Rondreis met 2 kinderen zelf organiseren?

Hallo allen,

Wij gaan met ons gezin, 2 pubers, in augustus een 21 daagse rondreis door Vietnam maken. Wij hebben tot nu toe de volgende planning:
Hanoi, Halong bay, Hanoi, Mai Chau, Hue, Hoi An, Ho Chi Minh, Mekong Delta en Phu Quoc. Is het gemakkelijk om deze reis zelf te organiseren en te boeken; hotels, halong bay, excursies en treinreis? Ik heb nog geen ervaring met het boeken in Azië. Zijn boekingen betrouwbaar? Daarnaast is de vraag, is er een financiël voordeel. Weegt de tijd en energie op tegen evt. fiancieel voordeel. Wie heeft er tips voor ons?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie!

Hallo Familie Reizigers,

Ik zal heel eerlijk zijn.

Een georganiseerde groepsreis of bijv een prive reis bij Fox is goedkoper dan zelf aan de slag gaan.
Is een heel goede optie, maar dan staat de route vooraf vast, maar hoeft geen probleem te zijn wanneer je deze wilt volgen.

Maar probeer maar eens een reis te vinden met Mai Chau erbij, die bestaan niet met een groepsreis of een individuele reis via fox of andere organisaties in Nederland.

Dus kan je via Nederlandse organisaties je reis samenstellen of via Vietnamese organisaties.
Mijn ervaring is dat Nederlandse organisaties duurder zijn en wat betreft betrouwbaarheid doen de meeste Vietnamese organisaties niets onder de Nederlandse.

Ik wil je wel waarschuwen, gezien de plekken die jullie bezoeken + de internationale vliegreis niet echt goedkoop gaat worden.
Denk dat je dat zelf ook al begrepen hebt, alle kamers dubbel, maar daar staat tegenover over dat prive vervoer net zo duur ( of goedkoper) is als reizen met de bus bijv.
Ook dure, luxe, mekong trips zijn goedkoper.

Denk bijv. aan een complete cruise van 2 nachten, 3 dagen op een Sampng met 4 mensen personeel voor rond de 1500 USD in totaal.
maar dan wel met prive vervoer voor 4 personen van Saigon naar de pier waar de boot is aangemeerd, alle excursies, 2 nachten,4 mensen ontbijt, lunches en diners.