Hallo S,
Ik heb je laatste post gezien, maar had gisteren avond ook even wat anderen dingen te doen, sorry.
Maar nu je vragen.
PP is Phnom Penh.
Ja, schrappen in saigon is het beste, en misschien een dag Hoi An, wanneer net weer niet echt best is.
Kosten reizen
Ik ga wat hoger zitten, want ik denk dat je wel weet dat uit ervaring steeds blijkt , dat wanneer je een budget hebt deze meestal niet toereikend is.
Maar geloof dat je back pacht, en het in deze prijsklasse een beetje zoekt.
Reken voor een overnachting tussen de 20 en 30 USD, soms heb je een goedkopere dan 20 USD, en dat is dan meegenomen en kan je een andere keer wat luxer eventueel.
Eten
Ik zou daar rond de 10 a 15 USD voor uittrekken per dag, lunch + avondeten.
Drinken
Is dus iets wat ik niet kan inschatten, maar op sommige plekken heb je een biertje voor 1 USD en op andere voor 2.5 USD, net waar je wilt gaan zitten.
Misschien wel een tip.
Wil met meerdere mensen wat gaan drinken en je houd bijv. van Bacardi of Whiskey cola.
Bestel dan, wel bij lokale niet touristische bars, voor 1 iemand Bacardi rum + coke en de anderen alleen coke.
Degene met Bacardi coke krijgt dan een liter fles Bacardi ( zal iets van 10 USD zijn ) + een blikje cola ( 1 USD ).
Kom je op 14 USD, maar dan kan je wel 3 bacardi cola’s pp van maken.
Dus 6 baco’s kost je in totaal 18 USD enz.
Is de fles niet op dan krijg je die mee, of je laat hem staan voor de volgende avond; wordt netjes een streepje gezet op het niveau waar je bent weggegaan. En dan de dag erop idem tot ie leeg is.
Geld ook voor Whiskey natuurlijk.
Boot PP naar Chau Doc
Is afhankelijk van welke boot, maar zou daar 60 USD voor budgetteren.
Bus
Kijk even naar het schema en dan is het van Saigon naar Hoi An niet echt een aanrader, zou vliegen of nachttrein.
Denk dan hierbij aan rond de 50 USD, met het voordeel van de nachttrein dat je die nacht geen hotelkosten hebt; maar is wel een hele lange zit in de trein ( rond de 16 uur zonder de transfers naar/van de stations meegerekend )
Bus Hoi An - Nha Trang zit gemiddeld zo op 14 USD, afhankelijk van de maatschappij.
Is ook gelijk aan de prijs van Can Tho naar Saigon grofweg.
Volgens het schema en met 2 dagen minder Saigon en 1 dag minder Hoi An.
Ik denk dat je dan rekening moet houden met een bedrag rond de 1300 USD, minimaal, maar zou dan uit gaan van 1500 USD.
Heb je nog 200 USD over voor onvoorziene dingen enz.
[TABLE=“width: 329”]
nachten
20
25
is
500
vlucht S - SR
1
150
is
150
bus SR - PP
1
20
is
20
boot PP - CD
1
60
is
60
Ch - CT
1
15
is
15
CT - Saigon
1
15
is
15
Vlucht Saigon - Danang
1
50
is
50
bus Hoi An - Nha Trang
1
15
is
15
bus NT - Mui Nee
1
15
is
15
bus Mui Nee - Saigon
1
15
is
15
trips
is
100
eten
20
15
is
300
taxi ed
is
50
1305
[/TABLE]
De kosten zitten vooral in het gaan en verlaten naar Cambodja, tel er ook even de kosten van visa erbij, heb ik nog niet meegeteld.
Wanneer je alleen in Viet Nam zou verblijven kan je wat dollars besparen.
Even voor de duidelijkheid, alle bedragen zijn in dollars en niet in euro’s.
Malaria
Ik kan je hierover het volgende vertellen.
Voor de gebieden in Viet Nam, die ik noemde , hoef je ze niet te slikken.
Dit is het advies wat ik gekregen heb van de GGd.
Voor de omgeving van Siem Reap is het advies om het wel te doen.
Zelf ben ik in januari ook in SR, en ik slik niet, dus tegen het advies in.
Dus doe met dit wat je wilt.
Hoop dat dit je vragen weer wat heeft beantwoord en de prijzen niet tegen vallen?
gr.
Ton.