Van noord naar zuid in 3 weken

Goedenavond,

Wij gaan over twee weken naar Vietnam. De reis zal 3 weken duren en het plan is om van Noord naar Zuid te gaan.
Grote reizen zullen wij, gezien tijd, zoveel mogelijk per vliegtuig doen (binnenlands).

Natuurlijk hebben wij zelf al het e.e.a. opgezocht, maar graag hoor ik ervaringen naar wat een logische en mooie route is?

De reis start in Hanoi… en dan…? Hoor graag van de kenners wat handig/leuk/mooi/fantastisch is!

Hallo T,

Een mooie route maken is natuurlijk afhankelijk van jullie interesses.
Zou je wat meer kunnen vertellen, dan kom ik er morgen op terug.

Gr.
Ton.

Hoi Ton, Bedankt voor je reactie.

Eigenlijk zijn onze interesses vrij ruim. We willen gewoon de belangrijkste/mooiste dingen gezien hebben van noord naar zuid. Wij zijn geen mensen die dagen gaan lopen/bergwandelen oid. Gewoon toegankelijke tripjes, sfeer, gezellige restaurantjes, strand, natuur, leuke tripjes.

Hallo T,

Bedankt voor je reaktie.
Daar gaat ie dan.

Vanaf Hanoi
1 of 2 dagen Halong Bay
3 dagen Mai Chau; hoef je niet te bergwandelen oid, maar kan je fietsen, varen, enz.
vliegen op Hue vanaf Hanoi + 1 dag Hue
rijden naar Hoi An + 3 dagen Hoi An
Vliegen op Saigon vanaf Danang + 1 dagen Saigon ( ( Cu chi + stad
2 dagen Mekong Delta en dan omgeving Cai Be / My Tho.
4 dagen Mui Nee voor strand
1 dag Saigon en naar huis.

Zo heb je allemaal zeer toegankelijke trips met:

Natuur in Halong Bay, Mai Chau, Mekong Delta
Gezellige terrasjes / restaurantjes zoals Hoi An, Mui Nee, Haboi en Saigon en eigenlijk overal wel te vinden
wereldsteden Hanoi en Saigon
strand in Mui Ne en Hoi An
Geschiedenis in oa. Hue, Cu Chi, Hanoi en Saigon.

Wat vind je ervan?

gr.
Ton.

bedankt ton, dit klinkt zeer goed. Alleen het stukje vliegen vanaf hanoi naar Hue twijfel ik een beetje over; het is prijstechnisch veel beter om vanuit hanoi naar Danang te vliegen, is via Danang Hoi an en Hue goed te bereiken? of niet logisch?

Bedankt!

Hallo T,

Ik heb voor Hue gekozen omdat je dan van noord naar zuid kan reizen en dan in Danang verder kunt naar Saigon.
Dit om je reistijd te besparen om het traject Hoi An naar Hue en dan Hue naar Danang niet 2 maal te hoeven af te leggen.

optie is natuurlijk om de ene weg via de Hai Van pass te doen en de andere keer met de trein.

Gr.
Ton.

Ton, ben benieuwd waarom je Mai Chau aanraadt boven Sapa? Sapa is toch wel een must see lijkt me (tenminste wat ik tot nog toe heb begrepen, ga het zelf ook pas in december meemaken)

Hallo B,

Zag je vraag nu pas.

Ik heb Mai Chau in dit specifieke geval aangeraden omdat de mensen niet dagelijks willen bergwandelen en lopen.
In mai Chau kan je ook wandelen door de bergen maar je kan er kajakken, fietsen, grotten bezoeken, ook een markt met minderheden ( dezelfde als in Bac Ha maar met veel minder touristen ) enz.

Voordeel ook is dat het niet zover reizen is en je een mooie loop kan maken of naar Hanoi of vanaf ninh Binh verder zuidwaarts.
Zo kan je dan makkelijk Tam Coc of Trang Anh bezoeken, eventueel nog een NP.

Dus vandaar, misschien ook een optie voor jouw?

Gr.
Ton.