Ik denk dat noord en midden Vietnam zeker te doen zijn in twee weken. Naast Sapa en Halong Bay zou ik ook lekker gaan winkelen in Hanoi , Hué bezoeken voor een DMZ tour en het oude centrum (eventueel achterop bij easyriders) en Hoi An zou ik zeker bezoeken. Wat een sfeervol stadje! Hoi An staat er ook om bekend dat je er goedkoop kleding op maat kan laten maken. En er is strand. Het stadje ligt er niet direct aan, maar het is zeker te fietsen (die je vaak kunt huren bij je hotel of een tourbureautje).
Wil je wel vrij direct aan het strand zitten, dan is Nha Trang the place to be. Dit heeft een Salou-achtig sfeertje en daar moet je wel van houden Maar er zijn ook mooie dingen te bezichtigen en je hebt ook Monkey Island met een heel ander sfeertje (al ben ik daar zelf niet geweest). Zelf vond ik Nha Trang niet leuk en ben meteen weer weggegaan.
Je hebt een ticket voor 2 weken, ga er even vanuit dat , dan effectief 12 dagen in Viet Nam bent.
dag1
Hanoi aankomst + acclimatiseren en tours boeken?
dag 2
Hanoi stad verkennen en in de avond naar Sapa
dag 3
Sapa
dag 4
sapa
dag 5
Hanoi
Dag 6
Halong Bay
dag 7
Halong bay en naar Hanoi
dag 8
naar Hoi An
dag 9
Hoi An strand hotel aan de kust
dag 10
Hoi An strand hotel aan de kust
dag 11
idem of terug naar Hanoi
dag 12
Hanoi naar Nederland / België.
Sapa kan je ook 1 dag minder doen en deze dag stoppen in Hoi An voor strand.
Ben er ook vanuit gegaan dat je vliegt van Hanoi naar Hoi An / Danang vv.
Je hebt in Hoi An ook resorts aan het strand en hebben een gratis pendel naar de stad.
Afstand is overigens 5 km naar de stad vanaf het strand.
Mijn favoriete verblijf is daar River/beach resort, maar zag dat de website plat ligt, maar op diverse andere sites kan je ook de foto’s bekijken van dit resort.
Bedankt voor jullie berichtje.
Hoi An lijkt me ook meer iets dan Nha Trang. Maar is Hoi An ook per trein/bus te bereiken?
We hebben namelijk nog geen vliegtickets. Zal eens kijken hoeveel dat kost.