Van saigon naar Cambodje en dan.... iemand tips?

Hallo Allemaal :dag:,

Op 20 oktober vliegen mijn vriend en ik van Brussel naar HCMC. Wij komen op 21 oktober om 19.00 aan in HCMC en hebben daar al voor 3 nachten een guesthouse geboekt om zo te acclimatiseren en Saigon te ontdekken. Daarna willen we graag van HCMC naar Cambodja via de mekong delta en met openbaarvervoer richting phnom penh en zo naar Siem Riep.
Hoelang wij hier over gaan doen daar heb ik geen idee van maar misschien dat iemand mij hiermee kan helpen. Vanaf Siem Riep zijn we nog een beetje zoekende waar we naar toe willen. Eerst willen we naar de kust bij Cambodja maar omdat ik liever niet de malaria tabletten wil slikken zijn we aan het denken om terug te gaan naar Zuid-Vietnam of een vlucht van Siem Riep naar….

Heeft er iemand tips?

Paar dingen die wij belangrijk en interessant vinden: Wij willen echt Vietnam/Cambodja proeven door lekker eten en de te toeristische dingen een beetje te vermijden, Een paar dagen op een rustige kustplaats of eiland lijkt ons heerlijk, Kookworkshop/koken bij mensen thuis, weeshuis of lokale schooltje bezoeken en iets betekenen voor lokale bevolking door bijvoorbeeld het kopen van kleren/eten of te helpen met…

Budget: +/- € 50,- per dag (kan paar dagen low budget zijn om zo een paar nachten in een mooi resort)

Om je f een idee te geven. vorig jaar deden we er met de bus van hcmc naar Phnom Penh een uurtje of zes over, vanaf PP met de bus naar siem reap was ook weer zes uur

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer

Hallo V,

Wanneer je aankomt in Saigon, en daar 2 dagen hebt, zou ik daarna naar Can Tho gaan , maar dan met een touristenbus: Is sneller en comfortabeler.
Dan dus naar van Saigon naar Can Tho , dan naar Chau Doc ( visum regelen ) boot naar naar PP.

Maar ik zit met het strand

Denk dat Shihaoukville dan het beste zou passen bij jullie, maar dan van Can Tho daar naar toe gaan en en niet de boot naar PP.
Ik heb geen idee van de malaria en vraag dit bij je lokale GGD.

Dan naar PP en dan naar SR en daar ook het meer bezoeken + natuurlijk Ankor.

Ga je in Viet Nam naar een kustplaats die wat rustig is dan is Can Gio weel de plek.
Is maar 1.5 uur van Saigon.

Een echt eilandje met misschien 10 westerse touristen is er wel, maar dan moet je wel vliegen; Con Dao; weer heb ik niet in de hand.

Ik hoop dat Zaan en ik je wat hebben kunnen helpen?
Is het niet voldoende, laat het even weten aub?

We proberen we je dan natturlijk van meer advies te voorzien.

gr.
Ton.

Hallo Ton en Zaan,

Bedankt voor jullie tips hier heb ik wat aan.

Ton, nog even een vraag voor jou. Wij hebben 2 nachten in Saigon geboekt maar als het bevalt blijven we misschien wel iets langer, is dat aan te raden?. Als ik het goed begrijp geef jij aan dat je van Saigon met de bus naar Can Tho en dan met via de mekong naar Chau doc of dan ook met de bus naar Chau Doc?

Malaria is in heel cambodja behalve in de hoofsteden dus ik denk dat Shihaoukville zal afvallen, maar stond eerst wel op ons lijstje. Als we malaria gebieden willen vermijden dan is denk ik de snelste dat we van SR een vlucht terug pakken naar vietnam, dan is het afhankelijk van hoeveel dagen we nog over hebben of we terug gaan naar Saigon en dan misschien naar Gan Gio (bedankt voor de tip) of vliegen naar Con Dao (lijkt mij ook erg mooi) of als we meer tijd hebben kunnen we misschien wel naar Da Lat vliegen en dan even kijken wat daar nog leuk is om te zien en te doen.

Gr.
Vir

Hallo Vir,

Duizend maal sorry,

Had de vraag gezien,maar had helaas geen tijd.

Ik zal morgen, vraag beantwoorden,
sorry , had er echt even geen tijd voor.

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Is niet erg we hebben nog 2 weken voor vertrek dus neem rustig je tijd. Lees allemaal mooie adviezen van je en ben benieuwd welke tips je ons nog kan meegeven voor onze reis. Ben de dagen aan het aftellen nu.

Hoor graag van je.

Hallo V.

Nogmaals sorry, had even een echt probleem aan de hand van een iemand die hier ook aktief is dat prioriteit verlangde.
Probleem is helemaal naar tevredenheid opgelost voor beide partijen.

Jij gaat al zo snel , en ik ga pas over 12 weken, maar ben ook stiekem aan het aftellen.

