In april 2011 trekken we voor 23 dagen naar Vietnam/Cambodja.
We reizen op individuele basis, maar organiseren dit liever niet zelf.
Ik vroeg een offerte bij drie verschillende agentschappen:
Ik zie dat de door jouw genoemde site van Nederlandse reisorganisaties zijn.
In Vietnam mag een Nederlands reisbureau zelf niets doen en besteed het uit aan een Vietnamese partner. Wellicht dat je voor de door jouw gekozen route bij 1 van deze bureau’s kunt voorleggen rechtstreeks aan hun partner. Scheelt je in ieder geval al de commissie.
Ook ben je flexibeler in je schema ( dagen per lokatie ), reisroute, hotelkeuze enz.
Persoonlijk ook belangrijk vind ik dat je zelf je vlucht kan regelen. Je kan dus zelf de overstaplokatie, vluchtduur en overstaptijd bepalen.
Zelf heb ik ooit 11 uur gezeten in Hong Kong voordat ik verder kon; had deze reis geboekt via een reisbureau in een pakket. Nadeel is dat de vluchten die ze doorgaven gewijzigd werden.
Ik gebruik zelf al jaren Buffalo Tours ( de partner van de ANWB, Fox ) en heb daar zeer goede ervaringen mee.
Wij hebben onze reis door Vietnam laten organiseren door Vietnam a la Carte, twee weken met een jeep met chauffeur door het Noorden en twee weken zelf met openbaar vervoer richting het Zuiden. De hotels, de busritten en de excursie naar de mekong delta waren door Vietnam al carte geregeld. Alles was goed georganiseerd en het was leuk om persoonlijk ontvangen te worden door Kees van Vietnam a la carte en de eerste dagen bij hem thuis door te brengen.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb een heel mooi voorstel ontvangen van Vietnam à la carte en van Buffalo Tours (met dank aan Ton voor de tip).
PANGEA Travel was in vergelijking ontzettend duur.
Ik ga nu aan de slag met het voorstel van Buffalo Tours, wat me het meeste aanspreekt en probeer nog een voordelige vlucht op de kop te tikken.