Korte trip Zuid-Vietnam

Ik heb een korte trip aangevraagd voor 4 dagen.

Day 01 01 Oct 2014(Wed) CU CHI TUNNELS HALF DAY - VUNG TAU BEACH
Day 02 02 Oct 2014(Thu) VUNG TAU BEACH - HO CHI MINH CITY
Day 03 03 Oct 2014(Fri) HO CHI MINH CITY - MEKONG DELTA WITH SONG XANH CRUISE - CAI BE - CAN THO
Day 04 04 Oct 2014(Sat) CAI RANG FLOATING MARKET - SAIGON

Omdat ik er voor en er na moet werken in HCMC begint de trip Dag 1 vroeg, en het eindigt dus met een overnachting van dag 4 naar de volgende dag.
Dus 2 nachten in HCMC, 1 in Vung Tau Beach en een nacht op een boot.

Dit lijkt me zo wel een mooie trip, maar de prijs is wel erg hoog; zo’n US$ 750 (3 of 4 sterrenhotel zit bijna geen verschil tussen)!
Da’s dus bijna $200/dag, terwijl veel aanbieders het al aanbieden vanaf $100…

Buffalo Tours schijnt erg goed te zijn (tip van Ton), en ze helpen me met het opstarten van een bedrijf daar, dus zal ik hoe dan ook bij hun boeken, maar het is wel een erg hoog bedrag vind ik!

Schokkend…
Ik heb in Vietnam bij uitzondering (Hoi An) wel eens een kamer gehad van meer dan $20. Verder altijd zeer nette kamers gehad soms met ontbijt inbegrepen met goede reviews op tripadvisor.com of agoda.com.
Je betaalt altijd meer dan locals, maar deze prijzen begrijp ik niet, zelfs wanneer Buffalo Tours iets doet aan maatschappelijk ondersteuning en afhankelijk zou zijn van een kort toeristenseizoen.
Loop eens voor de aardigheid door een straat met bekpekkerslodging om te zien welke scherpe prijzen ze daar bieden. Ik denk dat je Vung Tau (bus en lodging) en Can Tho (bus en lodging) en een ochtend met een bootje los en ter plekke kunt boeken voor een fractie van dat bedrag. Het enige nadeel is dat het je meer tijd kost om te regelen en je niet op een boot overnacht…
Johan

1 like

Hi Johan,
Nou, het hotel is wel goed. Staat op Booking.com voor zo’n US$ 150 voor die 2 nachten.
Ik heb de dame van BT ondertussen wel een mailtje gestuurd waarom de prijs zo hoog is. Ik vermoed dat die dag op de boot met 1 overnachting aan de dure kant is. Dagje strand zal het niet zijn. En Cu Chi is ook wel te boeken voor onder de $100.

Hallo A,

Ik hoop dat je nog niets hebt geregeld met BT.

Je hebt helemaal gelijk dat de Mekong cruise een groot deel opslokt van de totaalprijs.
Maar vaart dan op een kleine boot met 4 bemanningsleden , die natuurlijk ook betaald moeten worden.
Ook heb je dan bijna 10 uur aan transfers, div. excursies, overnachting, en een bootcruise.

BT , net zoals alle andere reisorganisaties, proberen hun wat duurdere trips te verkopen.

Misschien heb je de posts gemist waar ik iedereen voor waarschuw, gebruik de eerste offerte als een begin en ga dan kijken naar andere hotelkeuzes, andere trips enz wanneer de prijs te hoog is.

Heb ook een vermoeden dat dit een complete prive reis is wat je aangevraagd hebt; voor hoeveel personen?, want dat is natuurlijk ook belangrijk.

BT is een heel goede organisatie en gaat voor het hogere segment; winnen jaar op jaar prijzen voor beste reisorganisatie.
Maar je kan er ook goedkopere reizen / trips boeken; dan daar wel even specifiek naar vragen.

Cu Chi
Is waarschijnlijk een prive trip met gids; kan je ook doen met een groep, dan is de prijs lager.

Vung Tau
Hoe ga daar naar toe; met de ferry of met de auto?
Met de ferry , dan heb je ook weer vervoer nodig naar het resort.

Stuur me even een Pm , dan kijk even of ik het wat kan verlagen.

gr.
Ton.

Ton, ik heb je ge-PM’d en gemaild!

Even rond gekeken, en 3 dagen en 2 nachten op een grotere boot (foto 1), met 5 tot 12 cabines (foto 2), kost zo’n $400. Op zich ook wel mooi!
Cu Chi daytrip zo’n $100 (wel met een speedboot). Dat is bij elkaar dus ook al $500.
BT vraagt $750, maar dan heb je wel een prive boot (foto 3 - 1,5 dag; bijna zelfde programma als die ander). Wel een nacht minder op de boot maar daarvoor dan weer een dag strand (+ transport) erbij en 3 nachten hotel. Blijft aan de prijzige kant, dus nog even kijken.

Boat.jpg

Hallo A,

Ik heb je PM en mail beantwoord met diverse opties die de prijs echt bijna met 40% naar beneden kunnen brengen.

gr.
Ton.