Wij hebben 5 jaar geleden een 3-daagse trip gemaakt van Saigon naar Phnom Penh. Deze trip was geboekt bij Vietnam-online en heeft € 200 p.p. gekost. De andere reizigers hadden dezelfde trip in Saigon bij een tour-kantoortje geboekt en waren € 150 goedkoper uit dan wij.
Nu willen we dezelfde tour maken maar omgekeerd, dus van Phnom Penh naar Saigon. Iemand suggesties waar dit goedkoop te boeken is?
Hoi Inge,
Ik heb de trip ook nog niet andersom gedaan, dus weet niet waar je het zou kunnen boeken. Ik hoop dat iemand tips voor je heeft!
Wel heb ik vernomen dat een visum regelen vanuit Cambodja voor Vietnam wat moeizamer gaat dan andersom. Leuk dat je de trip weer wilt maken!!
Groetjes, Anne
Wij zijn met de Mekong Eyes vanuit PP naar HCMC gegaan. Inclusief 2 dagen varen en een overnachting op de Mekong. Dit kostte wel 260 dollar maar was het meer dan waard.
Ons visum voor Vietnam werd voor ons geregeld aan de grens op de Mekong. Het enige dat wij moesten doen was een uurtje wachten en de boot af en op lopen.
O, fijn dat een visum regelen toch niet zo moeizaam gaat dan!
Groetjes, Anne
Volgens de Vietnamese ambassade kun je nergens een visum on arrival krijgen buiten de luchthavens van Saigon en Hanoi.
Ik houd me daar dus maar aan vast.
Misschien reageren er nu :vak01:mensen die het in Chau Doc wel gelukt is.
Hallo Superinge,
50 euro voor de cruise van Saigon naar PP voor 50 euro is een grandioze superaanbieding geweest.
Ook was deze 5 jaar geleden.
De prijzen gaan gemiddeld van rond de $ 200 tot, wat voor luxe je wilt, tot $2500 en nog hoger.
Kijk heel goed wat je inclusief boekt; een goedkope kan door bijkomende kosten ineens toch duurder uitvallen.
Omdat ik altijd maar van 1 bureau gebruik maak kan ik je daar verder niet in adviseren voor een goedkope optie.
Ik was dus ook $275 kwijt voor 2 nachten en drie varen.
Wat betreft het visum voor Viet Nam vanaf Cambodja.
Het is onmogelijk om via VOA of een visum te kopen aan de grens.
Dus je moet altijd een visum in je bezit hebben.
Daarna moet je wel ongeveer een uur wachten aan de grens omdat van alle reizigers p de boot het visum wordt gecontroleerd en gestempeld zoals op het vliegveld ook gebeurd.
De gids bijv.( of iemand van de boot ) kan met de paspoorten naar de douane gaan en laat ze daar stempelen. Wil je je paspoort in je bezit houden kan je met hem meelopen en gewoon het zelf door de douane laten stempelen natuurlijk.
gr
Ton.
Hi Ton,
Bedankt voor je bericht. Ik kon me al niet voorstellen dat Elrosso het Vietnam visum wel heeft kunnen krijgen aan de grens. Ook gevaarlijk zulke informatie.
Zoals het er nu uitziet nemen wij de bus van PP naar HCM. Daar ga ik overigens wel even naar een tour-kantoortje om de prijzen te bekijken. Het wordt dan wel februari 2012 eer ik jullie de uitslag kan vertellen…
Hallo Inge,
Waarom geen compromie.
Een stuk met een speedboot?
Heb je toch gevaren.
gr
Ton
Ja, goed idee. Maar we komen van Koh Chang waar ook de nodige boottochtjes gemaakt zullen worden, en we hebbeen de oversteek van Siem Reap naar PP ook nog.
Heb je misschien een tip van Poipet naar Siem Reap te komen? Ik ga binnenkort diverse hotels in Siem Reap aanschrijven of ze ons op willen halen. Van Koh Chang naar Poipet nemen we een taxi.
Inge
Excuses, visum had ik al gehaald in Den Haag. Even vergeten. De rest van mijn verhaal klopt overigens wel. :redface:
Hallo Superinge,
Las het verhaal van VOA dat je had van de Vietnamese ambassade nog eens een keer.
Die informatie is eigenlijk onvolledig; op het vliegveld van Danang kan het het namelijk ook.
Sinds kort is Can Tho airport ook internationaal en kan het daar ook binnenkort ( of misschien nu al??)
Wanneer de bouw van de internationale vluchthaven van Phu Quoc klaar is VOA ook daar mogelijk.
gr
Ton.
O, en ik ging er zo leuk in mee door aan te geven dat het fijn is dat een visum regelen minder moeizaam gaat ![]()
Wel fijn dat de info nu helder is.
Groetjes, Anne
Ja, anders sta je lelijk op je neus te kijken in Chau Doc als je het eerste bootje terug kan nemen omdat je Vietnam niet inkomt…:dag:
Hallo Inge,
Was ik vergeten te schrijven.
Over de buurlanden kan ik je wel wat adviseren, maar waarschijnlijker is het advies op deze fora toch beter ( ben er maar 3 maal geweest ) en meer up to date.
gr
Ton.
hallo,
ik deed dit stuk een 5-tal jaren geleden met taxi ,kostendelend met andere toevallige trotters …was toen het ergste kwa taxi-maffiosi dat ik meegemaakt heb …
en dit niettegenstaande ik me vooraf goed op de website …tales of asia …
geïnformeerd had … toen argumenteerden ze hun hoge prijzen met dijkbreuken & beschadigde wegen (hadden ze achteraf gezien niet eens
over gelogen … het water kwam binnenin de taxi tot boven de zittingen !!! …
de chauffeur zette zich 100m verder zonder blozen langs de kant en trok een
4-tal doppen uit het chassis …waarop de wagen als een bad terug leeg liep…
enfin … op een slechte weg kunnen ze zich nu niet meer verhalen …want
van een vriend hoorde ik dat deze weg er nu perfect geasfalteerd bijligt !!!
zou zeker is bij tales of asia gaan zien …
geert,