Tips om via de mekong delta naar Cambodja te gaan

Hee,

Ik vlieg over een paar weken naar Vietnam op Ho CHi Min City. Ik wil 2 dagen in Ho Chi blijven en dan richting Cambodja (tempels Angkor ) Ik zou dit graag via de Mekong Delta doen. Ik heb gelezen dat je dit via Can Tho en dan naar Chau Doc en daar de grens over. Wie heeft er tips?? Na de Tempels wil ik naar de kust in Vietnam gaan. Ik heb in totaal 3 weken de tijd. Ik hoop dat jullie goede ideeën hebben.

Hallo S,

Klopt, je kan via Chau Doc naar Cambodja / PP.

Maar er zijn er 5 rond Saigon en de Mekong, dus kijk even via google maps en icm je route welke je het beste uitkomt.

Moc Bai/Vietnam - Bavet/Cambodia
Vinh Suong/Vietnam - Kaam Samnor/Cambodia
Tinh Bien/Vietnam - Phnom Den/Cambodia -> Your boat trip from Phnom Penh to Chau Doc will go through this border
Xa Mat/Vietnam - Trapeang Phlong/ Kampong Cham Cambodia
Xa Xia/Vietnam - Prek Chak/Cambodia

Ik denk dat je voor Saigon + Delta + reis naar PP + reis naar SR een beetje moet denken aan 10 dagen minimaal.
Dit dan met reisdagen en wat dagen per lokatie.
Die 10 dagen is wel minimaal.

Dan zit je in SR en heb je nog 11 dagen over.
Waar wil je dan naar toe?
Hoi An / Hue,

Wanneer je naar Hue / Hoi An wilt , dan zou ik vliegen op Danang en dan afzakken naar het zuiden en bijv over land zo
Danang - Hue - hoi An - Qui Non - Nha Trang - Mui Nee - Saigon.

Maar over land kan ook, maar dan haal je Hoi An niet in dit aantal dagen; kan wel, maar dan niet meer terug naar Saigon over land.
Denk dat je toch ergens moet gaan vliegen, of heel veel uren reizen over land.

Wil je Hoi An niet erbij, dan bijv.
SR - PP - Saigon - Dalat - Mui Nee - Saigon.
Dit kan wel over land en is goedkoper en relaxter; neem dan ook wat meer dagen voor Cambodja.

Heb zo even wat ideeën aan de hand gedaan, maar met wat meer informatie kunnen we je misschien wat beter helpen.

gr.
Ton.

Ton! Held:) Je helpt me echt goed op weg zo! Paar vraagjes:) Ik heb mijn vragen er tussen haakjes bij gezet.

)Is het sowieso de moeite waard om naar cambodja te reizen?)

Maar er zijn er 5 rond Saigon en de Mekong, dus kijk even via google maps en icm je route welke je het beste uitkomt.
(Is het wel de moeite waard om via de delta naar cambodja te reizen?)

Moc Bai/Vietnam - Bavet/Cambodia
Vinh Suong/Vietnam - Kaam Samnor/Cambodia
Tinh Bien/Vietnam - Phnom Den/Cambodia -> Your boat trip from Phnom Penh to Chau Doc will go through this border
Xa Mat/Vietnam - Trapeang Phlong/ Kampong Cham Cambodia
Xa Xia/Vietnam - Prek Chak/Cambodia
(welke van bovenstaande zou jij nemen? En kan ik die in Saigon regelen?)

Ik denk dat je voor Saigon + Delta + reis naar PP + reis naar SR een beetje moet denken aan 10 dagen minimaal.
Dit dan met reisdagen en wat dagen per lokatie.
Die 10 dagen is wel minimaal.
(is dit inclusief bezoek aan tempels angkor? En hoe lang zal ik in Saigon blijven?)

Dan zit je in SR en heb je nog 11 dagen over.
Waar wil je dan naar toe?
Hoi An / Hue,

Wanneer je naar Hue / Hoi An wilt , dan zou ik vliegen op Danang en dan afzakken naar het zuiden en bijv over land zo
Danang - Hue - hoi An - Qui Non - Nha Trang - Mui Nee - Saigon.
(Ik zou graag naar Hoi an willen om een pak te maken. Maar is dit te combineren? Ik wil sowieso 3 dagen in Mui Nee zijn om te gaan kitesurfen.)

