Hallo,
Ik heb al een aantal dagen zitten rondspeuren op het forum en zo al heel wat informatie gekregen. Naar aanleiding daarvan hebben we een globale planning opgesteld voor onze geplande rondreis van 3 weken deze zomer.
Nu is het zo dat we over een aantal dingen twijfelen en graag wat meer zouden willen weten. Het forum bevat zoveel topics, dat ik uiteindelijk heb besloten ook zelf even een berichtje te plaatsen ![]()
We willen graag starten in Hanoi en van daaruit een alternatief voor Sapa bezoeken. Ik heb er hier al een aantal voorbij zien komen, maar me daar nu even niet meer in verdiept. Dat komt nog.
Daarna zouden we graag naar Bai Tu Long gaan voor 2 dagen. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
Vervolgens naar Hue en van daaruit naar Hoi An. Dit zou met de easyriders kunnen? Vanuit Hoi An dan uiteindelijk per vlucht naar Saigon en de Mekong Delta.
Nu zitten we eigenlijk ook een beetje de mogelijkheden te bekijken om slechts een deel van Vietnam aan te doen en dat te combineren met Cambodja. Ik las hier ergens dat je een mooie oversteek kunt maken per boot. In dat geval zullen we denk ik het noordelijk deel van Vietnam moeten laten vallen. Maar hoe realistisch is een dergelijke combinatie daadwerkelijk? En wat zouden dan de aanraders zijn in Cambodja?
Misschien klinkt het nu nog wat onrealistisch, maar we zitten nog enigszins in de orienterende fase. We worden in elk geval behoorlijk enthousiast van alle ervaringen die jullie hier delen!
Hopelijk komen hier nog wat tips en ideeen uit, in elk geval alvast bedankt. Een forum zoals dit maakt het plannen van je eigen trip leuk en handig!