Hallo,

Willen van de zomer naar Vietnam.
Handig om ticket te boeken naar Hanoi en terugvlucht vanuit ho chi minh of wat is het handigste? Wat doet de rest? Vliegen vanuit Düsseldorf. Kunnen 19 juli gaan en dan 3 weken.

Visum kun je die ook via internet aanvragen of moet je perse naar den haag? En hoeveel tijd van te voren?

Gr. Sandy

Via Wereldwijzer app

Hier kan je wat info vinden over het visum.

Zelf zijn mijn man ik ik een aantal jaren geleden naar Vietnam geweest en zijn we op Ho Chi Min gevlogen, doorgereisd naar het noorden en via Hanoi terug naar huis. Ben vergeten wat onze vertrek stad …

Gr Louiseke

Via Wereldwijzer app

De info op die site is verouderd! Voor de meest recente info moet je bij Ton zijn. Die heeft hier op het forum een stappenplan gepost. Waarschijnlijk reageert hij wel :wink:

Hallo Sandy,

Visum kun je prima online regelen, heb ik vorige keer via onderstaande website gedaan:

Staat precies op de site hoe alles werkt. Ik had binnen 48 uur mijn Approval Letter.
In principe niet nodig dus om naar Den Haag te gaan.
Het is inderdaad handig om bv. op Ho Chi Minh heen te vliegen en via Hanoi terug te gaan (of andersom), scheelt je weer een binnenlandse vlucht.
Ik vertrek altijd vanuit Amsterdam of Dusseldorf, soms verschillen de prijzen namelijk.
De prijzen kunnen per dag verschillen en het blijft de kunst om op het juiste moment te boeken (mits je niet vandaag of morgen moet boeken).

Gebruik zelf vaak www.skyscanner.nl

Greetz,

Tom

http://www.cheapvietnamvisa.net/ is denk ik nog steeds de goedkoopste :wink:

Hallo Sandy,

Nunu had het al voorspeld, dus hier even mijn reactie.

Inderdaad heb ik stappenplan gemaakt hoe je een VOA moet regelen; gewoon alle punten vlogen en dan komt het helemaal goed.
Heb deze even gekopieerd omdat deze het meest recent is met een reaktie van een WW lid die hem gevolgd heeft.

Kan je ook hier vinden
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=114503&page=12&p=1024738#post1024738

Re: Visum Vietnam
*

http://www.wereldwijzer.nl/images/misc/quote_icon.png

Origineel gepost door ton http://www.wereldwijzer.nl/images/buttons/viewpost-right.png
Even een kleine correctie.

1 pasfoto is voldoende voor een single entry, en voor een multi entry zijn er 2 nodig.

1 voor het vietnamese visum en 1 voor het bijv, Cambodjaanse visum.
Ga nog een ander lnad bezoeken en weer terug naar Viet Nam dan natuur weer 1 meer, of 2 wanneer dat land er 2 vraagt.

Ik heb overigens op deze site een stappenplan staan hoe je een VOA procedure moet doen.

Volg je deze en je hebt zo je visum.

1
kijk of jullie paspoorten bij binnenkomst Viet Nam nog minimaal 6 maanden geldig zijn

2
Zoek op internet naar een visumbureau.
Biv cheapvietnamvisa.com ( goedkoopste ), myvietnamvisa.com (20 usd ) enz.

3
de aanvraag invullen en betalen.

4
Na enige dagen krijg je een mail met de LOA ( letter of aprovall ), betekend dus dat je toestemming krijgt om op de luchthavens van Hanoi, Saigon en Danang deze brief ( is meestal de bijlage bij de mail ) in te wisselen tegen een vietnamees visum tegen betaling van 45 USD pp. ( Moet met dollars en deze moeten ook nog eens onbeschadigd zijn).

5
Wanneer je deze brief hebt, deze thuis even 2x printen ( dus pp 1 Loa, mag in kleur of in Z/W )

6
Dan deze link downloaden en 2 x printen
Deze dus.
http://www.myvietnamvisa.com/form-on-arrival.pdf

7
Deze thuis invullen; anders krijg je deze uitgereikt op het vliegveld wanneer je eerst in de rij hebt gestaan en dan moet je hem daar invullen en dan weer naar naar de balie. scheelt je wat tijd dus.