Maar over land kan ook, maar dan haal je Hoi An niet in dit aantal dagen; kan wel, maar dan niet meer terug naar Saigon over land.
Denk dat je toch ergens moet gaan vliegen, of heel veel uren reizen over land.

Wil je Hoi An niet erbij, dan bijv.
SR - PP - Saigon - Dalat - Mui Nee - Saigon.
Dit kan wel over land en is goedkoper en relaxter; neem dan ook wat meer dagen voor Cambodja.

Ik vind het niet erg om 1 a 2 vluchten te doen hoor. Wat is jouw reisadvies als je bovenstaande opmerkingen leest.

In ieder geval super dat je mij helpt!

Hallo S,

Bedankt voor je compliment, ben blij dat dit je wat geholpen had.

Is nu wel even moeilijk om over Cambodja te schrijven, omdat je dit misschien wilt laten vallen.
Ik denk dat het ook afhankelijk is of je misschien in de toekomst terug wilt gaan naar deze regio ( ZO Azië ).

Hierbij een optie

4-1 aankomst Saigon, overnachten Saigon
5-1 Saigon stad, overnachten Saigon
6-1 Saigon, naar Cu Chi
7-1 Saigon naar bijv. Vung Tau, Vat Sam enz.
8-1 Saigon naar SR, vliegen, overnachten SR
9-1 Angkor wat + SR
10-1 SR, + meer, overnachten SR
11-1 rijden naar PP, overnachten
12-1 PP, overnachten
13-1 varen naar Chau Doc, overnachten
14-1 Chau Doc
15-1 reizen naar Can Tho, overnachten
16-1 drijvende markt Can Tho en naar Saigon, overnachten
17-1 vliegen naar Danang, naar Hue of Hoi An , overnachten
18-1 Hoi An en omgeving
19-1 Hoi An en omgeving
20-1 Hoi An en omgeving
21-1 naar Nha Trang, overnachten
22-1 Nha Trang
23-1 naar Mui Nee
24-1 Mui Nee
25-1 Mui Nee
26-1 Mui Nee
27-1 naar Saigon
28-1 Saigon
29-1 naar huis

Is maar een idee, maar wanneer je eventueel Dalat erbij wilt , kan je dit het beste doen vanaf Mui Nee, 5 uur rijden.
Maar wel even bedenken dat Dalat naar Saigon wel een uur of 6 minimaal is.

Hoop dat je schiet op de optie en dan komen we er wel uit.
Met de vele Saigon dagen kan je deze overal in steken, maar moest de dagen opvullen.

gr.
Ton.

Hee Ton;) echt super dat je een schema voor mij hebt gemaakt. Echt heel fijn. Dit is wel wat ik wil. Alleen een probleem. Ik vlieg ik kom op 5-1 aan en ga 25 terug. Dus zal wat moeten schrappen. Ik zou wat dagen Saigon kunnen schrappen ofzo. Wat is PP ook alweer. Nog een paar vragen. Moet ik malaria pillen slikken? Wat zijn de kosten voor reizen? Hoeveel ben ik ongeveer kwijt voor 3 weken? Weer super bedankt

Hee Ton, had je mijn laatste post gezien?

Hallo S,

Ik heb je laatste post gezien, maar had gisteren avond ook even wat anderen dingen te doen, sorry.

Maar nu je vragen.

PP is Phnom Penh.

Ja, schrappen in saigon is het beste, en misschien een dag Hoi An, wanneer net weer niet echt best is.

Kosten reizen

Ik ga wat hoger zitten, want ik denk dat je wel weet dat uit ervaring steeds blijkt , dat wanneer je een budget hebt deze meestal niet toereikend is.

Maar geloof dat je back pacht, en het in deze prijsklasse een beetje zoekt.

Reken voor een overnachting tussen de 20 en 30 USD, soms heb je een goedkopere dan 20 USD, en dat is dan meegenomen en kan je een andere keer wat luxer eventueel.

