Ik ben van plan om in januari/februari 2013 een rondreis van ongeveer 6 tot 8 weken te doen door vietnam-cambodja en thailand.
Nu, het is de eerste keer dat ik zo ver alleen op reis zou gaan en had nu zo het idee om eerst met een groep (g adventures) 20 dagen rond te trekken en dan nog een week of 4 op mezelf.
Die groepsreis kost 1100 euro (zonder vluchten) en gaat van Hanoi tot Bangkok.
Zou het goedkoper zijn om het zelf te organiseren, leer je daar gemakkelijk mensen kennen met wie je dan een stukje samen kan reizen ? Heb geen zin om voortdurend alleen te reizen en heb echt wel zin om mensen te leren kennen.
Je ziet, heb hier nog niet zo veel ervaring mee
Dus wie me wat meer info enzo kan geven… alle tips zijn welkom!
Wanneer ik je stukje zo lees gaat het een avontuur voor je worden.
Je hoeft je over het contact maken geen zorgen te maken, en je zal vele mensen leren kennen van alle windstreken.
Viert Nam is makkelijk alleen te bereizen.
vind het alleen wat vreemd dat je eerst heel zuid-oost Azié wilt doorreizen met een groep en daarna alleen.
Ik denk dat je dan alle hoogtepunten al gezien hebt en waarschijnlijk sommige 2 keer wanneer je alleen verder reist.
Vind de prijs van 1100 euro voor 20 dagen op zich niet verkeerd, maar is 65 euro per dag en daarvoor kan je, wanneer je alleen reist wat meer dagen van doorkomen in deze regio.
Ik zou, wanneer ik in jouw schoenen, stond het zo doen.
Stippel eerst een route uit via lokaties die je zeker niet wilt missen en kijk dan hoeveel dagen dit in totaal kost.
Heb je dagen over dan lokaties bezoeken die op de tweede plaats staan of lokaties bezoeken n.a.v. tips op deze site, dus ook even naar het Cambodja en Thailand gedeelte.
Voor sommige stukken kan je altijd nog een tour boeken van enkele dagen georganiseerd wanneer je dit wilt. Zo heb je een compromis met de 20 daagse reis.
Boek hierop, de route, je internationale vliegtickets.
Ik sluit me bij Ton aan. Voor een eerste backpackreis alleen is Vietnam zeker geschikt, omdat alles zo makkelijk te regelen is. Vaak al bij je hotel. En met het openbus ticket en de vele tourbureautjes in Vietnam kom je een heel eind.
Ik denk ook dat je als je op eigen houtje gaat, de kosten zeker lager zullen zijn als je alles low-budget houdt. Maar aan de andere kant, misschien geeft het ook wel een veilig gevoel als je eerst een georganiseerde reis doet als je voor het eerst alleen ver weg op reis gaat (kan ik me zo voorstellen). Of je doet één land georganiseerd en als je daardoor meer reiservaring hebt opgedaan, de andere landen op eigen houtje?
Veel mogelijkheden dus, maar volgens mij gaat het een hele mooie reis worden!
Wij hebben Vietnam ook op eigen houtje gedaan. Op voorhand wel veel opgezocht ( en raad gevraagd op dit goeie forum ) en dan gaat alles vanzelf.
Bekijk zeker eens de site van The Sinh Tourist. Zij hebben diverse tourbureautjes en ik vind deze zeker geschikt om 1 van de 1ste keren alleen mee te reizen. Je gaat dan toch op eige houtje, maar de tranfers en uitstappen kan je via hen boeken (aan een heel goedkope prijs).
De bussen zijn zeker comfortabel om enkele uren mee te reizen.
Opgelet: er zijn enkele “namaak” Sinh Tourist bureautjes. Deze noemen meestal “Sinh Cafe”, dit is de vroegere naam van The Sinh Tourist.
Website: https://www.thesinhtourist.vn/
Mijn vrouw en ik, beiden 60 plussers hebben deze winter 22 dagen door Vietnam gereisd. Wij hebben alles van a tot z vanuit nederland geregeld. Een betere en goedkopere manier bestaat er volgens mij niet. Als je op verschillende site s surft kom je er wel uit. Als je interesse hebt in ons reisverslag stuur je maar een PB, dan kan ik het naar je mailen
groeten en veel plezier met de voorbereiding:wereld:>>>:zon02:
Ik wil toch even iets toevoegen aan de reaktie van kennel over Sinh cafe en Sinhtourist.
Sinh cafe is geen namaak van Sinh tourist.
Beide behoren tot dezelfde holding.
Sih tourist is een kloon van sinh cafe en zo in de markt gezet door de holding om tzt met Sinh Cafe weer terug te gaan naar de oorsprong, namelijk een koffie terras/cafe.
Daar willen ze , gelijk aan aan bijv highlander een marktaandeel krijgen in Viet Nam.
Daarom is er een kloon gemaakt met een andere naam en deze gaat dus langzaam aan alle aktiviteiten van Sinh Cafe overnemen en deze gaat dan voor de koffie.
Daarom kan het voorkomen dat wanneer je boekt bij Sinh tourist je moet instappen in de bus van Sinh Cafe of andersom.
Wel heeft Kennel een punt dat verscheidene bureaus willen meeliften op de naamsbekendheid van beide merken.
Denk hiervoor vooral aan een streepje tussen bijv Sinh - tourist of sinh cafe oid.
Prijzen kunnen wel verschillen omdat de reisdivisie alles onder naam van Sinhtourist wil onderbrengen en dus van het reisgedeelte van Sinhcafe wil verminderen.
Ik ken een voorbeeld uit Europa, misschien voor de wat oudere onder ons.
Je had een 2 honden voedselmerken; 1 nederrlandse en een engelse.
De engelse nam de nederlandse over en wijzigde niet meteen de en voerde 2 namen naast elkaar voor hetzelfde produkt, namelijk.
Pedigree en Pal (= de nederlandse/belgische)
Daarna werd het Pedigree Pal en nu is het gewoon Pedigree.
Is hetzelfde proces ongeveer.
Maar weer even terug komen op de terechte opmerking van Kennel dat er dus wel eens misbruik wordt gemaakt van de naam, of dit nu Sihtourist is of sinhcafe is niet te kijken naar de naam maar te kijken op adres.
Wanneer je kijkt op de echte site van deze bureaus en je hebt dus hun adres…
Kom je een namaker tegen op een ander adres weet je het meteen hoe laat het is.