Hallo, weet iemand of er een (reguliere) bootverbinding is tussen Pnom Phen over de Mekong naar de Mekong delta in Vietnam?
Geen idee. Ik zou de lonely planet er even op na slaan.
Ik ben op dit moment in Ho CHi Minh City en vertrek donderdag ochtend met een 3-daagse tour met een boot over de Mekongdelta richting Phnom Penh. Ja, hij is er dus nog. Wel gewoon een tourtje boeken bij een travelagent. Kan ook de andere kant op en sneller. Have fun!
Thanx
Hallo,
Wij zijn toendertijd van andersom gevargen van Chua Doc naar Phom Phenh dit was 6 uur varen en dan was je er. Dus dit moet er zeker andersom ook zijn. Chau Doc is in de mekong delta.
thanx
Jazeker ik ben 2 jaar terug van PP naar Chau doc, Vietnam gevaren over de mekong .Dit was een erg mooie tocht, vooral wanneer je vietnam binnenkomt. Net een sprookje vond ik het Vietnam gedeelte, Je komt meteen echt in de Mekong delta.
gr Sander
Weet een van jullie nog wat jullie moesten betalen voor een driedaagse tocht van Saigon naar Phnom Penh? Ik ben niet heel lang in Saigon en vindt het zonde van mijn tijd om veel tijd kwijt te zijn om een tour te boeken.
Hallo,
Wil je gewoon reizen naar Phom Phenh of een tour doen en terug reizen naar Saigon? Ik snap je vraag eigenlijk niet zo goed. Je kunt in ieder geval met de bus van Saigon naar Chau Doc toe gaan daar 1 nachtje slapen en dan de volgende ochtend met de boot van Chau Doc naar Phom Phenh reizen dit is ongeveer 6 uur varen.
Ik wil een driedaagse tour vanaf Saigon door de mekongdelta (dus het liefst veel varen) naar Phnom Penh maken. One way!
Hallo,
Daar kan ik je niet bij helpen ik heb zelf bovenstaande gedaan. Chau Doc is ook de Mekong Delta dus als je van Chau Doc naar Phom Phenh vaart dan ga je door de mekong delta.
Ik heb zelf gevaren ook van Saigon naar Can Tho dan vaar je ook door de mekong dit was wel met een speedboot dus dat ging zo’n 70 kilometer per uur.
Heb ik afgelopen Juni / Juli gedaan, kan dus, was een tour van 3 dagen, viel wel een beetje tegen, had gedacht dat we dieper in de Mekong zouden gaan
Ja via een mekong deltacruise kan je door naar Phnom Pehn. Ik weet dat omdat ikzelf met mn zus 30 oktober voor 6 weken naar vietnam en Cambodja ga en wij gaan dan ook door naar Phnom Pehn met die cruise. Je kan ook alleen met de boot(zonder cruise) kosten zijn dan ongeveer 40 euro snelboat 4 uur varen en 60 euro slowboat 7 uur varen. Vriendelijke groet !
Wij zijn van Saigon naar Pnom Phen gegaan met de drie daagse tour met Delta Adventure, dit was in 2007 en kostte toen $ 35,–. Die prijzen zullen nu wel hoger liggen, maar dat zou je zo op kunnen zoeken op hun website. www.deltaadventuretours.com. Sowieso hebben ze in Vietnam leuke tours.
Koop op de boot van PP naar Chau Doc nog geen busticket!!!
Kost 3 maal zoveel als wanneer je het op het busstation in Chau Doc koopt.
Wij kochten voor 7$ p.p. een ticket naar Can Tho, incl tuktuk vervoer naar het busstation. (niet dus, moesten we wel apart betalen)
Bij het busstation bleken de bustickets maar $ 2,50 te kosten…
Wanneer je van de boot komt staan er tuktukfietsmannetje klaar (1$ p.p.) om je naar het busstation te brengen.