Na een aantal jaren geleden de zuidelijke helft te hebben gezien, zijn wij nu van plan om de Noordelijke helft van Vietnam te gaan bekijken. Wij gaan 24 dagen incl. reisdagen, dus zijn echt 3 weken in Vietnam. We gaan de laatste 2 weken van november tm de 1e week van december. Nu vroegen wij ons af wat een leuke en mooie route zou zijn. We willen Sapa, Halong bay zien (of alternatieven??) We willen dan tot ongeveer Hoi An gaan en van daaruit weer terugvliegen naar Hanoi. Iemand suggesties wat we verder absoluut moeten doen/zien? Of is 3 weken Noordelijke helft toch echt teveel?
Ik heb nu een eerste opzet gemaakt. Deze is als volgt:
1: AMS-Hanoi
2: Hanoi
3: Hanoi - Bai to Long
4: Bai to Long
5: Bai to long - Hanoi
6: Hanoi -Mai Chau
7: Mai Chau
8: Mai Chau - Tam Coc
9: Tam coc
10: Tam Coc - Dong Hoi
11: Dong Hoi - Phang Nha NP
12: Dong Hoi - Hoi An (via Vhin Moc tunnels)
13: Hoi An
14: Hoi An
15: Hoi An
16: Hoi An - Nha trang (vliegen)
17: Nha Trang - Mui ne
18: Mui Ne
19: Mui Ne
20: Mui Ne
21: Muin Ne
22: Mui ne - Nha Trang
23: Nha Thrang - Hanoi
24: Hanoi - AMS
25: Ams
Is dit schema haalbaar? En zijn er misschien nog andere suggesties van bezienswaardigheden?
Nha Trang en Mui Ne is geen noordelijke helft.
Allereerst zou ik met zoveel tijd langer in Hanoi blijven.
Vervolgens mis ik Hue.
Je hebt ook tijd genoeg voor een week door het noordwesten of noordoosten, inclusief SaPa. Lijkt me veel leuker, avontuurlijker en authentieker dan op een strand rondhangen, maar ieder mensen heeft zijn voorkeuren.
Moet Johan gelijk geven, vanaf Hoi An zit je in centraal Viet nam en vanaf Nha Trang in het zuiden; maar dit even als detail want zal wel een bewuste keuze zijn.
Schema helemaal haalbaar.
Maar toch wat opmerkingen / vragen.
Je hebt het over Sapa, maar Mai Chau is geen Sapa.
Zelf vind ik Mai Chau een veel betere keuze.
Neem ook aan dat op dag 10 via Ninh Binh stad met de trein gaat naar Dong Hoi?
Op dag 11 zou ik Hue aan doen, zoals johan al aan gaf.
Misschien nog een idee om van Hoi An naar Nha trang een overnachting te nemen in Guy Nhon ; kan ook Me Lai bezoeken.
Is een optie.
Jammer dat je het noordoosten laat liggen. Dat is echt het noorden. Jouw schema richt zich idd meer op midden Vietnam. Ook mooi, maar zo mis je het prachtige noorden.
Het noordoosten is veel minder toeristisch en echt erg mooi. Ik zou dit zeker opnemen in je schema. Wij zijn nu net een week terug en hebben totaal zo’n 10 dagen in het noorden rondgereisd. Zeer de moeite waard. Je zou ook nog naar het eiland Quan Lan kunnen gaan (bij Bai Tu long). Er is niks te doen, maar er is een heel fijn strand. En een prima plek om even een paar dagen bij te tanken.
Bedankt voor jullie reacties. Met de noordelijke helft bedoelde ik van Hanoi tot Hoi An. Ik weet dat Mui Ne en Nha Thrang zuidelijker liggen, maar had al een bericht gepost, voordat we überhaupt over onze wensen hadden nagedacht. Mijn enthousiasme :biggrin: Wij zijn er toen over na gaan denken en willen graag aan het eind nog een paar dagen strand mee pikken, zodat we lekker even kunnen uitrusten voordat we weer naar Nederland vertrekken. Vandaar Mui ne, aangezien het weer daar wat beter is en we genoeg dagen hebben om het te realiseren. En wij hebben voor Mai Chau gekozen, nadat we op dit forum veel adviezen/tips hebben gelezen. Ons leek dit een goed alternatief voor SaPa. Hue gaan we zeker ook nog opnemen in ons schema,lijkt ons na ons er in verdiept te hebben toch wel erg mooi. Dus alvast bedankt voor jullie feedback. Ik ga me er nog eens goed in verdiepen