Omdat je voorkeur uit gaat naar een niet touristische leuke stand plaats in Viet Nam, is Can Gio wel iets om over na te denken.

Zoals al geschreven , maar 1.5 a 2 uur uur van Saigon, en je kan er een dag vullen met varen door Mangroven, de Vam Sat rivier, wat van de oorlog zien, krokodillen boerderij, en geen westerse touristen, misschien 10 op zijn hoogst en dan nog ook maar voor een dag.

Bezoek ook de markt dan, maar even de dagprijzen voor bijv. krab even vragen; kan je laten koken op de markt en daar opeten, maar wel tegen dagprijzen.

Ik neem gewoon de “clamps” en betaal dan wat ze vragen ( wordt dan door de Vietnamese visservrouwen bereid, voor 2 usd heb je voldoende, lekker op de markt opeten op een terrasje.
Biertje a 1 usd erbij en lekker geluncht.

Ook heb je ook een vrij lux resort erbij met zeer schappelijke prijzen, gezien wat er geboden wordt.
Maar zoals gezegd alleen maar vietnamezen en geen westerlingen, dus net wat je wilt denk ik.

Saigon naar Can Tho.
Ja, je kan gewoon een bus nemen naar Can Tho.
Ook kan je met de bus van Can Tho naar Chau Doc.

Bij de grens overgang van Chau Doc kan je daar een Cambodja visum regelen, houd wel even in de gaten dat dit naast geld ook pasfoto’s kost, zorg dat je die hebt.

Malaria
Daar heb ik al diverse post over geplaatst , en ik ga er vanuit dat je deze beslissing zelf moet maken.

Con Dao

Ik ben er geweest, maar je moet dan wel houden van duiken, snorkelen, hiken, natuur enz., en ook natuurlijk geïnteresseerd zijn in de oorlog.

Dit eiland was het eiland met de gevangenissen en deze staan er nog steeds, maar dan als museum.
Kijk even bij de foto’s van mij op de foto afdeling.

In de avond is er niets te doen, je hebt dan je hotelbar en 1 cafe…

Ik vond Con Dao leuk voor 3 nachten, maar had een mooi resort : aankomst, overnachten, eiland bekijken ( 1/2 dag) + strand, overnachten, strand, overnachten en naar Saigon.

Zou in jullie geval voor Can Gio gaan.

SR naar Viet Nam.

Is wel een dure vlucht , dus even meenemen in je budget.

Dalat
Dalat heeft ook wat te bieden.

Maar dan zou ik dit doen met de Easy rider of met een prive tour.
Je bent dan alleen en je kan dan zelf naar de plekken gaan die je wilt, en de snelheid bepalen.

Wanneer je naar Dalat gaat, ga aub voor de crazy table.

Ik promoot deze al jaren en niemand gaar er naar toe.
Ik snap dit niet, en ook de werking ervan niet.

Hoop weer dat je wat aan deae post hebt.

gr.
Ton.

Ton,

Super bedankt voor je fijne uitleg echt super fijn. Wij gaan aftellen naar een geweldige vakantie en voor jou die 12 weken die zijn zo voorbij.

groetjes

Hallo V.,

Bedankt voor je geruststellende woorden, maar je weet , uit ervaring, dat de laatste weken wel lang duren.

Wens jullie een geweldige, mooie en superfijne vakantie toe in ZO Azië,

gr.
Ton.

Ps.

Houd wel even het weer in de gaten.

@ton, wat is crazy table?? :smiley:

Sent from my HTC Sensation Z710e using Wereldwijzer

Hallo Pleun,

Volgens mij heb je er 2 in Dalat.

Bij ons deed de tafel het niet in de Chinese pagode, maar maakte niet uit, is een heel mooie pagode en een bezoek waard, wanneer je daar van houd.
Vlak bij heb je er nog eentje, bij een klein gebouwtje en deze draaide als een rierelier.

Maar nu wat het is.

Ik weet het niet, is gewoon iets heel vreemds.
In het kort komt het hier op neer.

Je houd je handen enkele centimeters boven het tafelblad ( is rond ) en dan zeg je naar rechts ( of links ) en je loopt naar rechts ( of links ) en het blad draait mee; heel bizar.

Onze gids noemde het "crazy table ", maar op internet ook wel "revolving table "of miracle table " genoemd.

Hier wat links

Deze draaide als een gek bij ons

Idem, maar met de link naar de pagode.

ik vond dit echt een bijzondere ervaring, zelfs draaide het blad op een plastic krukje van jardin.

gr.
Ton.

1 like

@Ton; oke wat grappig. Dat is altijd het bezoeken waard vind ik :slight_smile:

Hallo Pleun,

Zie nu ineens dat ik iets fout heb gedaan; 2 x dezelfde link

Dom dom.

Nu de correctie.

Sorry.

gr.
Ton.