Hoi allemaal,
Zoals zovelen waarschijnlijk al tegen het luxeprobleem aan zijn gelopen, Vietnam is een ruim gestrekt land met heel veel te zien en eigenlijk is de tijd tekort qua rondreizen… Daar lopen wij althans wel tegen aan. Mijn vriend en ik gaan in juni (helaas maar) 2 weken naar Vietnam, waarbij maar 2 dingen zeker zijn: we komen aan in Ho Chi Min en vertrekken weer vanuit Hanoi.
We zitten er nu aan te denken om 1 week in het zuiden en 1 week in het noorden door te brengen (met een binnenlandse vlucht van zuid naar noord).
Wat zijn de ‘must-sees’ in zuid- en noord-Vietnam? Ons lijkt in ieder geval de Mekong Delta en Halong bay leuk om te bezoeken.
We horen graag jullie tips!
groetjes, Maaike
Hoi maaike.
Ik ben er nu (19dagen) en ga van hanoi naar Ho Chi min. Nu in midden Vietnam. Bedenk idd goed wat je graag wil zien. Wil je ook nog naar t strand? Relaxen ? Of 2 weken elke dag wat doen?
Hanoi is erg gaaf!
Groetjes
We willen de 1e 2 dagen en de laatste 2-3 dagen wel een beetje relaxed aan doen. Maar daar tussenin maakt het weinig uit en willen we wel het nodige zien!
Ik ben nog niet in het zuiden beland. Maar in het midden zou ik zeker hoi an aandoen. Leuk kleine stad. Een gedeelte is autovrij! Heerlijk na de drukte van hanoi of Ho Chi min. Hoi an heeft veel winkeltjes en daardoor misschien toeristisch. Je kan ook excursie naar my son doen. De stad Hue ben ik ook geweest daar is veel te bezoeken tombes, citadel. Vanuit hanoi kan je ook naar sapa en halong bay. Leuke tours. Vind ik wel aanrader. Ik heb die meteen achter elkaar aangeplakt. "S ochtends vanuit sapa met nachttrein aangekomen en dan meteen door naar halong bay. Morgen vertrek ik naar het zuiden: nha trang en Ho Chi min. Ik doe alles met de trein. Dus heb met name daar mijn bestemmingen op aangepast. Ik heb 19 dagen en je reist veel, maar ook genoeg tijd voor ontspanning!!
Dit land staat ook op mijn lijstje.
Inmiddels al in Thailand geweest en op Bali.
Seilenna, had je de tours voor Sapa en Halong Bay al in Hanoi geboekt? En wat hielden die tours in? Hoeveel dagen, wat gedaan, enz?
Ja ik had een tour:
Sapa met de nachttrein erheen en dan op dag 1 tracking langs rijstvelden en langs aantal dorpjes. Dag 2 naar bac ha market. Lokale markt ook leuk. Wel 3 uur (dacht ik) rijden van sapa weer. Dan met de nachttrein terug. Veel mensen deden 2 dagen een tracking en sliepen dan bij een homestay. Daar hoorde ik ook goede verhalen over.
"S ochtends om 5 uur terug uit sapa en om 8 uur werd ik opgehaald voor halong bay
(In tussen tijd kon ik douchen en ontbijten in hotel waar ik 1ste macht had geslapen echt top! !). Ik had een tour met 1 overnachting. Dan ga je kajakken, spring roll maken, en grot bezoeken. Je kan ook 1 dag gaan. Maar het is 4 uur uur heen rijden en dan ook weer 4 uur terug.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes
1 like