Dag, wij willen aankomende zomer 3 weken met ons gezin (2 volw 2 kinderen) rondreizen in Vietnam. De planning is van Noord naar Zuid en de ´standaard´ dingen als Halong Bay, hue, Hoi An, Ho Chi Minh City, Mekong Delta, Cu Chi tunnels.
Ik ben bij een aantal reisorganisaties aan het orienteren. Ik vraag me af wat een goede prijs per persoon is wanneer je de tour vanuit Nederland laat regelen. Uitgangspunt is een middenklasse hotels, een keer nachttrein en een binnenlandse vlucht.
Verder vraag ik me af wat de beste plek voor een aantal dagen strand is. Is Hoi An in juli goed te doen of moet je dan toch naar Nha Trang?
En hebben jullie ervaring met Vietnam airlines? Wij overwegen vanaf Frankfurt de rechtstreekse vlucht te nemen.
De prijs van een georganiseerde rtip is een beetje afhankelijk van de aangeboden excursies.
Bijv. Naar Cu Chi kan het verschil al snel USD 300 bedragen tussen de goedkoopste en de duurste.
Dus prive met gids en speedboot of met een groep met de bus.
Maar om je een idee te geven, ga uit van 19 overnachtingen.
19 x 80 USD ( voor 2 kamers ). 1520 USD
4 x 50 USD voor binnenlandse vlucht. 200 USD
4 x 40 USD voor nachttrein. 160 USD
Cu Chi ( 4 personen ). 150 USD
Halong Bay.( personen + overnachting. 200 USD
Voor de overige trips, transfers, services 700 USD
Dus een prijs zo ergens tussen de 3000 en 3500 USD zou je zo kunnen verwachten.
Verschil is vooral afhankelijk van hotelkeuze en dus verschil in trips.
Vietnam Airlines.
Vlieg daar zelf ook altijd mee vanaf Frankfurt.
Prima maatschappij, kan niets negatiefs over schrijven.
Parkeren doe ik bij " Airportparker " even via google kijken.
Hoi An is een goede bestemming voor strand in jullie periode.
Bedankt voor je prijsindicatie. Dat geeft wel een idee over wat reëel is. Het is best lastig om te vergelijken, want de reisbureaus geven niet exact aan waar nu precies de kosten in gaan zitten. Uiteraard is het duurder om het vanuit NL te regelen, maar ik denk dat dit toch onze voorkeur heeft, zodat we ter plekke ons daar niet meer druk over hoeven te maken.
Dan gaan we denk ik voor de strandlocatie Hoi An, scheelt ook nog weer wat extra reistijd.