Een vraag van ons.
Wij (man en vrouw, oudere volwassenen) willen graag een reis van Noord- naar Zuid-Vietnam (of andersom) maken. We denken aan april en/of mei 2015. Is dat een geschikte tijd, ook voor het lekkere tropische fruit?
We willen graag een reis met veel natuur en cultuur, en dan niet alleen de meest toeristische plekken. We willen wel graag een beetje comfort, dus niet op de grond slapen of zo, geen eindeloze bus- of treinreizen.
Bij reisorganisaties in Nederland vinden we geen geschikte reis en ook met de bouwstenen van Vietnam Online en NRV Holiday komen we er niet goed uit. Bij de ‘Tien vragen aan Ton’ lazen we dat hij zijn reizen altijd laat regelen bij Buffalo Tours (in Hanoi, naar we veronderstellen). We begrijpen dat hem dat erg goed bevalt.
We willen graag weten wat ze precies (kunnen) regelen (vervoer in Vietnam, verblijf in hotels, gidsen, et cetera) en hoe precies je je vragen moet formuleren. Soms is dat moeilijk, omdat je bijvoorbeeld niet weet hoeveel tijd het kost om een bepaald nationaal park te bezoeken.
En natuurlijk horen we graag tips over plekken die we in ieder geval moeten bezoeken.
Hallo Theijm,
Ik heb het begin van je vraag wat aangepast, denk wel dat je begrijpt waarom .
ik wil welkom heten op ons Viet Nam forum en hoop dat we je van veel informatie kunnen voorzien om je te plannen reis tot iets heel moois kunnen maken?
De vragen, probeer het kort te houden .
April / mei
Zou voor zoveel mogelijk april kiezen en wat minder mei.
Voor het eten van de vruchten maakt het niet uit.
Traject
Zeker van Noord naar zuid
Hoe te communiceren naar een vietnamees reisbureau.
Ik houd het zoveel mogelijk algemeen, omdat dit eigenlijk voor alle bureaus geld wanneer je een te open offerte vraagt.
Ik zou me eerst wat verdiepen in welke gebieden je zeker niet en wel of misschien wilt komen voordat je gaat mailen.
Ook specifiek met plaatsen komen, wat soort excursies en welke zeker niet.
Wel veel musea of niet, veel zwemmen of niet enz.
Dan toon je aan dat je wat beter geïnformeerd bent over Viet Nam en zij wat beter met je eisen omgaan en niet, of geen, alleen tourist traps aanbieden.
Bufallo Tours
Helaas Theijm, niet in Hanoi, maar via Saigon office.
Klopt dat je via hen alles kan regelen.
Van vervoer ( auto met chauffeur, vluchten, treinen ) visa, hotels, excursies enz. enz.
Tips voor plekken.
Begin gewoon bij het begin even.
Hanoi, Mai Chau , Ninh Binh provincie met de parken, Halong Bai.
Dan naar Hue, Hoi An.
Van Hoi An naar Quan Ngai, naar Dalat ; wel over meerdere dagen.
Saigon, Delta.
Is even een voorzet, maar handig zou ook zijn dat je je aantal dagen even kenbaar kan maken aub?
De communicatie is de 2e stap.
Hoop dat je me wat kan volgen?
gr.
Ton.
Dank Ton voor je snelle reactie en voor de tips. We gaan een aantal zaken uitzoeken om zo goed mogelijk aan te kunnen geven wat we willen. Voor nu alvast: we denken aan een reis van drie tot vier weken. De tips van jou en het forum nemen we daar graag in mee.
Ik ben zelf in contact gekomen met http://www.friendstravelvietnam.com/ Zitten in Hanoi
De website geeft alleen dagtrips (heeft geloof ik met tripadvisor te maken), maar ze organiseren ook complete reizen.
Eigenaar is een nederlander.
Eerste indruk is goed, ik heb ook een referentie nagetrokken en die was goed te spreken over zijn reis.
Maar nogmaals, we hebben nog niet met ze gereisd dus geen eerste hand ervaringen.
Laat even weten wat het geworden is (en wat voor reis).
Ik denk nl dat we redelijk dezelfde eisen hebben (wij: 3 weken ergens in april-juni).
We zitten ook aan Sapa te denken (maar voor de rijstvelden is april misschien te vroeg)
Groetjes, Frans
Hallo Teijm,
Tijdens onze reis door Azië hebben we het totaal niet toeristische Noord-oost Vietnam bezocht. We hebben dit geregeld via http://vietnamcarte.nl/. De eigenaar hiervan is Cees Verburg. Hij woont al jaren in Vietnam (in Hanoi om precies te zijn). Je kunt rondreizen (per 4x4 auto en prive gids en chauffeur) regelen naar eigen wens of je kunt kiezen uit zijn aanbod. Je kunt ook een totale reis van noord naar zuid Vietnam samenstellen. Wij hebben voorafgaand aan de 11 daagse rondreis door noord Vietnam twee nachten bij hem thuis geslapen. Wij zijn zeer te spreken over hoe de reis is verlopen en de manier waarop we de reis konden samenstellen. Als je meer wilt weten over onze ervaringen, dan mag je uiteraard contact met ons opnemen (kan ook via onze reisblog).
Met vriendelijke groet,
www.reisbloggers.nl
Sorry dat we zo lang niets van ons hebben laten horen. Verblijf in het buitenland en persoonlijke omstandigheden waren daar debet aan. Die persoonlijke omstandigheden zorgen er ook voor dat wij onze reisplannen voor Vietnam voorlopig in de ijskast hebben gezet. Iedereen die gereageerd heeft, heel erg bedankt. We komen zeker terug in dit reiscafé, als we er weer over denken.
Hallo T,
Wat stel ik je reactie op prijs, bedankt hiervoor.
jammer dat je reisplannen, door persoonlijke omstandigheden, even op de lange baan zijn geschoven.
Wanneer je weer reisplannen hebt, ben ik in ieder geval blij dat je onze site niet wil overslaan.
weet even niet hoe af te sluiten, dus even zo.
T,
Sterkte en tot de volgende keer.
Ton.