Vervoer Saigon-Phnom Penh v.v.

binnenkort vertrekkek wij voor ruim 14 dgn. naar vietnam/cambodja.
ik zou graag willen weten of het mogelijk is per boot of per bus
vanuit saigon naar phnom penh te reizen en uiteraard weer retour.

Je kunt prima per boot via de mekong delta naar Phnom Penh of hoe je dat ook schrijft. Je stopt dan bij een grenskantoortje aan de rivier, het laatste stuk naar de stad is per bus. Gewoon regelen in Saigon (tegenwoordig Hoh Chi Minh stad)

Per bus is ook prima te doen. Allles kan je ter plaatse regelen (Phnom phen).

Hallo,

Ik heb de boot tocht gedaan van Chau Doc naar Phom Phenh andersom kan natuurlijk ook, vanaf daar kun je dan de bus nemen naar Sagion. Het is een prachtige boottoch van zo’n 5 uur met 2 stops tussen de grens.

Ik heb een visum drie maanden multiple entry voor vietnam. daar ben ik in januari.
Wil ik nu naar Pnom Penh, of Cambodja, om eens te gaan kijken, moet ik dan ook weer een visum van Cambodja gaan regelen?
Betaal je daar weer met andere valuta?

Visum voor Cambodja krijg je bij aankomst is 30 dagen en kost 20 USD. Ze betalen in Cambodja met US dollars en je kleine wisselgeld krijg je in Riel. 1 USD is 4000 riel. Als je gaat pinnen daar krijg je USD uit de pin automatien.

1 like

hallo Moira; misschien weet jij het,ik ga naar VietNam in Januari.
Kan ik nu gewoon pinnen met mijn Ing bankpas in HCM city en meer. of toch niet??
ik denk van wel, maar vietnamese kennissen zeggen van niet.
ik neem in ieder geval vast wat dollars mee, maar die moet ik dan weer omwisselen.
bijv dank voor informatie.

Hallo,

Als het een uitgebreide bankkaart is dus waar je ook voor betaald om in het buitenland te pinnen dan moet dat gewoon kunnen. Ik ben rabobank gewend en heb daar overal met kunnen pinnen in Vietnam totaal geen probleem. Ik pinde altijd bij de ANZ bank

1 like

Ik kon met mijn Nederlandse ING pas gewoon pinnen in Vietnam.

Ik las laatst overigens op een ander forum dat pinnen met een Belgische pinpas vanaf half januari lastiger wordt.

1 like

Met de ING bankpas kun je overal ter wereld bij bankautomaten met Maestro-logo pinnen. Als dit logo ontbreekt, kun je een poging wagen (niets ernstigs kan gebeuren als het automaat je kaart niet ondersteunt).

Wij gaan binnen kort 3 weken naar Vietnam en Cambodja. We gaan van Ho chi min of Chau Doc naar Pnhom Penh. Hoe zit het dan met het visum. We willen het liefst met de boot. Kun je daar een visum halen aan de grens?? Heb wel gelezen dat je op het vliegveld in Phnom Penh dat wel kan. Of moeten we het visum dan al in Nederland halen we hebben niet genoeg tijd om 2 dagen op het visum te wachten. Wie heeft hier ervaring mee.

Groetjes Jiske

Wij gaan binnen kort 3 weken naar Vietnam en Cambodja. We gaan van Ho chi min of Chau Doc naar Pnhom Penh. Hoe zit het dan met het visum. We willen het liefst met de boot. Kun je daar een visum halen aan de grens?? Heb wel gelezen dat je op het vliegveld in Phnom Penh dat wel kan. Of moeten we het visum dan al in Nederland halen we hebben niet genoeg tijd om 2 dagen op het visum te wachten. Wie heeft hier ervaring mee.

Groetjes Jiske