Eten
Ik zou daar rond de 10 a 15 USD voor uittrekken per dag, lunch + avondeten.
Drinken
Is dus iets wat ik niet kan inschatten, maar op sommige plekken heb je een biertje voor 1 USD en op andere voor 2.5 USD, net waar je wilt gaan zitten.

Misschien wel een tip.
Wil met meerdere mensen wat gaan drinken en je houd bijv. van Bacardi of Whiskey cola.
Bestel dan, wel bij lokale niet touristische bars, voor 1 iemand Bacardi rum + coke en de anderen alleen coke.
Degene met Bacardi coke krijgt dan een liter fles Bacardi ( zal iets van 10 USD zijn ) + een blikje cola ( 1 USD ).
Kom je op 14 USD, maar dan kan je wel 3 bacardi cola’s pp van maken.
Dus 6 baco’s kost je in totaal 18 USD enz.

Is de fles niet op dan krijg je die mee, of je laat hem staan voor de volgende avond; wordt netjes een streepje gezet op het niveau waar je bent weggegaan. En dan de dag erop idem tot ie leeg is.

Geld ook voor Whiskey natuurlijk.

Boot PP naar Chau Doc
Is afhankelijk van welke boot, maar zou daar 60 USD voor budgetteren.

Bus
Kijk even naar het schema en dan is het van Saigon naar Hoi An niet echt een aanrader, zou vliegen of nachttrein.
Denk dan hierbij aan rond de 50 USD, met het voordeel van de nachttrein dat je die nacht geen hotelkosten hebt; maar is wel een hele lange zit in de trein ( rond de 16 uur zonder de transfers naar/van de stations meegerekend )

Bus Hoi An - Nha Trang zit gemiddeld zo op 14 USD, afhankelijk van de maatschappij.

Is ook gelijk aan de prijs van Can Tho naar Saigon grofweg.

Volgens het schema en met 2 dagen minder Saigon en 1 dag minder Hoi An.

Ik denk dat je dan rekening moet houden met een bedrag rond de 1300 USD, minimaal, maar zou dan uit gaan van 1500 USD.
Heb je nog 200 USD over voor onvoorziene dingen enz.

[TABLE=“width: 329”]

nachten
20
25
is
500

vlucht S - SR
1
150
is
150

bus SR - PP
1
20
is
20

boot PP - CD
1
60
is
60

Ch - CT
1
15
is
15

CT - Saigon
1
15
is
15

Vlucht Saigon - Danang
1
50
is
50

bus Hoi An - Nha Trang
1
15
is
15

bus NT - Mui Nee
1
15
is
15

bus Mui Nee - Saigon
1
15
is
15

trips

is
100

eten
20
15
is
300

taxi ed

is
50

1305

[/TABLE]

De kosten zitten vooral in het gaan en verlaten naar Cambodja, tel er ook even de kosten van visa erbij, heb ik nog niet meegeteld.
Wanneer je alleen in Viet Nam zou verblijven kan je wat dollars besparen.

Even voor de duidelijkheid, alle bedragen zijn in dollars en niet in euro’s.

Malaria

Ik kan je hierover het volgende vertellen.
Voor de gebieden in Viet Nam, die ik noemde , hoef je ze niet te slikken.
Dit is het advies wat ik gekregen heb van de GGd.

Voor de omgeving van Siem Reap is het advies om het wel te doen.

Zelf ben ik in januari ook in SR, en ik slik niet, dus tegen het advies in.
Dus doe met dit wat je wilt.

Hoop dat dit je vragen weer wat heeft beantwoord en de prijzen niet tegen vallen?

gr.
Ton.

Prijzen vallen opzich niet tegen maar had wel wat minder verwacht. Maar wat vind je van Cambodja? Vind je dit een must see? Of zeg je ga eerst Vietnam bekijken. Ik wilde heel graag naar Cambodja omdat dit mij erg leuk leek.

