Ik zit nu nog in saigon maar ga over twee dagen via de mekongdelta naar phu quoc eiland. Na verschillende dingen al per touroperator gedaan te hebben ben ik daar wel een beetje klaar mee, dus ik wil gewoon met de bus en boot naar beneden. Is dit goed te doen? Zijn er mensnsen met ervaring hierin die me tips kunnen geven?
Ik denk dat je al een antwoord hebt gezien het tijdsverschil?
Maar je kan een bus nemen naar Can Tho via een reisbureau; dus niet met een lokale bus gaan ( duurt te lang ).
Van Can Tho ga je dan dus naar rach Gia.
Dan even goed opletten, want de meeste boten varen naar PQ vroeg in de ochtend ( 8 uur ) en er is er 1 die om 1:00 uur vertrekt.
Deze moet je dan boeken ( Hai Au ( Seagull )).
Dit kan je op eigen gelegenheid zo doen.
Maar denk dat wanneer je naar het backpackers gedeelte gaat er wel mensen te vinden zijn die dit gedaan hebben en je ook kunnen helpen.
Zou wel een ticket boeken ( vliegen dus ) van PQ naar Saigon ( enkeltje ) als je natuurlijk vandaar naar een verdere bestemming wilt.
Maar je kan ook met de bus naar Can Tho gaan en misschien ook en dag My Tho of andere stad en dan naar Can Tho.
Daar een vlucht nemen naar PQ en terug vliegen naar Saigon; scheelt je een dag als je de Seagull niet haalt.
Haal je die dus niet dan moet je overnachten in Rach Gia.
Bussen naar Can Tho kan je overal boeken en vliegtickets ook , wanneer je dat wilt.