Hallo V.
Nogmaals sorry, had even een echt probleem aan de hand van een iemand die hier ook aktief is dat prioriteit verlangde.
Probleem is helemaal naar tevredenheid opgelost voor beide partijen.
Jij gaat al zo snel , en ik ga pas over 12 weken, maar ben ook stiekem aan het aftellen.
Omdat je voorkeur uit gaat naar een niet touristische leuke stand plaats in Viet Nam, is Can Gio wel iets om over na te denken.
Zoals al geschreven , maar 1.5 a 2 uur uur van Saigon, en je kan er een dag vullen met varen door Mangroven, de Vam Sat rivier, wat van de oorlog zien, krokodillen boerderij, en geen westerse touristen, misschien 10 op zijn hoogst en dan nog ook maar voor een dag.
Bezoek ook de markt dan, maar even de dagprijzen voor bijv. krab even vragen; kan je laten koken op de markt en daar opeten, maar wel tegen dagprijzen.
Ik neem gewoon de “clamps” en betaal dan wat ze vragen ( wordt dan door de Vietnamese visservrouwen bereid, voor 2 usd heb je voldoende, lekker op de markt opeten op een terrasje.
Biertje a 1 usd erbij en lekker geluncht.
Ook heb je ook een vrij lux resort erbij met zeer schappelijke prijzen, gezien wat er geboden wordt.
Maar zoals gezegd alleen maar vietnamezen en geen westerlingen, dus net wat je wilt denk ik.
Saigon naar Can Tho.
Ja, je kan gewoon een bus nemen naar Can Tho.
Ook kan je met de bus van Can Tho naar Chau Doc.
Bij de grens overgang van Chau Doc kan je daar een Cambodja visum regelen, houd wel even in de gaten dat dit naast geld ook pasfoto’s kost, zorg dat je die hebt.
Malaria
Daar heb ik al diverse post over geplaatst , en ik ga er vanuit dat je deze beslissing zelf moet maken.
Con Dao
Ik ben er geweest, maar je moet dan wel houden van duiken, snorkelen, hiken, natuur enz., en ook natuurlijk geïnteresseerd zijn in de oorlog.
Dit eiland was het eiland met de gevangenissen en deze staan er nog steeds, maar dan als museum.
Kijk even bij de foto’s van mij op de foto afdeling.
In de avond is er niets te doen, je hebt dan je hotelbar en 1 cafe…
Ik vond Con Dao leuk voor 3 nachten, maar had een mooi resort : aankomst, overnachten, eiland bekijken ( 1/2 dag) + strand, overnachten, strand, overnachten en naar Saigon.
Zou in jullie geval voor Can Gio gaan.
SR naar Viet Nam.
Is wel een dure vlucht , dus even meenemen in je budget.
Dalat
Dalat heeft ook wat te bieden.
Maar dan zou ik dit doen met de Easy rider of met een prive tour.
Je bent dan alleen en je kan dan zelf naar de plekken gaan die je wilt, en de snelheid bepalen.
Wanneer je naar Dalat gaat, ga aub voor de crazy table.
Ik promoot deze al jaren en niemand gaar er naar toe.
Ik snap dit niet, en ook de werking ervan niet.
Hoop weer dat je wat aan deae post hebt.
gr.
Ton.