Can tho of ben tre

Beste forumleden,

We zitten 2 maanden voor vertrek naar vietnam en heb een paar vraagjes nog.
We willen met openbaar vervoer naar de mekong delta vanaf Muine .
Wat adviseren jullie welke bus en is dat te doen? Vinden het altijd wel leuk met de bus .
Nu hebben we 2 opties of homestay mango home in ben tre vandaar diversen tochtjes ook met de boot.
Of villa my long in can tho maar zit op soort eiland.
We moeten gaan beslissen daar het hoogseizoen is en erveel vol gaat zitten.
We willen wel een kleinschalig homestay/BB maar wel een klein beetje luxe.
Graag jullie reacties.

Alvast heel erg bedankt.

Hallo Y,

Ik neem aan dat je de touristen bussen bedoeld?
Met het echte OV is het geen doen en is het een lange reis ( in tijdsduur ).

Het is te doen, maar dan wel vroeg op en reken op zo rond de 8 a 9 uur incl. overstappen in Saigon.

Ik zou zeker voor Ben Tre gaan, maar ik ben niet zo’n liefhebber meer van Can Tho.
De kleine kanaaltjes waar ik 10 jaar geleden door vaarde zijn bijna allemaal verdwenen.

Eigenlijk ga je alleen voor de drijvende markt naar Can Tho en deze trip duurt zo’n 3 uur max.
In Ben Tre en ook in Cai Be kan je nog wel door kanaaltjes varen en is het veel landelijker en gemoedelijker dan het stedelijke van Can Tho.

Hou je van kokosnoten, dan kom je in ben Tre helemaal aan je trekken.

Gr.
Ton.

1 like

Oh ton geweldig je snelle reactie.
Nou dan gaan we voor ben tre heb je nog een goede tip voor een leuke homestay?
Ik heb zelf mango home gevonden maar twijfel nog beetje.
Is het ook te doen om door te reizen naar phu quoc moet ik dan vliegen vanaf can tho of vanaf Saigon ?
Auto met chauffeur weet je wat dat gaat kosten ongeveer van Muine naar ben tre??
Ook nog een tip voor een leuk klein hotelletje in phu quoq? Niet te duur haha

Heel erg bedankt voor je hulp waardeer ik en mijn man enorm.

Hallo Y,

Op de accomodaties kom morgen graag terug.

Voor de auto + chauffeur moet je voor die afstand toch wel rekenen op ergens tussen de 150 a 200 USD.
Is dus wel aan de prijs.

Je zou links en rechts wat offertes kunnen opvragen en zo kijken of het nog aantrekkelijk is voor jullie budget.
Maar op bovengenoemde prijs moet je toch wel rekenen.

Je kan met de ferry naar PQ, maar snelste is natuurlijk vliegen vanaf Can Tho ( wat ik doe ) of vanaf Saigon.
Op onderstaande site kan je heel veel vinden over PQ en ook over de ferries met hun vertrektijden.

Op de accomodaties kom ik morgen terug.

Gr.
Ton.

1 like