snel reken
En dat hotel staat inderdaad op het programma zoals het nu staat!
Wij hadden ook een 10 tal dagen voor Mekong en PQ , wij zijn doorgegaan met de boot en terug met een vluchtje (30€ pp). Persoonlijk vond ik dit een goeie beslissing…eerst rondtrekken in de delta en dan optimaal genieten van de tijd op het eiland. Daar kan je makkelijk ook enkele dagen vullen, is een leuk eiland, niet duur en er is genoeg te doen om er wat tijd voor uit te trekken…hangt er natuurlijk vanaf wat je graag doet.
Groetjes,
V.