Twee weken Vietnam

Mijn man en ik gaan eind februari voor 2 weken naar Vietnam. Helaas konden we niet langer ivm werk. We vliegen retour ams-hanoi.
We willen zoveel mogelijk uit onze reis halen en iig naar Halong Bay.
Wat denken jullie dat haalbaar is, en wat raden jullie aan. We willen voor de eerste nacht een hotel in Hanoi, en zouden daar aan het eind ook nog even verblijven om kleren te laten maken en de stad te verkennen…

Hoi Meloentje,

Heerlijk vooruitzicht, lijkt me! Als jullie twee weken hebben, kunnen jullie ervoor kiezen om alleen het noorden te doen van Vietnam. Om heel Vietnam te zien, en dan met name alleen de highlights, heb je aan drie weken net genoeg. En ook hebben jullie een retourticket Hanoi, dus da’s dan wel zo makkelijk.

Wat ik aanraad om te zien in het noorden is omgeving Sapa, Halong Bay, wellicht kunnen jullie ook Hue nog aandoen (met een DMZ-tour en de oude stad bekijken) en vooral Hoi An staat bekend om het kleding laten maken en is een heel sfeervol stadje. Mochten jullie deze twee laatst genoemde steden aan willen doen, zouden jullie eventueel een binnenlandse vliegreis kunnen overwegen.

Ook Ninh Binh en nationale parken zouden een overweging waard zijn. En Hanoi uiteraard! Heerlijk om te winkelen, als je het mij vraagt! :smiley:

Aan welke prijsklasse zitten jullie te denken qua hotel in Hanoi?

Groetjes, Anne

Hoi ik ben nieuw hier op wereldwijzer en weet niet precies hoe het werkt dus probeer maar wat…

Ik ben benieuwd of iemand weet wanneer ik een goedkoop ticket naar Singapore kan kopen voor Juli 2012. Moet ik wachten tot het nieuwe jaar of juist nu nog boeken?
Wij willen met ons gezin, 3 kids van 12, 11 en 9 ook rond gaan reizen in Vietnam voor 2 weken. En is het de moeite waard om dan nog naar Siem Reap te gaan?

Hallo A,

Natuurlijk kan dat, maar hangt wel af van wat je wilt?

Wil bijv. Hanoi, Sapa, Halong Bay, Saigon, Mekong Delta en Cambodja.

Ja dan wordt het zeer zeer drukke trip, denk niet dat dat de bedoeling is?
Met veel gereis, binnenlandse vluchten enz.

Dus wil je Cambodja zou je adviseren om je te concentreren op het zuiden.
Dan met Saigon ( daarop vliegen en vertrekken ), Delta, Cambodja en strand.

Of.
Geen Cambodja en in het noorden blijven en dus vliegen op en van Hanoi.
Dus met bijv. Halong By, natuurparken en Sapa.

Wanneer tickets boeken?

Sigapore?
Ik denk dat je dit ook meteen wilt meenemen?

Is moeilijk en blijft moeilijk.

Ik ga over 2 weken naar Viet Nam en heb de prijs van mijn ticket zien variëren.
Dit ging van 200 dollar naar beneden tot 200 dollar erboven.
Nu ben ik 25 dollar duurder uit.

Ik heb wel eens gekeken naar de dollar koers en olie prijsen en deze gingen ongeveer gelijk omhoog en naar beneden tov de euro.

Ik maak me er niet meer druk over, wanneer ik boek sta ik erachter en vind dit een goede prijs waarvoor ik het ticket koop.
Ik hoop stiekem wel dat ik een goede keuze gemaakt heb.

Kan je ook gebeuren wanneer je een tv koopt, leuke prijs op dat moment; sta je achter.
3 maanden later is ie lager.

gr.
Ton

1 like

Hallo M,

Eigenlijk geld hetzelfde ook voor jouw, wat wil je.
En vooral wat is je budget als je veel wilt zien.

Anne-Jitske heeft je een mooie voorzet gegeven voor 2 weken in het noorden en Centraal Viet Nam.

Dus met Hanoi, Sapa, Halong Bay en vliegen naar Danag ( ik zou kiezen voor Hue )Hoi An en weer terug vliegen naar Hanoi.

Waarom Hue airport.
Vanaf Hue naar Danang ga je door de Hai Van pas; niet met de bus en niet met de trein doen want de bus gaat er niet doorheen ( tunnel ) en de trein stopt niet wanneer je dat wilt ( is logisch ) voor foto’s.