Hallo S,

Ik heb de prijzen een beetje gemiddeld genomen.
Ook de prijzen van de overnachtingen zijn gemiddeld , je kan best wel iets vinden onder de 20 USD, maar dan lever je wel wat luxe in.
Praat even over Saigon.

Maar in andere gebieden heb je voor 20 USD ( ipv 25 USD ) weer een luxere kamer dan de normale kamer voor 25 UD in Saigon.
Prijs is afhankelijk van het gebied .

Geld ook voor het eten en drinken.

Ik geloof dat je alleen reist, anders wordt het ineens veel goedkoper, omdat je de kamerprijs door tweeën kunt delen.

Cambodja.
Of daar naar toe moet is niet aan mij, maar die beslissing moet jij te nemen.

Ik vind Cambodja wel een heel mooie bestemming en ook zeker een aanrader.
Maar ik proef een beetje uit je reaktie dat er ook een financiële kant aan zit?

Ik weet je leeftijd niet, maar met alleen Viet Nam ben je wat goedkoper uit.
En heb ook voor de toekomst een bestemming waar nog naar toe kan omdat je deze niet gezien hebt, wanneer je weer naar ZO Azië zou willen gaan natuurlijk.

Nu ik dit weer lees van mezelf, denk ik , dat is geen goed argument, want ga nu wel en je komt er over , zeg 10 jaar weer, kijk je je ogen uit waarschijnlijk omdat er zoveel veranderd is; dit maakt het dan ook weer leuk om nu wel te gaan.

Denk je, ik kom nooit meer in deze regio dan zondemeer ook Cambodja erbij inplannen want dan is het een gemiste kans.

Ben je 92, dan zou ik zeker naar Cambodja gaan, want de kans om er later nog te komen is wat gedaald.

Misschien andere mensen nog andere argumenten hierover hebben?

Wens je veel wijsheid toe en heb je nog wat meer informatie nodig, laat het maar weten.

gr.
Ton.

Beste Ton,

Ik ga in mijn leven waarschijnlijk niet meer die kant op(Cambodja) dus dit is denk ik wel mijn enige kans. Maar ik wil weten of het echt de moeite waard is, en dan vooral Angkor Watt want dat is natuurlijk ongeveer de enige reden. Als ik naar Cambodja ga pak ik het noorden van Vietnam niet mee. Maar misschien doe ik dan wel liever Cambodja. Wat vond jij ervan. Ik ben trouwens 26. Wat is eigenlijk de temperatuur in het zuiden van Vietnam en Cambodja in januari? Jij dacht wel dat ik heel veel andere backpackers tegen kwam of niet? Ik heb er wel echt heel veel zin in. Ben zo benieuwd! Maar wat schilt het mij als ik Cambodja laat liggen want ik heb natuurlijk wel wat geld.

Ik hoor het wel! Wederom bedankt!

Wouter

Hallo S,

Is een moeilijke vraag S, want wat ga je dan doen.

Maar even heel globaal bespaar je grof weg hooguit 200 USD + natuurlijk dagen.

Maar omdat overnachten in Cambodja goedkoper is dan in Viet Nam gaan die gemiddelde kosten weer omhoog ( en ook die van het eten ).
Zal deze wegstrepen tegen de visumkosten voor de multy entry.

Kom dan op ongeveer 175 USD + de dagen.
Alles is natuurlijk afhankelijk van wat in Viet Nam wilt gaan doen, kan dus wat meer zijn of minder.

Nu het moeilijkste; Cambodja of noord Viet Nam.

Ik was dit verhaal even vanuit gegaan dat je niet verder zou reizen dan Hoi An / Hue.

Maar wil je wel naar het noorden, dan is het verschil ineens weg en maakt het niet meer uit.
Ik denk, sterker nog, dat je misschien ,met een bezoek aan bijv. Sapa en Halong Bay + de reis naar het noorden, duurder uit bent, dan wanneer je Zuid Viet Nam ( t / m Hue ) + Cambodja bezoekt.

E.a. hangt ook af waar je Viet Nam in komt en waar je van vertrekt.
Kom je aan in Saigon en vertrek je daar ook weer vandaan dan ben je ook kosten kwijt aan de vlucht Hanoi naar Saigon + transferkosten, en dan is dat al snel 100 USD of meer.