8
Maak nu een setje per persoon.
Dus 1 x de LOA + 1 x de thuis ingevulde form on arrival ( punt 6 ) + 1 pasfoto pp.

9
lever dit setje ( punt 8 ) + het bijbehorende paspoorten in bij de balie voor VOA.
Kan 1 van jullie inleveren en je hoeft dus niet met tweeën in de rij te staan.

10
Na wat tijd ( variërend van 10 tot 30 minuten ) wordt je naam omgeroepen en tegen betaling dus van 45 usd krijg je paspoort terug met een zegel ( is het visum ) en kan je naar de douane.

11
Daar dus dan je paspoort laten zien en na wat stempels ben je in Viet Nam en kan je je koffer ophalen.

Even een opmerking

Formaat pasfoto
Niet kijken naar de afmeting die staat op diverse formulieren; gewone nederlandse pasfotos’s zijn oke.

Denk dat je zo alle informatie hebt over VOA.

gr.
Ton.

Ton superbedankt voor deze info!:smiley: Ik ben net terug en dit stappenplan is voor reizigers perfect op maat! Misschien een idee om dit stappenplan aan de openingspost toe te voegen?

Belangrijk is dd dat je 45USD cash meeneemt, want met euro’s rekenen ze rond de 55e!

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=114503&page=12&p=1024738#post1024738

Wat de prijs betreft denk ik dat Nunu wel gelijk heeft en is haar tip de goedkoopste.

Ook wat betreft de prijzen is de tip van de site van Tom, inderdaad niet meer aktueel en verouderd, sorry Tom.

Ik denk dat je er met al deze reacties er wel moet uitkomen.

Even een tip
Moet je je paspoort scannen, maak dan wel even je BSN ed. nummer onleesbaar.

gr.
Ton.

Hartelijk bedankt voor alle informatie!! Hier kan ik iets mee. Willen dit weekend een vliegticket boeken. Ton wat raad jij aan qua landbeleving eerst van noord naar zuid of andersom? Of gewoon kijken welke tickets het goedkoopste zijn.

Gr. Sandy

Via Wereldwijzer app

Hallo Sandy,

Ik denk dat het een beetje afhankelijk is hoe je je vakantie wilt afsluiten.

Wil je dit doen met strand , dan is het zuiden veelal laatste streek.
Wil je beginnen met strand en eindigen met Halong, dan natuurlijk andersom.

Maar ik zou beginnen met te kijken wat een ticket kost op Hanoi vv en op Saigon vv.
Dan even kijken wat het kost om in Hanoi te landen en via Saigon te vertrekken.
Daarna even kijken wat een binnenlandse vlucht kost van Hanoi naar Saigon of omgekeerd.

Wanneer je dat weet een keuze maken of je start in Saigon of Hanoi, afhankelijk van je voorkeur ) strand of bijv. Halong ).
Dan kijken wat het goedkoopst is, en zo je afweging maken en je vliegtickets kopen.

Is even wat veel googelen, maar kan je geld besparen.
Misschien ook een idee om een nieuw topic te openen voor tips over goedkope viegtickets en opties op het Vietnam reiscafe of op het Azië reiscafe?
Baad het niet dan schaad het niet!

Maar wanneer je het mij persoonlijk vraagt, dan van noord naar zuid.

Hoop dat dit je wat kan helpen?

Mochten andere mensen ook idee hebben, dan denk ik dat Sandy dit wel op prijs stelt.

gr.
Ton.

De goedkoopste tickets zijn op die datums retourtickets met Etihad Düsseldorf-Ho Chi Minh City voor minder dan 700 euro pp. Als je een open jaw doet heen Hanoi en terug vanaf Saigon, dan komt daar maar zo 150 euro pp bij op. Een enkeltje Van Saigon naar Hanoi kan met Vietnam Airlines voor ca. 60 euro en met discountmaatschappijen nog wat goedkoper.

Voor vergelijken van open jaws kun je heel goed de site van Momondo gebruiken of die van ebookers.

1 like