Nog even een vraag, weet iemand een goede manier (route/plaats) om de Mekongdelta en een minder toeristische drijvende markt te ontdekken als je van Rach Gia richting Saigon reist? Weinig accomodatie daar ten zuiden van Can Tho
Hi Koeri0,
Toen ik er was ben ik vanuit Saigon met de boot via de Delta naar Cambodja gereisd. Doordat je dan meerdere dagen onderweg bent en niet terug hoeft naar Saigon kun je dieper de Delta in waar minder reizigers zijn. Ik weet niet of je ook naar Cambodja gaat anders kan dit wellicht iets voor je zijn!
Wij hebben de tocht met de Mekong Eyes gedaan. Deze heeft verschillende routes. Wij zijn van Phnom Pehn naar HCMC gegaan met hun. Kijk eens op hun website. Misschien doe je er ideeen op: http://www.mekongeyes.com/en/home
Dank voor de reacties. Ik heb contact ogenomen met Mekogeyes, maar denk dat zij niet bieden wat wij zoeken. We gaan niet naar Cambodja, we komen van Phu quoc en willen vandaar de ferry terug nemen, naar Rach Gia of Ha Tien en dan via de Mekong (markt/fietsen) terug naar Saigon. Zou mooi zijn als dat zoveel mogelijk met een boot kon, maar die varen de andere kant op. We dachten zo een stuk ongerept Mekong te kunnen doen, maar de enige optie lijkt gewoon de bus naar het toeristische Can Tho.
Probeer eens op Phu Quoc bij een reisbureatje iets te regelen. Ik denk dat het volgende mogelijk moet zijn. boot van phu quoc naar ha Tien. Dan naar Chau Doc. Dat is een erg leuke plaats in de Delta. Dan 1 dg Chau Doc, 1 dag Can Tho met drijvende markt en dan door naar Saigon met nog ergens een stop. Deze route volgen de tours van Saigon naar Chau Doc dus misschien is het ook mogelijk de andere kant op.
Weer bedankt, dat is ongeveer waar ik ook op gekomen ben. We denken nu de ferry naar ha tien te nemen en even in chau doc te blijven. Er lijkt daar voldoende te beleven (incl. kleine drijvende markt). Dan reizen we door naar saigon en laten het toeristische can tho links (of rechts) liggen. We willen het graag zonder tour. Ik hoop alleen dat we gemakkelijk metde bus van ha tien naar chau doc komen.
Als je de ochtend ferry pakt dan lukt het nog wel om een bus te vinden. Ik ben een keer in de namiddag in Ha tien gestrand en heb toen een dure taxi moeten nemen naar Chau Doc. Was trouwens wel een super mooie rit over het platteland.
Ik krijg hier verschillende berichten over of er wel of geen bus zou rijden tussen Ha Tien en Chau Doc, zelfs of er überhaupt een weg is. En
Ze zeggen dat een taxi ruim 3.000.000 kost! Ik neem aan dat jij rechtstreeks naar Chau Doc bent gegaan, toch niet via Rach Gia en Can Tho?
Er rijdt zeker een bus vanuit ha tien. Ik heb deze route meerdere malen gedaan. Het kan zijn dat er soms alleen een lokale bus rijdt waarbij je tussen de kokosnoten en andere handelswaar zit maar het is nog steeds een leuke rit. Het nieuwe busstation in ha tien zit vlak naast het vertrek en aankomst punt van de ferry. Waarschijnlijk als je voor 12 uur aankomt moet het geen punt zijn om de bus te halen. 3.000.000 dong was inderdaad de prijs die ik ook moest betalen toen.
Dacht ik al wel, maar wilde toch even checken. We gaan het doen, nemen de ferry van 8.30, moet lukken en tussen de kokosnoten lijkt me alleen maar leuk! Morgen kijken of we op finger… eiland kunnen komen. Weer bedankt!