Conclusie

Alleen Viet Nam en dan alleen het zuiden t/m Hue
Goedkoopste optie

Cambodja en zuiden t/m Hue
Op 1 na goedkoopste optie

Alleen Viet Nam + noorden
Weer wat duurder

Waarom naar Cambodja?

Wanneer je alleen voor Angkor Wat gaat, zou ik het niet doen en dan naar het noorden gaan; heb je Mai Chau of Sapa en Halong Bay.
De temperaturen kunnen daar wel tegenvallen.

Ga je voor Angkor en PP en de geschiedenis, dan zou ik zeker gaan naar Cambodja.
Temperaturen zijn ook veel aangenamer in januari overigens.

Wanneer ik in jouw schoenen zou staan , dan zou ik echt voor Cambodja gaan.
Kosten met het noorden zijn gelijk of of goedkoper, beter weer enz.

Misschien nog een gekke reden, maar dacht er ineens aan.

Stel je bent over 50 jaar opa en je kan tegen je kleinkinderen zeggen dat opa ook in Angkor is geweest en dat illustreren met een foto.
Denk dat je dan meer bewondering krijgt dan dat je kan zeggen dat je in Sapa bent geweest; Angkor is 1 van de wereldwonderen en zal dat nog in jaren blijven en Sapa is dan al lang een gewoon touristisch gebied .
Misschien wel gelijk dan aan Benidorm biv. ( hoop het niet , maar even voor het contrast ).

Ik laat het hier even bij en wens je succes met je keuze.

Hebben andere mensen nog een mening , laat het AUB ook weten, kan S alleen maar helpen.

Gr.
Ton.

Ton?

Nog een vraag. Hoe zit het met het regelen van visum? Ik vlieg sowieso van Saigon naar Cambodja en wil dan eigenlijk met de boot terug naar Saigon om vervolgens dan vanuit naar Saigon naar de kust te vliegen. Wat adviseer je mij?

Thanks.

Ik vind je route niet zo efficiënt en dat maakt het ook een beetje duurder, maar ik begrijp dat de retourvlucht op HCMC/Saigon al vastligt.
Visum voor Vietnam regel je sowieso in NL. Multiple Entry Approval Letter aanvragen voor circa $13 via bij voorbeeld http://www.cheapvietnamvisa.net/
Visum on Arrival formulier downloaden printen en invullen met pasfoto en cash US$45 op HCMC Airport bij de VOA balie.
Visum on Arrival voor Cambodja US$ 28 op http://evisa.mfaic.gov.kh/ omdat je via een vlucht het land binnenkomt en direct in de rij van de douane gaan staan, je bespaart het invullen op het vliegveld. Zorg voor een digitale pasfoto voor je de aanvraag doet.
Zorg dat je pen, paspoort, vluchtgegevens en adres van het eerste hotel in het vliegtuig bij de hand hebt voor de arrival/departure formuliertjes.

Sapa en Halong Bay zou ik in dit geval overslaan, vanwege het winterseizoen en aangezien je toch keuzes moet maken. Sapa en omgeving verdienen sowieso meer tijd dan men vaak kiest…
Maar wel erg jammer dat je dan ook Hanoi zou missen.
Januari is min of meer de beste maand voor Cambodja en je kunt daar best meer tijd besteden…
Hoogseizoen, dus ik zou lodging wel vastleggen. Prima Hotels voor $12-20 soms inclusief ontbijt en pick-up service. Hostels met slaapzalen en fan zijn goedkoper.
Laat je niet oplichten door taxi-chauffeurs met te snel lopende meters (Vietnam), zogenaamd donaties voor de Filippijnen en koop niks van kinderen en geen gekopieerde boeken (kinderarbeid).
Tuk tuk tour tempels kost $12-15 voor een kleine volledige dagtour, $20-25 voor een grotere tour (beiden inclusief sunrise en sunset). Overal tuk tuks…

