Hallo Cecillia,
Fijn dat ik wat heb kunnen helpen.
3 Nachten voor Ninh Binh is misschien teveel.
Ik zou even op internet kijken wat je in de provincie Ninh Binh wilt doen en dan kan je zelf de dagen uittellen.
Vanaf Hanoi kan je inderdaad een dagtour doen naar Tam Coc en ook een tour naar Cuc Phuong.
mijn voorstel zou zijn om het bijvoorbeeld zo te doen.
Vanaf Hanoi naar Tam Coc en daar te gaan varen.
Na de lunch naar Hoa Lu te gaan en daar te over nachten,
Dan in de ochtend naar Cuc Phuong en daar de dag met een gids ( heeft echt veel meerwaarde en legt veel uit ) door te brengen.
Dan in de late middag of naar Hanoi om de slaaptrein naar Hue te pakken of daar te overnachten en nog 1 dagje Hanoi erbij te doen of de nachtrein pakken in Ninh Binh stad naar Hue.
tropische baaien en Nha Trang
Wat de baaien betreft, die kan je nu niet echt heel veel meer vinden in Viet Nam.
Toen ik 11 jaar geleden er was nog velen, maar daar hebben ze nu veelal een resort op gezet.
Maar ik weet nog wel wat plekken in de omgeving van Nha Trang waar je bijna helemaal alleen bent op een mooi strand.
Dus Nha Trang heeft niet alleen een uitgestrekt strand maar op de vele eilandjes kan je nog wel wat vinden die daar aan voldoen.
Zit over 3 weken in Viet Nam en daar kom ik vele gidsen tegen en via hen kan ik je nog meer tips geven, ben wel pas op 19 januari terug.
Halong Bay
Ik heb hier altijd bedenkingen bij.
Er mogen maar 500 boten per dag rondvaren in de Bay.
Dit is inclusief de priveboten voor 2 personen, de dagboten.
Dus het aantal bezoekers per dag is niet heel hoog afgezet tegen de vraag.
Betekend dus eigenlijk heel simpel.
75 prive boten + 100 dagboten, blijven er nog 325 boten over a 25 personen gemiddeld = 8500 mensen afgerond per dag Halong Bay kunnen bezoeken.
Tel ook hierbij de boekingen op die al geboekt zijn door reisbureaus overal ter wereld, dan blijft er niet veel over dan de left overs.
Ik wil niet zeggen dat dan per definitie de slechtste boten beschikbaar zijn om te plekke te boeken, maar de keuze is verminderd.
Jullie hebben met zijn vieren toch 2 cabins nodig en dan is de keuze al wat minder.
Ik zou dus even op internet neuzen welke boot ( iedere boot heeft zijn eigen comfort en internationale passagiers ) je wilt, dan naar populariteit ( is ie snel volgeboekt ), dan prijs en dan de afweging maken om hier te boeken of daar. Prijsverschil is te verwaarlozen.
Laat je ter plekke ook niet afschepen met een mindere boot.
Ik laat het wederom hier even bij en hoop dat er nog meer tips volgen van andere mensen die ook in vietnam zijn geweest.
gr.
Ton.
ps.
Alles over Cuc Phuong, had je waarschijnlijk al bekeken.