Evaringen Reisorganisaties

Dag allemaal.

Mijn man en ik zouden graag in Februari 2011 een rondreis willen maken in Vietnam. Eerst dachten we ook Cambodja erbij te nemen maar na wat inlees werk hebben we dit toch geschrapt. We hebben maar een 3 tot 3,5 weken tot onze beschikking.
We hebben wel wat ervaring in reizen, maar voelen ons toch geruster als we alles (of toch veel) van hieruit kunnen regelen.
Dus we zijn onze zoektocht naar een reisorganisatie gestart. Maar ik zie door het bos de bomen niet meer.
Daarom wil ik graag jullie ervaringen met reisorganisaties horen? Boeken jullie bij een organisatie in Nederland/Belgie of liever in Vietnam? Hoe is de flexibiliteit tov verandering van de standaard reispakketten? Wat zijn voor jullie de aanraders!
Ik hoop dat jullie ons kunnen verder helpen…

Groetjes,
IlseVe

Hallo Ilse,

Goede keuze om Cambodja te schrappen, 3 / 3.5 weken is net voldoende voor Viet Nam alleen.
Het is wel kort dag en in begin februari is het ook TET, Vietnamees nieuwjaar.
Maar dat terzijde.

De nederlandse reisorganisaties mogen zelf geen reis organiseren zonder een vietnamese partner. Om de commissies uit te schakelen kies ik altijd voor een Vietnamees bureau.

Je hebt dan elke flexibiliteit die je wilt en kan zelf het reisschema samenstellen en de hotelkeuze is ook vrij. Gewoon een mail sturen naar zo’n bureau, met je reisschema, en zij komen zelf wel met opties en een prijs. Bekijk je wensen en onderhandel verder.

Zelf maak ik gebruik van de diensten van Bufallo Tours; prima organisatie met een zeer goede service.

Een goede indicatie wat je in 3 weken kunt doen is de reis van Fox, beste van Viet Nam, dit is geheel over de weg.
Besluit je sommige stukken te vliegen is Sapa en/of Dalat ook mogenlijk. Maar zo heb je misschien een uitgangs voor je reisroute en kun je vandaaruit verder werken.

Buffalo Tours is overigens de partner van Fox (= ANWB).

veel succes,
Ton.

1 like

Wij gaan volgende week naar Vietnam en hebben een paar dingen laten vastleggen via Vietnamonline.nl
Dit is een leuke organisatie die met bouwstenen werkt. Je kunt zo verschillende bouwstenen kiezen en zo je reis samenstellen. Zij hebben op de site hele leuke ideeen staan.

Succes!

1 like