Met slechts 3 weken zou ik deze route doen: HCMC (3n), meest vroege tour naar Cu Chi tunnels en Cao Dai tempel, stadswandeling naar highlights, bus naar Can Tho (1n), vroege ochtend naar drijvende markt, ook een mooie omgeving om te fietsen, late bus Chau Doc (1n), is overigens ook een leuk plaatsje…, vroege boot naar PP (2n) in dit geval heb je geen VOA nodig maar betaal je ter plekke voor je visum (neem een setje pasfoto’s mee), volgende ochtend paleis om 8:00, middag S21 en Killing Fields (kijk vooraf de DVD), jammer dat je niet meer tijd hebt voor deze boeiende stad…, grote bus $6 of snellere minibus $10 naar SR (3n), minstens 1 dag tempeltour, vlucht naar Hanoi (3n), je bent erg laat wanneer je die nog niet hebt geboekt…, 40.000VND vliegveldbus naar het centrum, bezoek mausoleum HCM en Old Quarter omgeving, eventueel een dagtrip naar Halong Bay bij mooi weer ($18-20, haai Ton), vlucht naar Da Nang (had je ook beter vroeg kunnen boeken), taxi, bus of Easy Rider naar Hoi An (3n), bus+taxi naar Da Nang, vlucht naar HCMC, bus naar Mui Ne (4n, zou ik persoonlijk een nachtje van afsnoepen en aan Cambodja toevoegen), bus HCMC (1n).

Bij meer tijd voor Vietnam zou ik overigens Ninh Binh, Hue, en eventueel Nha Trang en Dalat wel in een route opnemen.
Malariatabletten zijn niet nodig in de gebieden uit deze route, bovendien ben je tijdens het droge seizoen. Pas wel op met ijsblokjes en stilstaand water (darminfecties e.d.). In Westers georiënteerde restaurants zijn ijsblokjes wel betrouwbaar.

Johan

Aanvullend:
Angkor entreepas 1dag: $20; 3 dagen: $40; week: $60.
Pick-up voor de bus is vaak bij de busticket inbegrepen.

Johan

Hallo S,

Ik denk dat je het noorden niet gaat bezoeken en voor Cambodja gaat?

Gezien dat je aankomt en vertrekt vanaf Saigon, heb je dus een multy visum nodig.
Kan je aanvragen via diverse sites, waar de genoemde site van Johan er 1 van is.
Houd wel in de gaten dat de 45 euro, genoemd door Johan niet klopt, maar 65 USD moet zijn.

Ben eigenlijk wel even benieuwd naar welke kustplaats je naar toe wilt vliegen?

Maar vind het wel goed om van Saigon naar naar SR te gaan en dan af te zakken naar Viet Nam en via de Mekong Delta, dan naar Saigon en dan verder bijv.

Wat betreft Cu Chi icm. met Cao dai, moet je even goed over na denken.
Ik vond Cao Dai een mooie tempel, maar om naar een mis te kijken waar je niets van verstaat en het aantal uren rijden, is het niet mijn ding.
Zou gaan voor alleen de Cu Chi trip.

Voor Saigon heb ik een wandeling gemaakt; kan je vinden op deze site.
Met een kleine aanpassing kan je ook de bitexco Tower bezoeken; is wel duur relatief.

Taxi’s in Viet Nam.

Is geen probleem te zijn, neem gewoon Mai Linh taxi en Vina Sun.
Bij te hoge ritprijs even klagen en je krijgt je teveel betaalde geld terug en de chauffeur word ontslagen.

Advies van mij

Saigon - SR - PP - Chau Doc - Can Tho - Saigon - en verder.

Ijsklontjes

Op de een of andere manier ben ik daar immuun voor.

Maar vraag gewoon , bij een cola bijv, naar ijs , maar dan in een apart glaasje,
Is het een blokje , dan niet doen of er op gokken , is er een holling in de onderkant is ( of bovenkant natuurlijk ), dan geen probleem.
Advies is ook om zeker 2 a 3 glazen cola per dag te drinken; doe ik altijd en heb nooit ergens last van gehad ( kan ook dat ik er wat minder kwetsbaar voor ben ).

Ik hoop van harte dat dit je weer wat verder kan helpen.

