Vraagje is het makkelijk vanaf Muine naar Can tho te komen naar de drijvende markt?
1 Nachtje daar en dan door om met de boot naar Phu coc te gaan?
Hebben jullie adviezen over de boot hotels en betaalbare Ton geintje.
En is het makkelijk een bootje te regelen over de rivier?
Wat is de beste kant van Phu quoc??
bedankt alvast allemaal voor de reacties!
:dag:
Je kunt in ieder geval de (nacht)bus pakken naar HCMC. Of de trein, maar dan moet je eerst drie kwartier met een bus van Mui Ne naar het station.
Nee dat wil ik niet echt wil graag met auto en chauffeur maar kan de afstanden niet goed inschatten.
Alvast bedankt bjorn hoop op reacties.
Ik schat in dat een auto er een uurtje of vijf over doet. De nachtbus deed er 4 uur over en die stopte ook nog twintig minuten voor een pauze.
Hallo Y,
Je vragen
Kan je makkelijk van Mui Nee naar can Tho gaan op 1 dag.
Ja, wel laat aankomen in Can Tho, rond 17/18uur , afhankelijk van je keuze van bus.
Ja, je kan drijvende markt bezoeken , maar dan niet vliegen of varen naar Phu Quoc, dus een overnachting in Can Tho wanneer je wilt vliegen vanaf Can tho.
Vlucht is om 09:30 uur en nu nog maar 1 vlucht per dag; drijvende markt is op de vleigdag geen optie.
wil je varen naar PQ, dan iets regelen naar Rach Gia na het bezoek aan de drijvende markt, in Rach Gia overnachten, en dan in de ochtend een ferry nemen naar PQ.
Gr.
on.
Bedankt voor de info,
Wil niet met de bus maar met auto en chauffeur weet niet of de bussen veilig zijn?
In Sri lanka leken het wel kamikaze piloten .
Is de Ferry lang van Rach Gia naar PQ? En veilig?
Sorry voor al mijn vragen maar wil alles weten van Vietnam.
Gr Yolanda
Hallo Yolanda,
Snap je vraag helemaal.
Ik heb dus ooit de bus genomen van Saigon naar Dalat, en doe het nooit meer.
Betaal heel graag wat meer voor een auto met chauffeur, want ben zelf een zogenaamde "meerijder "en vond diverse manoeuvres van de chauffeur echt onverantwoord.
Misschien dat met je ervaringen met Sri Lanka in je achterhoofd, denk ik wel dat wel eens een deja vu zult krijgen.
Maar het percentage ongelukken is laag ondanks dat wel eens tenen trekken word.
Ferry
Is nog nooit een ongeluk gebeurt met een ferry in Viet nam.
Dus ga ik er maar vanuit dat het veilig is; zou me daar niet veel zorgen oven maken Yolanda.
gr.
Ton.