Beste Vietnam kenners.
Volgend jaar Mei wil ik graag 2 weken naar Vietnam gaan. Ik kom van uit Bangkok wil dan naar Hanoi vervolgens Halong Bay, wil graag een tocht vn 2 dagen maken, ik ben geen backpacker meer dus een beetje luxe mag best, heeft iemand een leuk idee? mijn einddoel is om na twee weken terug te vliegen naar Bangkok van uit Saigon, wat is een goed idee om te doen met de dagen die er tussen liggen. Ik vindt het geen probleem om binnenlandse vluchten te maken maar wil graag het optimale uit deze twee weken halen. Dus wellicht heeft iemand een goed advies wat ik wel en niet moet gaan doen. Alvast bedankt.
Karin>>>
Hoi Karin,
Even in vogelvlucht een idee: na Halong Bay kun je bijv Hue aandoen: de oude stad verkennen en een DMZ tour doen. Hoi An zou ik zeker niet overslaan: heel knus stadje waar je kleding op maat kunt laten maken. Wil je wat strand, dan kan dit ook in Hoi An, of in Nha Trang (met vele uitgaansgelegenheden), Mui Ne, (met vele resorts en rode, gele en witte duinen) of Phu Quoc (eilandje ten zuiden van Vietnam). Verder raad ik zeker een tour in de Mekong Delta aan: veel varen en bijzonder lieve mensen ontmoeten kan (omdat je twee weken hebt, zou ik hiervoor 1 of 2 dagen kiezen).
Je zou ook nog kunnen denken aan Sapa of Dalat (berggebieden), maar in twee weken zul je moeten kiezen wat je het meest interessant vindt: natuur, cultuur, stappen, enz. Of een combi van alles. Misschien dat je op basis daarvan een keuze kunt maken welke steden aan te doen.
Ik zou trouwens aanraden om i.i.g. van Hanoi naar Hue of Hoi An te vliegen. Heel veel succes met het uifioleren van je reis alvast!
Groetjes, Anne
Hallo Karin,
Voor Hanoi zou ik 2 dagen uittrekken ( 3 overnachtingen ); 1 dag van aankomst en de dag erop een city tour.
Dan verder naar Halong Bay voor de overnachting
Overnachting Hanoi of meteen doorvliegen.
Dan dus inderdaad vliegen naar Hue ( Hue airport ) met 2 overnachtingen.
Dan via de pas naar Hoi An; 2 overnachtingen.
Vliegen van Danang naar Saigon met 2 overnachtingen voor city tour+ tunnels.
Mekong Delta voor minimaal 1 dag met My Tho en Can Tho.
Terug naar Saigon met 1 overnachting, of meteen door laat in de middag naar Bangkok ( of nog 1 overnachting ).
Dit zijn 14 dagen; maar met meteen doorvliegen van Hanoi naar Hue kan je een winnen en deze voor de Delta besteden of 1 dag strand in Hoi An.
Hotel keuze ( mijn favorieten )
Hanoi Sofitel Metropole of Sofitel Plaza
Hue Huong Giang Hotel
Hoi An River Beach of Riverside
Saigon Continental of Park Hyatt
Can Tho Victoria Can Tho
Ik heb bewust de strandlokaties weggelaten omdat ik ervan uit ben gegaan dat je in Thailand dat al geregeld hebt.
Bedenk wel dat in mei het regenseizoen in het zuiden begint en je eventueel wat regen kan verwachten.
gr.
Ton.