Gr.
Ton.

Moet inderdaad $65 zijn bij multi entry en niet $45 (ik ben single entry gewend, was overigens tot voor kort $25).

Mijn eerste reis was 3 weken Vietnam en 1 week Cambodja, maar de volgende reizen kleinere gebieden, langer 1 regio of gewoon een maand per land en combineren met nog andere landen. Eigenlijk is in een langzaam tempo mooier, maar met beperkte tijd - once in a lifetime - is een drukker schema met ‘veel zien’ wel aan te raden. Uitrusten kan wel weer in Nederland. Voor strandvakanties zou ik nooit naar Azië gaan, daar zijn het straatleven, cultuur, mensen en het platteland veel te boeiend voor. :wink:

Johan

Hee Ton! Ik ga met het vliegtuig naar cambodja. Maar op een gegeven moment kom ik terug in Saigon en jij adviseerde mij om vanuit daar dan te vliegen. Zou ik dat nu al boeken? Is wel lastig in te schatten wanneer dat is. Of kan ik dat dan ook nog boeken? Prijzen zijn nu best goedkoop…

Hallo S,

Ik ben even kwijt welke vlucht je wild nemen vanaf Saigon.
Maar denk dat het de vlucht is naar Danang/Hue is die je bedoeld?

Op deze route vliegen diverse maatschappijen, en de prijzen onderling verschillen niet zoveel.
Het verschil zit voornamelijk in de bagage, dus het aantal kilo’s.

Dus bijv, VA vraagt 50 USD met 30 kg pp inclusief.
Jet Star adverteert met 30, maar 1 usd per kg.

Dan zou je in dit voorbeeld voor VA kunnen gaan, mits de tijden weer goed zijn voor je.
( Prijzen kloppen niet, maar even als een voorbeeld ).

Maar je kan altijd een vlucht boeken naar Danang wanneer je in Viet Nam bent, geen probleem.
Prijzen zullen echt niet veel stijgen,: wanneer ze 10% stijgen ben je ook maar 4 USd meer kwijt.
Met een beetje koersverschil is dit misschien 6 USD.

Ik zie daar geen reden om nu te boeken en zo flexibel te zijn.

gr.
Ton.

Ton,

Bedankt voor je reactie. Ik weet niet hoe ik een persoonlijk bericht moet sturen. Maar wil kan ik het beste een visum regelen voor Vietnam? Voor Cambodja kan ik dus op vliegveld daar regelen? En de terug weg van Cambodja? Want dat ga ik met bus en boot doen. Jij woont in Tilburg of niet? Ik ook:) en zag dat je bij de grootste retailers van Nederland werkt. Waar werk je dan;) ben benieuwd naar je reactie want wil heel graag snel visum regelen. wederom bedankt!

Hallo S,

Een Pm is een Persoon Bericht.
Je kan dit doen door op mijn naam te klikken en dan zie je aan de linker kant " sent private Message "staan, dan daar op klikken en de rest wijst zich vanzelf.

Visa

Je moet een "Multy entry "aanvragen, dus niet een visum voor Viet Nam alleen.
Deze is wat duurder dan een "Single entry “visum” maar dan kan je wel terug naar Viet Nam na je bezoek aan en dus geen zorgen.

Wanneer je dit via internet doet dan moet je daar voor gaan en dan krijg je een "Letter Of Aprovall ", .
In diverse topics wordt dit dan een LOA genoemd.

Ik heb op een ander forum, enkele dagen geleden, geprobeerd om de procedure simpel uit te leggen.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=167503&p=993845#post993845

Doe je dit niet, geen multy entry visum aanvragen, dan kan je Viet Nam niet in, of je moet in Cambodja weer een visum regelen wanneer je met de boot / bus het land in wilt.

Omgekeerd kan dus wel ( van Viet Nam naar Cambodja ) over land.

Klopt S, ik woon in Tilburg en werk bij Kwantum ( grootste woonretailer van Nederland ).

Gr.
Ton.

Ps
de duur voor het aanvragen van een LOA kost je ongeveer 5 werkdagen maximaal.