Rondreis met 2 kinderen zelf organiseren?

Hallo allen,

Wij gaan met ons gezin, 2 pubers, in augustus een 21 daagse rondreis door Vietnam maken. Wij hebben tot nu toe de volgende planning:
Hanoi, Halong bay, Hanoi, Mai Chau, Hue, Hoi An, Ho Chi Minh, Mekong Delta en Phu Quoc. Is het gemakkelijk om deze reis zelf te organiseren en te boeken; hotels, halong bay, excursies en treinreis? Ik heb nog geen ervaring met het boeken in Azië. Zijn boekingen betrouwbaar? Daarnaast is de vraag, is er een financiël voordeel. Weegt de tijd en energie op tegen evt. fiancieel voordeel. Wie heeft er tips voor ons?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie!

Hallo Familie Reizigers,

Ik zal heel eerlijk zijn.

Een georganiseerde groepsreis of bijv een prive reis bij Fox is goedkoper dan zelf aan de slag gaan.
Is een heel goede optie, maar dan staat de route vooraf vast, maar hoeft geen probleem te zijn wanneer je deze wilt volgen.

Maar probeer maar eens een reis te vinden met Mai Chau erbij, die bestaan niet met een groepsreis of een individuele reis via fox of andere organisaties in Nederland.

Dus kan je via Nederlandse organisaties je reis samenstellen of via Vietnamese organisaties.
Mijn ervaring is dat Nederlandse organisaties duurder zijn en wat betreft betrouwbaarheid doen de meeste Vietnamese organisaties niets onder de Nederlandse.

Ik wil je wel waarschuwen, gezien de plekken die jullie bezoeken + de internationale vliegreis niet echt goedkoop gaat worden.
Denk dat je dat zelf ook al begrepen hebt, alle kamers dubbel, maar daar staat tegenover over dat prive vervoer net zo duur ( of goedkoper) is als reizen met de bus bijv.
Ook dure, luxe, mekong trips zijn goedkoper.

Denk bijv. aan een complete cruise van 2 nachten, 3 dagen op een Sampng met 4 mensen personeel voor rond de 1500 USD in totaal.
maar dan wel met prive vervoer voor 4 personen van Saigon naar de pier waar de boot is aangemeerd, alle excursies, 2 nachten,4 mensen ontbijt, lunches en diners.

Doe je dit via een organisatie en afzonderlijk, de excursies, dan ben je meer of hetzelfde kwijt.

Je vraag.
Zou het gewoon zelf regelen maar dan niet alleen voor de kosten maar voor jullie schema.
Dat is de energie wel waard volgens mij.
Ook om samen je reis uit te stippelen is al leuk.

Hebben jullie nog meer vragen, ik en andere mensen willen jullie graag helpen via onze site.
Dus laat AUB je wensen en problemen , volgen op mijn antwoord.

Gr.
Ton.

Hallo,

Wij hebben een tijdje met hetzelfde dilemma gezeten. Zijn uiteindelijk alles zelf gaan regelen voor 3,5 weken Vietnam met 2 kids. Zie dit topic daarover

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=180953

Uiteindelijk kost het erg veel tijd om alles zelf voor te bereiden. Goede hotels zoeken, een juiste route en vervoer ter plekke. Wij zijn eind november begonnen met inlezen en hebben nu, op een haar na, alles geregeld (vind ik een must met jonge kinderen (10 en 7 jaar)). Qua kosten heb ik het gevoel, in tegenstelling tot wat Ton zegt, dat zelf regelen wel goedkoper is. Ter illustratie: Voor internationale vlucht, 3 binnenlandse vluchten, hotels, 1 nacht Halong Bay en 2 dagen tour in de Mekong zijn wij nu 6400 euro kwijt. Daar komen ter plekke nog excursies en eten en drinken bij. Kijk je bijvoorbeeld naar djoser junior dan ben je voor een vergelijkbare trip 9380 euro kwijt. De kosten zijn echter niet de enige reden waarom we alles zelf regelen:

• Geen vooraf door een ander vastgelegd schema (vraag Ton maar hoe vaak wij alles hebben omgegooid)
  • Hotels die je zelf kunt kiezen (veel reisorganisaties maken gebruik van dezelfde hotels)
  • Eigen reistempo
  • De lol van alles zelf uitzoeken
  • Een aantal jaar geleden zijn wij via een reisorganisatie (travelnauts) naar Maleisie geweest. Reisorganisatie was/ is echt super. Ze denken met je mee en komen met goede ideeen. Mijn ervaring is echter dat ook dat het veel tijd kost om het schema aan je persoonlijke wensen aan te passen.

Ten slotte: Wanneer je dit forum en tripadvisor goed gebruikt kom je echt een heel eind!

Laatste tip: begin echt met boeken van kamers: familiekamers liggen vaak als eerste vast!

Mocht je nog vragen hebben/ suggesties nodig hebben –> laat het dan maar even weten!

Wel alvast 1 ding. Ik zie dat jullie naar phu quoq willen gaan. Was ook ons doel. Echter, het regent daar in augustus flink door. Op aanraden van Ton eindigen wij om die reden in centraal Vietnam. Dat is het dan wel zonnig strandweer.

Ton en Hans bedankt voor jullie reactie.

Wij gaan nu toch zelf de reis organiseren en boeken. We gaan niet meer naar Phu Quoq ivm het weer maar denken nu aan Palmeneiland of een langer verblijf in Hoi an. We willen met de nachtrein van Hanoi naar Hue. Hoe en waar kan ik dit het beste boeken?
Tips voor leuke hotels met zwembad op onze route zijn van harte welkom.

