Wij willen van Saigon naar Cambodja met de boot. Weet iemand adressen waar je dat kann regelen? B.v.d.
Hallo B,
Wanneer je bedoeld een rechtstreekse ferry , of zoiets, en niet via de Mekong, dan is dit niet mogelijk.
Wanneer je via de Mekong bedoeld, dan kunnen we je wel helpen, maar dan moet je even laten weten hoeveel dagen je erover wilt doen.
gr.
Ton.
We hebben genoeg tijd, dus zijn niet aan een vastgesteld aantal dagen gebonden. Ik kijk met spanning uit naar de voorstellen. B.v.d.
Hallo B,
Ik heb wat rondgekeken op internet en ik schrok wel van de prijzen.
Wanneer je deze gehele route echt over het water wilt doen op 1 boot kom je al snel op bedragen ver over de 1000 usd pp.
Waarvan het laatste traject, van Chau Doc naar PP toch niet met de cruiseboot gaat, maar met een speedboot.
Ook ga je met een auto naar Cai Be/My Tho.
Je kan ze hier vinden.
Daarom is het zo ook een alternatief, en scheelt het je veel geld.
Zou dan een cruise van 1 nacht nemen van My Tho naar Can Tho en dan vervoer over land naar Chau Doc.
Daar overnachten en dan met een speedboot naar PP.
Met wat goedkopere hotels en een goedkopere speedboot kan je meer dan 1000 usd besparen.
Denk dat je dan ergens rond de 700 a 1000 usd voor 2 personen uitkomt.
Wordt dan ongeveer zo
Saigon- My Tho, boot + overnachting op de boot naar Can Tho- drijvende markt + overnachting Can Tho- over land naar Chau Doc + overnachting- speedboot naar PP
Of geen overnachting in Can Tho , maar meteen door naar Chau Doc en daar overnachten.
Ander uiterste en toch lux en geen cruise, maar met zonsondergang diner op priveboot in Can Tho, en helemaal prive.
Van Saigon naar Cai Be met prive auto + gids
Daar rondvaren en een lunch.
Dan in de middag naar Can Tho en logeren bij Victoria Can Tho en even zwemmen in het zwembad en eten in de stad.
Na de overnachting vroeg naar de drijvende markt of markten ( phong Dien erbij ) en dan een middagje zwembad.
Dag erop naar Chau Doc over land en daar overnachten.
Dan de keuze om meteen verder naar PP of daar ook wat rond te varen en overnachten in Chau Doc in Victoria hotel.
Na de overnachting en vroeg ontbijt met de Victoria speedboot naar PP.
Beetje afhankelijk van kamerkeuze en tijd van het jaar, is dit te doen voor rond de 1500 a 2000 usd voor 2 personen.
Boek je geen Victoria hotel, kan je ook geen Victoria boot boeken, kom je lager uit.
Ik hoop B , dat je niet schrikt van de prijzen.
Om even een verschil aan te geven van hotelprijzen in Can Tho.
Verblijf je in Ninh Kieu betaal je 40 usd per kamer en voor Victoria 200 usd voor een superieur room.
Golf Can Tho is ook redelijk geprijst en is ook zeer gunstig gelegen.
Je kan ook makkelijk zelf een trip boeken voor de drijvende markt van Cai Rang met of zonder Phong Dien, zou je niet inclusief hoeven te doen.
Dus je kan heel wat besparen met hotelkeuze en trips.
Ik durf je wel het boeken voor de duurdere optie het boeken aan jezelf aan te raden, want daar heb ik ervaring mee.
Maar voor het boeken van de dure cruises niet, omdat er dus geen ervaring mee heb, en ik niet weet of dit vertrouwd is.
Wat ik je dus zou willen adviseren is dat je offertes zou gaan aanvragen en dan kijken naar referenties op internet.
Zal je via de Prive mail ook het adres geven van het reisbureau waar ik altijd alles boek; kan je de prijzen vergelijken en een beslissing nemen.
Misschien dat zij ook een alternatief hebben waar ik niet aan gedacht heb.
Hoop dat dit je een beetje verder kan helpen?
gr.
Ton.
Heel erg bedankt voor de vele informatie. Ik vis er wel uit wat mij uitkomt. 1000 Dollar is mij veel te gortig, dus het zal wel een simpelere verbinding worden, dan komen we er ook.
Hoor ik daar de Mekong Express bus al toeteren?!