Hallo A,
Ik denk dat je even Ben Tre en Cai Be moet omdraaien, dus eerst Ben Tre en dan Cai Be/ Vinh Long.
Wanneer ik daar dan vanuit ga heb je diverse mogelijkheden om dit te bereizen, maar er staat voor elke optie ook een ander prijskaartje tegenover.
Ga er ook vanuit dat je vliegt naar Phu Quoc en dan op Saigon?
Zoniet, dan wordt nachten wel heel krab.
Goedkoopste optie is met bussen te reizen naar de diverse plaatsen en daar dan een trip te regelen.
Dus met de bus naar Ben Tre, daar varen, en dan in de middag een bus naar Cai Be/Vinh Long en daar overnachten.
In Cai Be rondvaren en dan in de middag naar Sa Dec met de bus en dan daar de stad bezoeken en overnachten.
Misschien varen in de ochtend en dan bus naar Can Tho, stad wat verkennen en dan daar ook overnachten.
In de ochtend naar de markt van Cai Rang en misschien ook Phong Dien meenemen ( Phong Dien is heel authentiek, maar ook klein; wel een leuk boottochtje ).
Dan in de middag vliegen naar PQ.
Wil met de ferry naar PQ, reken dan wel dat je moet overnachten in Rach Gia en je dat een nacht kost.
Dit is zo ongeveer te boeken bij elk reisbureau in Viet Nam.
Niet elk bureau heeft Ben Tre erbij, dus even verder kijken.
Is ook prima zelf te doen, maar reken dan wel op uur meer reistijd tussen de diverse plaatsten.
Andere optie ; wel duurder
Je gaat naar Ben Tre, varen en dan naar Vinh Long , of My Tho ( afhankelijk van de keuze van een cruise ) en daar overnachten.
Dan met een cruise van Vinh Long of My Tho via Cai Be naar Sa Dec met overnachting aan boord en dan de markt in Cai Rang en aankomst in Can Tho in de middag.
Overnachten in Can Tho en dan vliegen naar PQ.
Weer wat duurder
Nu wil het toeval dat ik ook iets soortgelijks ga doen in Januari.
Ik ga niet naar Ben Tre , maar ga naar My Tho / Vinh Long.
Daar start ik dan mijn cruise via Cai Be, Sa Dec naar Can Tho in 2 nachten.
Ik doe dit in 2 nachten omdat wanneer je een cruise neemt van 1 nacht de prijs hoog is en een cruise met 1 nacht meer maar 75 USD voor 2 personen meer kost.
Zo heb ik de dagkosten verlaagd.
Ik hoop ’ A’ dat dit weer vooruit kan helpen
gr.
Ton.