Bedankt voor het meedenken.:chin:

Hallo Reizigers,

Ik weet niet of de familie kamer in dit hotel nog vacant is, maar dit wel mijn favoriet in Hoi An.

http://riverbeachresorthoian.com/

Kan je ook een dagtrip maken naar het palmen eiland.
Bedenk wel dat wanneer je enkele dagen daar gaat overnachten je vast zit op het eiland en dus niet zomaar ergens spontaan naar toe kunt om te fietsen op het vaste land bijv.

Ander leuk hotel met zwembad vind ik

http://www.hoianriverresort.com/index.php/home/index

Dit is duur, heb er 1 maal 3 nachten overnacht.
Ligt wat verder van het strand, River/beach ligt 30 meter van het strand en dit ongeveer 2 km.
Is gewoon 5 sterren.

Maar leuke resort is dat naast dit resort en hotel is voor gidsen en buschauffeurs.
Daar zijn de prijzen voor drank en eten echt goedkoop en je krijgt dan daar de beste tips voor de omgeving, hoe en wat enz.

Nadeel is dat het menu in het vietnamees is, maar om dat op te vangen het door te laten bestellen door de aanwezige gidsen ( spreken engels ).
Of misschien beter , wat je wilt eten door te geven aan het personeel van het resort, deze geven het door aan de buurman en komt goed.
Wil je bijv. graag een Baco drinken , is het ook verstandig om dat te vermelden, je moet dan wel een hele fles kopen a 10 USD, en een blikje cola ( 75 usd cent ) om te mixen.

Maar de fles krijg je mee, of je laat hem staan voor de dag erop.
Dan zit je dus echt tussen Vietnamezen en ze zijn echt vriendelijk.

Heb me even beperkt tot Hoi An, maar waar wil je nog ideeen over even een hotel met zwembad?

gr
Ton.

Info over treinen boeken kun je vinden op

Mijn ervaring is ook dat zelf regelen en uitzoeken (veel) goedkoper is dan georganiseerde reizen. Er kan inderdaad wel veel tijd in gaan zitten om tripadvisor, agoda, wikivoyage, reisverslagen en forums door te spitten.

Vietnam hoeft niet duur te zijn. Je betaald meer dan de locals, maar stem niet zomaar in hoge prijzen voor tours. Op die manier maken buitenlanders het reizen in dit soort landen alleen maar duurder. Behalve zaken die ik in jullie geval wel vooraf zou regelen zoals hotels, treinen, vliegtickets en eventueel meerdaagse tours naar Halong Bay, kun je ter plekke bijna alles (met name dagtrips en busvervoer) regelen en gewoon naar het bureautje of hotel ernaast lopen wanneer die het voor minder kunnen doen.

Johan

Je zou ook contact op kunnen nemen met Giang Nguyen. Zij is een locale reisprofessional in Vietnam en verbonden aan een agentschap in Vietnam, boeken, Zij kan je als beste adviseren omdat zij er woont.

Succes met alle voorbereidingen.

De tickets hebben we inmiddels geboekt!
We gaan nu de beginnen met het boeken van de hotels. Hoi An en Hue is al geboekt.
Wie weet er nog een leuk familiehotel met zwembad in Mui Ne en HCMC?

Alle tips zijn van harte welkom. Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie reacties.

Groet Geerie

Hallo geerie,

Misschien heel brutaal, maar mag ik weten welke hotels in Hoi An en Hue, ben er heel benieuwd naar.

Familie hotel in Mui Nee is wat moeilijk omdat je al snel uit komt bij resorts.
Dus even kijken via google welk resort je het beste bevalt.
Wanneer ik in Mui Nee verblijf, logeer ik altijd bij Cham Villas, maar misschien dat wat te duur is omdat je 2 villas moet huren.

Omdat er maar 15 villas zijn, waarschijnlijk ook volgeboekt.

Voor Saigon
Je hebt enkele hotels met zwembad in Saigon.
Maar zou graag van je willen weten in welk deel van Saigon je wilt verblijven.

Willen jullie graag in district 1 verblijven, of is bijv. district 11 ook een optie.
In district 1 verblijf je in het centrale gedeelte en bijna alle bezienswaardigheden op loopafstand.
Prijs is dan wel hoger per obernachting.

Wil je wat verder van het centrum, dan gaat de prijs van de overnachting omlaag, maar dan wel wat meer kosten van vervoer.

Wanneer je dat zou willen laten weten, dan kan ik je wel helpen aan een lijstje hotels met een zwembad in Saigon.

gr.
Ton.

Hallo Ton,

In Hoi An gaan we naar River beach resort en Hue waarschijnlijk naar century riverside hotel.

Wat betreft Saigon, daar hebben we qua district geen voorkeur. We hoeven niet perse in het drukke uitgaanscentrum te zitten.
Een betaalbaar hotel met zwembad is voor ons belangrijk. Vervoerskosten vallen volgens mij wel mee.

Hallo Geerie,

Wat leuk om te lezen dat je naar River Beach gaat gaat.
Krijg je echt geen spijt van.

Aan de overkant heb je diverse Vietnamese restaurantjes,en daar kan je prima eten voor een fractie dan in het hotel.
Zeker wanneer je naar "cafe / restaurant Anna "gaat en vraagt , ( voorzichtig, want het kind kan al overleden zijn ) met het kind met de open rug.

Dan weet ik zeker, want meerdere mensen van dit forum zijn je al voor gegaan met deze vraag, dat je warm onthaalt word en je meteen contact hebt met meerdere Vietnamese mensen.

Saigon,

Wat vind van dit hotel bijv.?.

https://www.edensaigonhotel.com/en.html

is zo rond de 110 USd per kamer.

Heb zo een referentie om zo meer hotels te te laten zien.

gr.
Ton.