Bedenk wel dat je de kans hebt op vorst ( Sapa ), en verder 15 (is al hoog gemiddeld de afgelopen jaren in Halong Bay ) en 20/25 in Hoi An. Dit zijn middag temp.

Wil je wat zon en hogere temperaturen moet je naar het zuiden.
Betekent wel enkele binnenlandse vluchten meer.

gr.
Ton.

voor de 1ste keer op deze site, leuk om alle reacties te lezen en vooral de tips die erop staan.
Ik ga 15 febr. naar zuid Vietnam, vlieg op Ho Chi Minh, wil daar rond kijken en dan per fiets rond in de Mekong, weet nog niet precies hoe maar ga dat nog uitzoeken.Terug naar Ho Chi Minh en vlieg naar Danang, Hoi An een paar dagen, Hue paar dagen, vervolgens naar Hanoi en vandaaruit terug.
Hanoi omdat ik daar vorig jaar ben geweest en ik een beetje heimwee heb.Ik moest toch een stad keizen om terug te vliegen en nu combineer ik dat zo.
Vorig jaar heb ik het noorden bezocht Hanoi-Mai Chai-Son La- Dien Bien Phu-Sapa, daar natuurlijk de trekking gedaan, vond Sapa wel erg toeristisch, maar ook wel heel mooi- Lao Chi - daarna de zondags markt van Bac Ha, deze is werkelijk prachtig, zoveel kleuren.
Halong Bay ook geweldig.Lnags de weg van Hanoi naar Halong bay heb je lokaties waar gehandicaten hun prachtige spullen te koop bieden, hier kun je mooie souvenirs kopen.
Persoonlijk zou ik niet van hoogte punt naar hoogte punt rennen, maar vooral genieten van de sfeer en rust inbouwen om iets van de gebaande paden te kunnen gaan.
Heel veel plezier en succes een ieder die naar het mooie land vertrekt met zijn vriendelijke mensen.
gr.Henria

Hartelijk bedankt voor de reakties.

Ik denk dat wij het Noorden en midden van Vietnam willen gaan doen…
Het schijnt ook erg heet te zijn in Saigon in juli. En ik wil de kids ook niet teveel gruwelbeelden laten zien.
Ik begrijp dat Sapa echt de moeite waard is.Ik zat zelf te denken om op Hanoi te vliegen en dan zo naar beneden te reizen naar Hoi an en vanaf Danang weer te vliegen.
Hoe zit het met malaria? En hebben jullie nog leuke attracties voor kinderen, dat varen is natuurlijk leuk maar zijn er nog meer van die dingen ?
Vanuit Danang zaten we te denken aan Siem Reap maar is dit de moeite waard? Ik begrijp dat het zuiden van Cambodia mooier is…
Ik ben een beetje tegen het slikken van de malariapillen dus vandaar dat ik de malaria gebieden probeer te vermijden.

petra

Hoi Petra,

Als je malaria gebieden gaat vermijden, hoef je in principe geen malaria pillen te slikken. Wel is het verstandig erop te letten dat je goed beschermd bent tegen muggen met Deet (of een anti-muggenspray die je in Vietnam kunt kopen). Malaria gebieden zijn rond de grens met Cambodja en in de berggebieden. Maar pin me er niet op vast, want er kan altijd het e.e.a. veranderen. Daarom adviseer ik mensen toch altijd om contact op te nemen met het GGD of een travel clinic (van bijvoorbeeld KLM) voor informatie die up-to-date is.

Verder hoop ik dat je nog goede tips zult krijgen omtrent activiteiten voor kinderen (ik ben daar nog niet zo op de hoogte van :wink:).

@Henria: super dat je weer teruggaat naar Vietnam!

Groetjes, Anne

Hallo Petra,
Op je vraag of Siem Reap in Cambodja de moeite waard is kan ik dit zeker bevestigen.
Ankor Wat temeplcomplex is natuurlijk een groot wonder, er is veel moois te zien, er is een druk gedeelte, maar ook zijn er wat verderaf rustigere tempels.
Heel indrukwekkend.De plaats Siem Reap is natuurlijk door al die toeristen een grote kermis, maar voor de kinderen waarschijnlijk daardoor juist wel weer leuk om dat er vanalles te zien is.Misschien vinden ze de Apsara dansvoorstelling wel leuk, je kunt daar dan ondertussen eten in een openluchtrestaurant.(ik was in 2009 in Laos en Cambodja)
Op de boor in Halong Bay kunnen de kinderen helpen koken of leren hoe je versieringen maakt van groente, de gids die op de boot is kan je daarmee helpen.
Heel veel plezier.
groetjes Henria

1 like