Wij gaan over anderhalve week naar Vietnam. We eindigen in HCMC en willen daar o.a. een 2 daagse Mekong boottrip maken. Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn er ongeveer een handvol boten/maatschappijen die de wat luxere 2 daagse trips aanbieden: Mekong Eyes, Song Xanh, Le Bassac, etc… Volgens mij hebben ze allemaal min of meer hetzelfde programma. Het valt me op dat de prijzen ook allemaal op hetzelfde niveau liggen, zo tegen de 300 usd p.p., wat ik op zich best wel prijzig vind voor een trip van ruim anderhalve dag. Het kan allemaal goedkoper met homestay en zo, maar daar voelen we niet veel voor. Een beetje comfort en luxe moet er wel zijn. Wie heeft tips of suggesties? En valt er nog wat af te dingen op die prijzen (last minute korting)?
Hoi,
Ik heb eigenlijk nooit wat van de prijs geprobeerd af te dingen wat betreft tours. Hmmm, iemand daar ervaringen mee?
Zelf heb ik een low-budget versie genomen. Maar welke organisatie? Dat weet ik niet meer zo. Ik ben elke keer in Vietnam gewoon een tourbureautje ingelopen of heb t bij een low-budget hotelletje geregeld (alles low-budget
). Er zijn er zoveel in Vietnam en het is heel makkelijk ter plekke te regelen. Da’s ook mijn tip.
Maar misschien hebben anderen nog wel goede referenties?
Groetjes, Anne
Hallo A,
Je hebt eigenlijk wel gelijk; de cruises van 1 nacht hebben allemaal ongeveer schema en route.
Bedenk ook dat je het van Saigon naar Cai Be en van Can Tho naar Saigon over de weg gaat.
Dus alleen het stukje van Cai Be naar Can Tho wordt gevaren op de cruiseboot.
Omdat je niet een homestay wilt zou ik het volgende voorstellen; zit net onder de prijs van de cruise of in dezelfde prijsklasse maar met veel comfort en luxe ( met een goedkoper hotel ben nog minder kwijt ).
Prive boeken met prive auto met chauffeur.
Naar Cai Be ( zonder gids ) en daar een prive rondvaart met lunch ( met lokale gids ).
Wel vroeg vertrekken vanuit Saigon, zeg 7 uur ongeveer.
Met de auto naar Can Tho ( 2.5 uur rijden ). Zonder gids.
Daar rond 15:00 uur aankomen en Victoria hotel nemen ( vooraf boeken )
Dan daar een uurtje of 2 zwemmen in het zwembad.
Opfrissen en gaan eten in Can Tho en later nog een drankje in het hotel.
In de ochtend naar de markten varen van Cai Rang en Phoung Dien.
Koffers oppikken en naar Saigon of er nog een dag Can Tho aan vast plakken en in de middag relaxen aan het zwembad en de dag erop naar Saigon.
Dit zit waarschijnlijk al onder de prijs van een cruise, met bijna hetzelfde aantal uren varen in totaal.
Dit is de duurdere optie.
Het vroege vertrek vanuit Saigon is om rond 15:00 uur in Can Tho te zijn voor het relaxen aan het zwembad.
http://www.victoriahotels-asia.com/eng/hotels-in-vietnam/can-tho-resort
Wat goedkoper is het volgende.
Idem als het vorige, maar je aansluiten bij een vaartrip in Cai Be en ook bij een bezoek aan de Cai Rang markt.
Daarna naar Saigon.
Hierdoor kom je wat later aan in Can Tho en is het niet verstandig om Victoria te boeken maar gewoon een hotel; bijv, Can Tho Golf of Ninh Kieu.
Zwembad ziet er op de foto van het golf hotel veel beter uit dan in werkelijkheid.
Tijdens mijn verblijf daar in 2007 was het water groen; misschien is dat nu veranderd, want ben er nadien niet meer geweest.
Bij de laatste optie mis wel de markt van Phuong Dien ( de mooiste van de Delta volgens mij ).
Zou ook alles in een pakket boeken, want dan wordt het ook allemaal goedkoper en hoef je zelf niet alles apart te regelen.
De goedkoopste optie kan je overal regelen, maar voor de eerste is het misschien verstandig om dit via Buffalo Tours te doen.
De reden is dat de Victoria hotels ook in dezelfde holding zitten en ze wat makkelijker een kamer kunnen krijgen en er misschien wat onderhandelingsruimte is.
Je kan natuurlijk via een andere operator boeken.
Mijn contact bij Buffalo is Ms. Nhi.
Je kan mijn naam noemen; misschien heeft het een voordeel? Ze noemt mij Mr. Ton.
BTW, ik krijg niets voor deze verwijzing terug.
gr.
Ton
hey ,
kan allemaal héél goeikoop ook …maar gezien “comfort” voor jullie belangrijk is,
kan je geen betere aanbrenger hebben dan Ton !
hierbij wil ik Ton 's voorkeur voor “phuong dien” wel bevestigen :
het is zeker de meest fotogenieke floating-market van de Mekong !!!
wel zou je er moeten voor zorgen dat je daar al rond 7h00 ter plaatse bent,
wat bij vele organisaties niet altijd het geval is …
geert,
Allemaal bedankt voor jullie tips. @Ton: ik denk dat ik binnenkort de vraag uitzet bij Buffalo vwb jouw optie 1.