Beste medereizigers,
Na afgelopen zomer in Thailand te zijn geweest, heb ik nu mijn oog op Vietnam laten vallen als volgende vakantiebestemming. Ik wil graag voor de jaarwisseling mijn ticket gaan boeken. Ik heb alleen even wat vraagjes:
-
Waar kan ik het goedkoopste vliegticket voor komende zomer vinden (vertrek begin juli, terug begin augustus). Ik heb al een beetje rondgekeken en kwam uit bij Aeroflot, via Moskou. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wil namelijk wel heel in Vietnam en later weer in Nederland aankomen

-
Wat is de beste reisroute? Is het slim om alleen voor Zuid-Vietnam te gaan (en eventueel een stukje Cambodja mee te pakken)? Of van Noord naar Zuid Vietnam reizen? Ik heb ongeveer een maand om te reizen en wil zo veel mogelijk zien.
-
Wat is een goede maatschappij om eventueel een binnenlandse vlucht te nemen?
-
Ik heb ook iets gelezen over een motortocht door Vietnam. Heeft/weet iemand hier een goede en betrouwbare organisatie voor? Kan zelf geen motor rijden, maar lijkt me wel een geweldige ervaring.
-
Het regelen van een visum? Hier in Nederland regelen of aan de grens zelf (weet niet of dat mogelijk is). Hoe lang is zo’n visum geldig en kan ik daarmee eventueel ook naar Cambodja toe?
Geloof dat ik er zo wel even ben, voor op dit moment dan. Kan haast niet wachten tot ik daadwerkelijk het ticket ga boeken. Heerlijk weer even een maandje naar een compleet andere cultuur en omgeving. Love it!
Alvast bedankt voor de mogelijke reacties.
Groetjes Cecile