Drie weken Vietnam - Cambodja?

Hallo,

Ik heb al een aantal dagen zitten rondspeuren op het forum en zo al heel wat informatie gekregen. Naar aanleiding daarvan hebben we een globale planning opgesteld voor onze geplande rondreis van 3 weken deze zomer.

Nu is het zo dat we over een aantal dingen twijfelen en graag wat meer zouden willen weten. Het forum bevat zoveel topics, dat ik uiteindelijk heb besloten ook zelf even een berichtje te plaatsen :slight_smile:

We willen graag starten in Hanoi en van daaruit een alternatief voor Sapa bezoeken. Ik heb er hier al een aantal voorbij zien komen, maar me daar nu even niet meer in verdiept. Dat komt nog.
Daarna zouden we graag naar Bai Tu Long gaan voor 2 dagen. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Vervolgens naar Hue en van daaruit naar Hoi An. Dit zou met de easyriders kunnen? Vanuit Hoi An dan uiteindelijk per vlucht naar Saigon en de Mekong Delta.

Nu zitten we eigenlijk ook een beetje de mogelijkheden te bekijken om slechts een deel van Vietnam aan te doen en dat te combineren met Cambodja. Ik las hier ergens dat je een mooie oversteek kunt maken per boot. In dat geval zullen we denk ik het noordelijk deel van Vietnam moeten laten vallen. Maar hoe realistisch is een dergelijke combinatie daadwerkelijk? En wat zouden dan de aanraders zijn in Cambodja?

Misschien klinkt het nu nog wat onrealistisch, maar we zitten nog enigszins in de orienterende fase. We worden in elk geval behoorlijk enthousiast van alle ervaringen die jullie hier delen!

Hopelijk komen hier nog wat tips en ideeen uit, in elk geval alvast bedankt. Een forum zoals dit maakt het plannen van je eigen trip leuk en handig!

Hallo Ussu,

Waarschijnlijk heb je wel ergens gelezen dat ik mensen verwijs naar de vakantie van Fox ( beste van Viet Nam ) om te laten zien wat er mogelijk is in 21 dagen Viet Nam over de weg.

Op die manier is cambodja geen haalbare kaart.

Maar omdat je al aangaf binnenlandse vluchten te gaan gebruiken is het toch mogelijk, maar is wel veel reizen.

Ik ken je budget niet maar prive is het redelijk te doen.
Met wat minder budget kan het ook, maar dan moet je wel sommige stukken met de nachtbus doen.

Voorstel

Hanoi 2 dagen
Bai tU Long 2 dagen
Via de Bai naar Ninh Binh province ( Tam Coc + omgeving + Cuc Phuong park )
3 dagen
nachtbus Ninh Binh stad naar Hue
Hue 2 dagen
wolkenpas Easy riders naar Hoi An 1 dag
Hoi An 2 dagen
Saigon 2 dagen
Mekong naar PP 3 dagen
Cambodja 3 dagen
Vliegen vanaf ???

Kom je op een totaal van 21 dagen

Is wel veel reizen.

Op Bai tu Long ben ik ook geweest en vind dit eigenlijk leuker en rustiger.
Zo goed als geen touristen en ook bijna vergelijkbaar met Halong Bay.

Onze Belgische vriend Geert is er afgelopen januari geweest en beter dan dit kan ik het niet verwoorden.
Geloof dat er foto’s zijn geplaats door Geert op deze site (?).

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=131111

Wil je er echt Cambodja erbij, dan zou ik even vragen op de Cambodja gedeelte wat de echte bezienswaardigheden zijn en hoeveel tij het kost.

Daarna even bekijken wat je echt niet wilt missen en dan je keuze maken.

ik denk dat je wel zo realistisch bent dat misschien voor beide landen gaan een haastklus gaat worden.

Denk er ook even over na dat wanneer je aankomt in Hanoi je misschien beter vanuit het zuiden weer terug vliegt naar Nederland.
Kan of wil je dit niet, hou er dan rekening mee dat je dan ook een binnenlandse vlucht moet kopen naar Hanoi.
Dit kost je ook 1 dag + euro’s.

Wens je veel succes en ben benieuwd naar je volgende stap.

gr.
Ton.

Bedankt voor je complimentje! Ik ben ook heel blij met het forum. Waan me dan nog steeds een klein beetje in Vietnam, hihi :wink:

Ik sluit me bij de tips van Ton aan. Mocht je toch meer Cambodja willen zien, dan zou ik alleen het zuiden van Vietnam aandoen (met vliegreis of nachtbus uitstapje naar Hoi An: is zo’n leuk plaatsje!). En verder DaLat, Mui Ne of Phu Quoc, HCMC, Mekong Delta. En in HCMC kun je een tour regelen door de Mekong (hoe meer dagen, hoe minder toeristisch en meer bijzonder, is mijn ervaring) en kun je varend de grens over. De vele tourbureautjes kunnen ook je visum voor Cambodja regelen (mits je er op tijd mee bent, denk ik).

Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan kiezen! :slight_smile:

Groetjes, Anne

Bedankt voor jullie feedback! Met jullie tips en ervaringen zullen we de opties eens wat verder gaan uitpluizen. We willen er geen haastige trip van maken, veel te zonde, we willen gewoon goed de mogelijkheden met voors- en tegens tegen elkaar afzetten.