Hallo Mijke,
Ik heb deze post ook gevolgd natuurlijk, maar mis toch iets in de posts.
Ik weet niet welke periode je in gedachten hebt om in februari Viet Nam te bezoeken, maar houd er wel rekening mee dat op 19 febr. TET is.
Betekend dat reizen toch wat duurder zal zijn als ook de overnachtingen.
Ook het op de bonnefooi reizen zal ook wat moeilijker zijn vanwege een grote toenemende vraag.
Houd er ook rekening mee dat op die dag en die er rond ( zeg 2 a 3 dagen ervoor en erna ) vele ( bijna alle ) markten gesloten zijn, heel veel winkels zijn ook gesloten.
Ook veel musea ed. zijn gesloten.
Ik zou dus wel een regio uitkiezen, wanneer je rond de 19e febr. in Viet Nam bent kiest waar je kunt vermaken.
In het noorden is dan kouder dan in het zuiden; in hte noorden en zeker in de bergen kan je in het slechtste geval vorst krijgen, maar gemiddeld zijn de temperaturen daar ( in de bergen ) rond de 10 a 15 graden overdag.
In het zuiden zo rond de 30 a 35 .
Klopt dat je gelezen hebt dat reizen in het zuiden goedkoper is , want dat komt omdat de trips in het noorden ( Halong en Sapa bijv. ) aan de prijs zijn en je dagbudget echt omhoog helpen.
Ik kan heel even Johan niet volgen met vliegen op Danang.
Dit ligt op 18 uur non stop treinen van Hanoi en dus ongeveer 2 dagen , met slapen in hotel, reizen over de weg .
Denk dat je die anders wil en kan besteden.
Voor Danang naar Saigon moet je ongeveer op hetzelfde rekenen.
Denk dat wanneer je naar het zuiden wilt gewoon moet vliegen op Saigon van Maleisië en dan vandaar op Hanoi of voor het noorden omgekeerd.
Houd ook rekening met de prijzen die getoond worden bij de budget maatschappijen.
Een prijs van zeg 100 USD is meestal zonder bagage, zonder tax, zonder servicekosten enz.
De prijs bij Viet Nam Airlines is de prijs inclusief alles, dus dat even meenemen; een prijs van VA van 135 USD kan goedkoper zijn dan de prijs van Jetstar van 100 USD na de toeslagen.
Hoop dat dit een aanvulling is Mijke?
gr.
Ton.